Fără categorie

Service-urile si distribuitorii de piese auto – in razboi deschis cu asiguratorii

 

“In piata auto aftersales nu piesele contrafacute sunt problema – acestea reprezinta un procent foarte mic, problema reala o reprezinta segmentul caroseriei, unde nu ni se permite sa vindem piese aftermarket Dacia si Renault in Romania, asa cum se intampla si in Franta cu Renault si Cehia cu Skoda – acest protectionism ajutat de legislatie este un dezavantaj pentru consumatorul final. Daca eu nu am voie sa vand, Renault va putea intotdeauna sa puna un cost de 130 de euro pe o aripa, deoarece nu exista concurenta,” a explicat Marius Constantinoiu, Presedinte Augsburg International in cadrul evenimentului The DIPLOMAT. A doua problema o reprezinta asiguratorii care s-au amestecat si pun presiune pe pretul de manopera la service-uri, astfel incat e posibil sa nu mai vedem investitii in service-urile libere, deoarece serviceurile au ajuns sa castige extrem de putin la manopera. Asiguratorul nu are voie sa se implice in comertul cu piese, la fel ca si service-urile de reprezentanta – ser…

 

“In piata auto aftersales nu piesele contrafacute sunt problema – acestea reprezinta un procent foarte mic, problema reala o reprezinta segmentul caroseriei, unde nu ni se permite sa vindem piese aftermarket Dacia si Renault in Romania, asa cum se intampla si in Franta cu Renault si Cehia cu Skoda – acest protectionism ajutat de legislatie este un dezavantaj pentru consumatorul final. Daca eu nu am voie sa vand, Renault va putea intotdeauna sa puna un cost de 130 de euro pe o aripa, deoarece nu exista concurenta,” a explicat Marius Constantinoiu, Presedinte Augsburg International in cadrul evenimentului The DIPLOMAT. A doua problema o reprezinta asiguratorii care s-au amestecat si pun presiune pe pretul de manopera la service-uri, astfel incat e posibil sa nu mai vedem investitii in service-urile libere, deoarece serviceurile au ajuns sa castige extrem de putin la manopera. Asiguratorul nu are voie sa se implice in comertul cu piese, la fel ca si service-urile de reprezentanta – service-ul independent ar trebui sa poata alege cu ce piese lucreaza, si nu ar trebui sa decida asiguratorul ce piese sa foloseasca si cat sa coste manopera,” a adaugat Constantinoiu.

“Asigurarile sunt implicate in procesul de alegere si comert al pieselor, si acest lucru nu este in regula, deoarece aceste companii nu sunt specilizate si nu au experti tehnici pentru acest lucru,” a explicat Haralambie Stanciu, Presedinte al Asociatiei Distribuitorilor de Piese Auto din Romania ADPAR.

“Mai mult decat atat, companiile de asigurari prin modul in care este calculat dosarul de despagubire, ofera clientilor o compensare in bani in avans, eludand astfel legea, in opinia mea. Trebuie sa fim sinceri, este un venit ce trebuie taxat, ca orice venit. Sunt multe cazurile in care serviciile after-sales nu detin declaratiile fiscale. Astfel, nu este o competitie loiala. Prefer sa am alaturi competitori din industria de piese auto si aftersales care isi platesc taxele si sunt autorizati de catre Registrul Auto Roman,” a adaugat Dan Ene, Director Divizie Service Radacini. “Sunt service-uri care declara ca inlocuiesc o aripa dar in realitate nu o fac, de aceea societatea de asigurari furnizeaza piesa, pentru a se asigura ca acest lucru se intampla. Cifrele noastre au scazut cu mai mult de 40% din cauza societatilor de asigurare,” a declarat Ene.

“La service-urile Mercedes-Benz, clientul are libertatea de a-si alege piesa, insa nu oricine isi permite sa plateasca o suma de 10.000 de euro, si apoi sa astepte banii de la asigurari, asa ca omul prefera de obicei sa isi comande piesele direct de unde ii spune asiguratorul,” a explicat in cadrul dezbaterii Cristian Rudau, Spare Parts Sales Coordinator al Mercedes-Benz.

In ultimii ani, asiguratorii plateau mari sume de bani service-urilor, dar astazi nu mai sunt dispusi sa o faca. “Efectul este legat de trendul economic actual. Este o problema a pretului pe plan local, de exemplu o revizie facuta in Germania poate fi si de doua ori mai ieftina decat in Romania,” a precizat Mihai T. Baltac, CEO, Hofmann Autotech Romania.

“Cand vine vorba de service-uri, proprietarii de masini se orienteaza mai mult catre cunostinte, merg pe incredere, pe recomandari. Ceea ce se intampla acum este o ajustare a preturilor produselor aftermarket si o crestere a competitivitatii dealerilor independenti de produse aftersales,” a concluzionat Dudy Perry, CEO New Kopel Group.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top