„Gaura Neagră” a fost lăsată turcilor
Bulk-carrier-ul Carmen Silva, alias Kavo Matapas, fostă Feteşti, rebotezată, de curând, „Gaura Neagră”, de către directorul general al Petromin SA, Florin Chiforeanu, are soarta pecetluită. Rămasă în custodia autorităţilor turceşti, în şantierul naval Tuzla, la 30 de kilometri Sud de Istanbul, în Marea Marmara, nava de 25.739 TDW va fi ori scoasă la licitaţie, ori trecută în proprietatea creditorului Voestalpine, din Austria.
Un articol de Paul PÂRVU, Ştefan Doru COPOŢ
Echipajul s-a întors în ţară, cu drepturile băneşti plătite la zi de către austrieci (datorită eforturilor susţinute ale inspectorului ITF pentru România, Adrian Mihălcioiu). Iar Petrominul, actualul proprietar, încă…, şi-a cam încheiat socotelile cu flota maritimă operaţională românească. Nu ne rămâne decât să îl cităm pe Chiforeanu, care a sintetizat situaţia astfel: „Tocmai mă gândisem să-i schimb numele navei, în Gaura Neagră. S-a încheiat o epocă, în care cele 289 de nave operaţionale de transport maritim (plus câteva zeci de pescadoare), pe care le avea România la 22 decembrie 1989, şi-au făcut datoria, fie exploatate în managementul comunist, centralizat, fie date altora să le opereze conform legilor economiei de piaţă. Cu Carmen Silva am terminat cu forma fără fond comercial, numită „Flota românească de cursă lungă”. Ne vom axa pe ceea ce mai poate aduce profit: transportul fluvial. În acest scop, ne gândim ca din ce va rezulta, ca bani, din cealaltă navă pe care o mai avem, Ileana (alias Kavo Maleas, fostă Voineasa), după tăiere, să cumpăram şase barje, dintre care una autopropulsată”. Amin şi… Aferim!
