Fără categorie

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sare la scandal ca struţul: ţipă şi-şi bagă capul în nisip

Cu toate că invocă Legea 544/2001, CSA are mari carenţe de interpretare

În penultimul număr al ziarului Dezvăiluiri (nr.134) a fost publicat materialul cu titlul „Din 2010, asiguratorii RCA se vor îmbogăţi pe spatele clienţilor”. În acel text se făcea referire şi la activitatea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vizavi de scopul şi utilitatea acestei instituţii în ceea ce priveşte controlul asupra activităţii firmelor de asigurări. În acest context, înainte de publicarea acelui material, redacţia DEZVĂLUIRI a contactat departamentul „relaţii mass-media” din cadrul CSA, în vederea remiterii unei adrese oficiale în baza Legii 544/2001, prin care se solicita acestei instituţii o serie de răspunsuri. Adresa cu numărul 289/26.11.2009 a fost remisă departamentului amintit din cadrul CSA în data de 26.11.2009.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ

În termen de 10 zile de la primirea acestei adrese, conform Legii 544, cei de la CSA trebuiau să răspundă în scris, indiferent dacă aveau sau nu răspunsurile solicitărilor, pentru ca în acel termen rămas până la cele 30 de zile, limita termenului legal, să dea un răspuns final, fie el afirmativ sau negativ. Cu toate acestea, abia la patru zile de la apariţia articolului respectiv, o voce feminină din cadrul departamentului amintit mai sus al CSA a sunat autorul acelui articol, acuzându-l că nu a solicitat un punct de vedere al instituţiei.

După război, mulţi viteji se arată!

Jurnaliştii DEZVĂLUIRI au remis în data de 26 noiembrie a.c Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor un set de întrebări privind aspecte legate de diferite anomalii în funcţionarea şi activitatea firmelor de asigurări. Conform informaţiilor publicate pe site-ul oficial al CSA: “Misiunea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor este de a pune în aplicare legislaţia din domeniul asigurărilor imparţial, cu onestitate şi promptitudine; de a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurări; de a încuraja formarea unei pieţe sănătoase a asigurărilor; de a promova necesitatea unei mai bune serviri a interesului public.

În acest scop, vor fi impuse şi respectate cele mai înalte standarde de etică, profesională şi de calitate a muncii în toate relaţiile, formale şi informale, cu persoanele, agenţiile şi companiile asupra cărora au efecte politicile şi acţiunile Comisiei. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor este autoritatea administrativă autonomă de specialitate, cu personalitate juridică, al cărei scop principal este apărarea drepturilor asiguraţilor şi promovarea stabilităţii activităţii de asigurare în România”.

Reacţia CSA – un telefon pseudoanonim

La câteva zile după apariţia articolului din DEZVĂLUIRI, o conţopistă din cadrul CSA a pus mânuţa pe telefon, probabil „montată” de şefuleţi, şi a sunat autorul articolului „defăimător” la adresa instituţiei. Dialogul, de fapt monologul, a fost presărat cu acuze de genul: „Conform Legii 544 pe care o invocaţi trebuia să aşteptaţi 30 de zile şi apoi să scrieţi aberaţiile alea”; „Sunteţi neinformaţi în ceea ce ne priveşte”;  „Adresa dumneavoastră am primit-o în ziua în care aţi trimis-o, dar acea colegă care trebuia să se ocupe de adresă se afla în concediu. Aşa că am aşteptat întoarcerea colegei”; „S-a înfiinţat o comisie care studiază întrebările dumneavoastră  şi azi sau mâine veţi primi răspunsul oficial” etc. Problema este că răspunsul oficial de la CSA nu a venit pe adresa de e-mail a redacţiei, şi nici prin poştă, nici în ziua secundă convorbirii avute cu reprezentanta CSA, şi nici până în prezent (duminică, 20  decembrie 2009).

În atenţia CSA – citiţi Legea 544!

 ART. 7

(1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

(2) Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.

(3) Solicitarea şi obţinerea informaţiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condiţiile tehnice necesare, şi în format electronic.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top