COMUNICATE

Alienații liniilor continue

Încă de la introducerea în practica a noului Cod Rutier-luna decembrie anul trecut- reactiile publice privind ineficacitatea si mai ales inutilitatea anumitor prevederi continute de aces cod nu au întârziat sa apara. Deja abordarea acestui gen de subiect a devenit în mare parte un aspect destul de des dezbatut în mass-media nationala, iar concluzia unanima este ca prevederile acestui Cod intra regulat în conflict fatis cu principiile unei gândiri evoluate la standarde europene. Câteva din aberatiile continute de Cod se refera la respectarea semnificatiei marcajelor rutiere denumite “linii continue”. Noua “moda” de penalizare a conducatorilor auto, prin punctare, ce aduce mai devreme sau mai târziu suspendarea carnetului de conducere si implicit supunerea acestora la caznele unui discutabil examen, a facut ca, din nou, politistul de la rutiera sa redevina, simbolic, tartorul soferilor.

Un articol de DORU COPOT

La nivelul orasului si judetului Constanta, efectele de “linie continua” au lasat fara carnet până săptămâna trecuta aproximativ 200 de soferi. Si asta în contextul în care aceste marcaje au fost trasate de cei de la Administratia Drumurilor fara a se tine cont de nici o regula sau logica elementara. Majoritatea bulevardelor din Constanta sunt marcate cu una sau chiar doua linii continue si neîntrerupte pe distante kilometrice facând astfel imposibila schimbarea directiei de mers fara a fi pus în situatia de a încălca legea. Zonele de pe bulevardele constanțene cunoscute ca fiind cel mai des solicitate din acest punct de vedere au devenit locuri de pânda ale politistilor de la Rutiera. Exemplul cel mai elocvent al efectului de linie continua este cel al localitații Eforie Sud.  Începând cu aproximativ câteva sute de metri de la iesirea din aceasta localitate si pâna tocmai la iesirea din localitatea Tuzla, pe o distanta de aproximativ 8 kilometri, marcajul longitudinal de pe sosea este neîntrerupt. Acest lucru face imposibila intrarea pe vreuna din strazile laterale din localitatea Eforie Sud sau Tuzla fara ca soferul în cauza sa nu fie nevoit sa încalce legea si implicit sa se pricopseasca cu puncte de penalizare. Situatii identice se întâlnesc si de-a lungul localitatilor  Valu Traian, Ovidiu, Basarabi, Mamaia sat, Navodari, etc.

Linia ce separa statutul de sofer de cel de viitor pieton

Conform prevederilor Codului Rutier, administratorul drumului public este obligat sa aplice marcaje cu linii continue sau discontinue, dupa caz, atât pentru separarea sensurilor si benzilor de circulatie, cât si pentru delimitarea partii carosabile. Marcajul longitudinal format dintr-o linie continua simpla sau dubla interzice trecerea cu vehiculul peste el. Daca o asemenea linie separa sensurile de circulatie, se interzice trecerea pe partea opusa sensului de mers.
Marcajul longitudinal format dintr-o linie discontinua simpla sau dubla permite trecerea peste acesta, daca manevra impune acest lucru.
Schimbarea directiei de mers prin viraj spre stânga, daca prin aceasta se încalca marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulatie atrage dupa sine 6 puncte de penalizare si 7 milioane de lei amenda. Daca în decurs de doua zile, sau poate în aceeasi zi ai sâvârsit de trei ori aceasta „greseala”, îti poti lua „La revedere” de la carnetul de sofer.
Si politistii pot fi luati la întrebari

Multi din agentii mai vechi de circulatie, obisnuiti cu aroganta insultatoare cu care abordau soferii în diferite ipostaze, nu-si pot reveni socului produs de obligativitatea conduitei elegante impuse de acelasi cod rutier. Cu toate ca nu prea exista exemple de taranoi transformati peste noapte în gentleman’s, acestia par sa fie fortati sa se adapteze noilor cerinte. Pentru asta ei trebuie sa stie ca la efectuarea controlului sunt obligati sa se deplaseze pâna în dreptul usii soferului, sa salute si sa se prezinte pe un ton politicos si ferm în acelasi timp. Înainte de a solicita ceva de la sofer, politistul trebuie sa specifice clar motivul pentru care l-a abordat. Controalele de rutina au fost interzise, oprirea masinilor urmând a se face numai când, prin observare directa ori cu mijloace tehnice autorizate, se constata încalcarea regulilor de circulatie. Noaptea, politistii nu mai pot opri autovehicule aiurea. Acestia trebuie sa aleaga locuri adecvate (refugii) si bine iluminate. Politistul eset obligat sa opreasca masinile în timp util si nu când acestea sunt prea aproape de el sau în dreptul sau. Trebuie sa poarte uniforma curata, ajustata pe corp, sa nu miroasa a transpiratie si sa poarte insigna cu numarul matricol de identificare la vedere. Soferii care considera ca au fost agasati sau jigniti ori au fost opriti abuziv pot depune reclamatii împotriva respectivilor politisti la sectiile Politiilor Rutiere de care apartin.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top