
In perioada 22-23 octombrie 2007, reprezentantii Ministerului Transportului, ai Departamentului pentru Afaceri Europene si ai Reprezentantei Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana au participat la doua Conferinte ministeriale pe teme de politica maritima la Lisabona.
La conferinta cu tema „Politica Maritima Integrata a Uniunii Europene” a fost organizata de Presedintia Portugheza si a avut ca scop analiza Comunicarii si a Planului de Actiune privind Politica Maritima Integrata prezentate de Comisia Europeana in cursul lunii octombrie.
In deschiderea reuniunii, Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Durao Barroso, a vorbit despre importanta si necesitatea realizarii unei politici maritime integrate la nivel european, astfel incat zonele maritime si costiere ale Europei sa beneficieze de o dezvoltare sanatoasa si ecologica.
Conform interventiei reprezentantilor romani, tara noastra sustine promovarea unei politici maritime integrate la nivel comunitar si considera drept…

In perioada 22-23 octombrie 2007, reprezentantii Ministerului Transportului, ai Departamentului pentru Afaceri Europene si ai Reprezentantei Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana au participat la doua Conferinte ministeriale pe teme de politica maritima la Lisabona.
La conferinta cu tema „Politica Maritima Integrata a Uniunii Europene” a fost organizata de Presedintia Portugheza si a avut ca scop analiza Comunicarii si a Planului de Actiune privind Politica Maritima Integrata prezentate de Comisia Europeana in cursul lunii octombrie.
In deschiderea reuniunii, Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Durao Barroso, a vorbit despre importanta si necesitatea realizarii unei politici maritime integrate la nivel european, astfel incat zonele maritime si costiere ale Europei sa beneficieze de o dezvoltare sanatoasa si ecologica.
Conform interventiei reprezentantilor romani, tara noastra sustine promovarea unei politici maritime integrate la nivel comunitar si considera drept importanta dezvoltarea armonioasa a unui spatiu maritim european. De asemenea, Romania considera cooperarea regionala si schimbul de bune practici ca fiind unele din cele mai bune instrumente pentru realizarea obiectivelor acestei politici.
In contextul conferintei cu tema „Autostrazile maritime si logistica”, Romania urmareste integrarea portului Constanta in sistemul de transport inter-modal care se va realiza in zona Marii Negre, in vederea dezvoltarii economice a zonei si imbunatatirii mobilitatii persoanelor, bunurilor si serviciilor. Astfel, Romania incearca sa stabileasca contacte cu alti actori importanti, din zona Marii Mediteraneene, in vederea pregatirii unor proiecte comune.
Conceptul de autostrazi maritime a fost introdus de Comisia Europeana prin Cartea Alba –„ Politica europeana a transporturilor pentru orizont 2010: timpul de a decide” (2001). Autostrazile maritime ar trebui sa reprezinte o alternativa viabila la transportul terestru, dorindu-se transferul transportului de marfa de la transportul rutier catre transportul maritim si feroviar.
