Comisia Europeană a propus revizuirea legislaţiei privind tahograful, pentru a profita din plin de noile oportunităţi tehnologice, cum ar fi poziţionarea prin satelit. Acest lucru va face mai dificilă fraudă şi va reduce povara administrativă. Prin asigurarea unei mai bune respectări a normelor privind perioadele de conducere şi perioadele de odihnă, şoferii vor fi mai bine protejaţi, siguranţa rutieră va creşte , iar concurenţa loială va fi asigurată.
Şase milioane de camioane şi autobuze din Europa sunt echipate cu tahografe în scopul de a permite controlul de conformitate a şoferilor profesionişti. Tahograful digital a devenit obligatoriu pentru vehiculele noi în 2006. Prezenta propunere vizează actualizarea cadrului juridic, care datează din 1985. Noul regulament va contribui la reducerea fraudei şi la reducerea poverii administrative aferentă utilizării tahografului.
Propunerea prevede:
- – Inregistrarea locaţiei sistemul de poziţionare prin satelit va p…
Comisia Europeană a propus revizuirea legislaţiei privind tahograful, pentru a profita din plin de noile oportunităţi tehnologice, cum ar fi poziţionarea prin satelit. Acest lucru va face mai dificilă fraudă şi va reduce povara administrativă. Prin asigurarea unei mai bune respectări a normelor privind perioadele de conducere şi perioadele de odihnă, şoferii vor fi mai bine protejaţi, siguranţa rutieră va creşte , iar concurenţa loială va fi asigurată.
Şase milioane de camioane şi autobuze din Europa sunt echipate cu tahografe în scopul de a permite controlul de conformitate a şoferilor profesionişti. Tahograful digital a devenit obligatoriu pentru vehiculele noi în 2006. Prezenta propunere vizează actualizarea cadrului juridic, care datează din 1985. Noul regulament va contribui la reducerea fraudei şi la reducerea poverii administrative aferentă utilizării tahografului.
Propunerea prevede:
- – Inregistrarea locaţiei sistemul de poziţionare prin satelit va permite înlocuirea manualul de înregistrare de către cele automate. Se vor economisi 349 milioane de euro pe an pentru întreprinderile de transport rutier şi şoferii lor. Acesta permite o mai bună monitorizare şi oferă informaţii importante pentru organizarea lanţului logistic.
- – Comunicare la distanţă care sporeşte eficienţa controalelor rutiere, care pot fi orientate pe acele vehicule care sunt mai susceptibile de a încalca legislaţia
- – Interfaţă specifică pentru a permite o integrare in sistemele de transport inteligente, în acelaşi timp cu respectarea legislaţiei aplicabile privind protecţia datelor.
- – Fuzionarea permisului de conducere cu cardul conducătorului auto care urmează să fie utilizat cu tahograful digital. Acest lucru va reduce povara administrativă asupra conducătorilor auto cu 100 milioane euro pe an. Aceasta va reduce, de asemenea, utilizarea frauduloasă a cartelelor de conducător auto, care astăzi sunt prea uşor predat la ceilalţi şoferi.
Pentru mai multe informaţii click aici
Sursa:CE
