Politic

Ce răspuns a primit senatorul Ștefan Mihu de la ministrul Răzvan Cuc în legătură cu reînființarea flotei comerciale

În urma interpelării formulate de senatorul Ștefan Mihu în legătură cu reînființarea flotei comerciale sub pavilion românesc, Ministerul Transporturilor prin intermediul ministrului Răzvan Cuc a comunicat un raspuns prin care asigură că depune toate eforturile pentru a răspunde solicitării.
Mai exact prin intermediul autoritaților de resort subordonate ministerului s-a inițiat un grup de lucru care să promoveze o legislație favorabilă pentru relansarea transportului maritim și prin intermediul navelor sub pavilion românesc.
Potrivit ministrului „ S-au conturat două direcții în care se poate acționa prin crearea unui cadru legislativ care să ajute la relansarea activității de transport maritim sub pavilion românesc, respectiv pe de-o parte facilitarea unui cadru fiscal mai relaxat pentru activitatea de transport maritim, prin înlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe tonaj, iar pe de altă parte modificarea cadrului legislativ care să încurajeze creditarea activitaților de transport maritim prin susținerea instituțiilor financiar-bancare astfel încât creditele acordate companiilor de transport maritim să aibă o poziție prioritară de recuperare, față de creanțele armatorului care ar ajunge într-o procedură de insolvența/faliment sau într-o procedura de executare silită.”
Prin urmare creând un cadru fiscal mai favorabil se poate asigura o încurajare a companiilor de transport maritim care să înregistreze navele sub pavilion românesc. În condițiile schimbării în mod corespunzător a legislației, România ca stat membru al Uniunii Europene poate beneficia de aplicarea unui tratament de impozitare pe tonaj. La nivelul Uniunii Europene mai multe state au aplicat politica europeană a ajutoarelor de stat, urmând liniile directoare comunitare de orientare în domeniul maritim în ceea ce privește ajutoarele de stat, sub forma posibilității aplicării în domeniul activității de transport maritim a impozitului pe tonaj.
O altă direcție identificată de Ministerul Transporturilor pentru animarea procedurilor de înregistrare a navelor sub pavilion românesc o constituie susținerea instituțiilor financiar bancare prin încurajarea creditării activităților de transport maritim.
Ministrul Cuc spune că „ este cunoscut faptul că, în general, construcția de nave se realizează prin intermediul creditării. Încurajarea creditelor bancare în construcția de nave ar avea o componentă importantă în dezvoltarea economică a șantierelor navale maritime românești din Constanța, Mangalia și Galați. Ar trebui ca instituțiile financiar-bancare să fie sprijinite de un cadru legislativ prin care să li se garanteze că iși pot recupera creditele acordate în acest sens”.
Senatorul constănțean care în interpelarea sa îi cere ministrului să dispună prezentarea unei strategii pentru reabilitarea pozitiei de stat naval a țării noastre a primit asigurări ca măsurile de completare sau modificare a legislației vor institui un regim special de privilegii în domeniul transporturilor maritime.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top