Actualitate

Primarii susțin necondiționat proiectul podului Brăila – Tulcea și îl consideră vital pentru dezvoltare

Am stat de vorbă cu primarii din zona de Nord-Vest a județului Tulcea despre oportunitatea acestei investiții. Cu toții consideră că este un proiect vital pentru dezvoltarea zonei și a întregului județ. De asemenea, edilii consideră că mass media are un rol important în popularizarea beneficiilor aduse de construirea podului și rețelei de infrastructură legată de această investiție.

lie Ştefan, Primar Luncaviţa

Acest proiect este foarte important pentru judeţul Tulcea, aş spune chiar vital. Zona Brăila – Galaţi este principala poartă de deschidere a judeţului nostru spre Moldova, republica Moldova şi Ucraina, iar acest lucru se vede prin aglomerarea de mașini la bacurile cu care se face în prezent traversarea Dunării. Realizarea podului ar fluidiza mult circulaţia.
Pentru Luncaviţa ar reprezinta un progres, căci ne situăm la 20 km. de Brăila şi Galaţi şi la 10 km de viitorul pod. Ar reprezenta o creștere a investiţiilor în zonă. Dacă aş face o proiecţie, din ziua în care va trece prima mașină, în 10 ani, toată zona se va dezvolta, populaţia va crește continuu prin extinderea celor două mari oraşe, Brăila şi Galaţi în rural, vor creşte investiţiile în agricultură, se vor construi mici fabrici şi se vor dezvolta toate utilitaţile, inclusiv gaz metan.
Podul nu a fost realizat până în prezent din cauza lipsei fondurilor şi din cauza intereselor firmelor care au produs foarte mulţi bani din exploatarea trecerilor cu bacul.

Mi-aș dori ca investiția să se realizeze la termenele de timp promise, dar mărturisesc că sunt sceptic, căci suntem păţiţi cu aceste întârzieri birocratice, care se pot rezolva doar dacă guvernul va face eforturi substanţiale pentru depăşirea lor.
Mass media și noi, cu toții, ne putem implica mai mult pentru realizarea cât mai rapidă a acestui proiect.

Petre Șopu, Primar Cerna

Această investiţie ar duce la dezvoltarea întregii zone. În ceea ce priveşte comuna Cerna, cred că podul, legat şi de drumul Măcin-Constanţa, ar aduce investiţii în turism (pensiuni, campinguri) şi deschiderea unor magazine şi restaurante. Un astfel de proiect ar da probabil de lucru şi celor două cariere de pe teritoriul comunei noastre, aflate acum în insolvenţă. Acest lucru ar însemna locuri de muncă şi bani la bugetul local. Implicarea Consiliului Județean, prin președintele Horia Teodorescu, a fost vitală pentru ca acest proiect să depășească faza de semnare a contractului și pentru a se respecta termenele pentru începerea lucrărilor.

Nicolaie Mocanu, Primar Greci

Podul ar fi benefic pentru toată zona, pe ambele maluri ale Dunării. Pentru Greci ar însemna dezvoltare economică şi turistică. Trebuie să luăm în calcul că în apropierea zonei Brăila-Galaţi nu sunt obiective turistice importante. De aceea mizăm pe faptul că numărul turiştilor ce vor vizita Munţii Măcin va creşte considerabil.
Noi deja ne-am pregătit pentru acel moment şi lucrăm la un Plan Urbanistic Zonal pentru un cartier de case de vacanţă. Ne-am gîndit la loturi de teren de 1000 mp, unde doritorii să îşi contruiască locuinţe de vacanţă, respectând un regulamnet urbanistic strict (casa va ocupa maxim 40% din suprafaţa terenului, regimul de înălţime va fi P+1, cu pereţi albi şi acoperiş de olană roşie).
Cartierul va fi la poalele pădurii, în apropierea viitorului Parc dendrologic pe care vrem să îl amenajăm. Avem speranţa că proiectul nostru se va bucura de succes, căci deja avem cereri.
De asemenea, podul va face să crească legăturile comerciale între comunităţile de pe cele două maluri ale Dunării, se vor dezvolta afaceri noi şi vor câştiga şi carierele din zonă.
Tot pentru dezvoltarea turismului, Primăria Greci lucrează la un proiect cu finanțare europeană pentru realizarea unei piste de biciclete ce va lega localitatea de un parc de aventură ce va fi construit la marginea pădurii. De semenea, avem un calendar de evenimente care să pună în valoare potențialul turistic al zonei.

Ștefan Stoica, Primar Văcăreni

Acest pod ar reprezenta o oportunitate foarte mare pentru întreg judeţul nostru. Ar fi realizarea unui vis al bunicilor noştri, căci proiectul este foarte vechi, încă se mai pot vedea pe malul Dunării picioarele podului pe care au vrut să îl construiască germanii în timpul războiului.
Pentru comuna noastră, podul ar aduce dezvoltarea unor afaceri, bani mai mulţi la buget şi multiple facilităţi pentru cetăţeni. Multe oportunităţi sunt blocate în prezent de programul de funcţionare al bacurilor, de durata mare a traversării şi de dependenţa de condiţiile meteorologice (noaptea, iarna când sunt sloiuri de gheață sau pe ceaţă nu se traversează).
La nivelul comunei Văcăreni, ne gândim să accesăm fonduri pentru a construi o centură de traversare a localităţii, pentru a devia traficul greu ce va creşte considerabil.

Eugen Matei, Primar Peceneaga

Acest pod va reprezenta un câştig pentru toată lumea. Se vor deschide astfel două rute, din Moldova spre Tulcea şi Deltă, respectiv spre litoral şi Portul Constanța. Cred că se pot lega multe, începând de la accesul nostru, al locuitorilor din zonă, spre cele două mari oraşe Brăila şi Galaţi, fără să mai fim la cheremul bacurilor şi continuând cu afacerile ce se vor dezvolta în zonă, care înseamnă locuri de muncă şi venituri suplimentare la buget.
Eu sunt optimist, am văzut şi macheta lucrării. Cred că proiectul e într-un stadiu avansat. Cred însă că în România procedurile pentru lucrările de investiţii sunt foarte greoaie şi de multe ori întârzie lucrările. E vorba de avize, termene, condiţii. Ar trebui să simplificăm modul de a pune în operă un proiect.

Stelian Bălan, Primar Turcoaia

Podul ar fi o mină de aur pentru zona noastră. Prin tradiţia locului, din zona noastră se extrag cele mai mari cantităţi de granit. Construirea podului ar presupune dezvoltarea acestor firme care produc piatra şi dezvoltarea economică a zonei.
E bine că după atâta aşteptare s-a ajuns în situaţia de a se construi acest pod, felicitări celor care au pus piciorul în prag. Sunt convins că preşedintele Consilului Judeţean Tulcea va reuşi să ducă la bun sfârşit acest proiect, pentru că atunci când se apucă de o treabă o duce la bun sfârşit. Să nu uităm că interesul nu e doar pentru județul Tulcea, ci vorbim de interes naţional, căci facilitează accesul spre Delta Dunării, litoral, Portul Constanţa. În mod clar va creşte mult fluxul de vehicule, vor beneficia toate localităţile riverane.
Am fost la întâlnirea cu reprezentanţii constructorului şi am văzut că există un mare interes pentru proiect.

Gheorghe Panfil, Primar Carcaliu

Acesta este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură, dacă nu chiar cel mai important, care s-au realizat vreodată în România. Am putea spune că în acest moment accesul este oarecum blocat, căci pe vreme rea, cu ceaţă, când îngheaţă Dunărea sau noaptea, nu se poate traversa cu bacul. Personal mi s-a întâmplat de multe ori, atunci când aveam o urgenţă, să ocolosec pe la Hârşova. Este vital pentru localnicii care lucrează pe celălalt mal al Dunării, sau au diverse treburi la Brăila sau Galaţi. Comuna noastră va înflori, ca dezvoltare economică şi număr de locuitori.
Cred că autorităţile judeţene au făcut o treabă foarte bună, în special preşedintele Horia Teodorescu şi eu sunt optimist că lucrările se vor încadra în termen.

Marian Taifas, Primar Horia

Podul şi drumul spre Constanţa reprezintă investiţii vitale pentru judeţ, căci vor lega toată Moldova de Tulcea, Delta Dunării şi Marea Neagră.
Cred că se va vedea impactul în special în ceea ce priveşte turismul. Cred că în zonă o să apară pensiuni şi restaurante adiacente drumurilor naţionale, va creşte probabil numărul de magazine. Eu sunt optimist că lucrările vor începe şi se vor termina la timp, cu toate că experiența ne arată că pot fi probleme cu termenele şi cu avizele, chestiuni de care ne lovim frecvent şi noi, primarii. Ne bucuram că în sfârşit se realizează acest proiect.

Ion Acceleanu, Primar Hamcearca

Proiectul este foarte important, căci leagă Dobrogea de Moldova şi Bucovina. Comuna noastră se află pe drumul judeţean 222 A Horia – Luncaviţa, cândva o zonă virgină, înconjurată de păduri, cu un peisaj minunat, în vecinătatea Parcului Naţional Munţii Măcin. De asemenea, avem în zonă un lac foarte pitoresc. Sunt sigur că această zonă va atrage tot mai mulţi turişti, o dată cu construirea podului și a infrastructurii rutiere adiacente. Turiştii trecând prin zonă, unii vor poposi, iar alţii se vor întoarce. În zona Luncaviţa s-au construit deja mai multe pensiuni, iar la noi oamenii aşteaptă să facă acelaşi lucru, după ce vor începe lucrările la pod.
E de apreciat efortul preşedintelui Consiliului Judeţean Tulcea, domnul Teodorescu, pentru că s-a zbătut pentru ca acest proiect să fie implementat. Avem nevoie de sprijinul mass media şi a societăţii civile pentru ca lucrările să înceapă efectiv şi termenele să fie respectate.

Florin Pascale, Primar Niculițel

Acesta este un proiect foarte important pentru județul nostru, proiect care de foarte mult timp este un deziderat, transformat acum în certitudine. Suntem cu toții conștienți că prețurile la foarte multe produse și servicii sunt influențate de costurile de transport. Primul efect benefic al realizării acestui proiect o să fie o reducere a costului la produse și servicii. De asemenea, o să apară și oportunități mai mari de investiții, în industrie, servicii și nu în ultimul rând în turism. Pentru că orice investitor, înainte să înceapă să investească, se uită la costuri, iar cele de transport sunt printre primele. De asemenea, pentru investitori contează și timpii în care pot să realizeze transportul. În condițiile în care transportul feroviar în Tulcea este văduvit prin faptul că există un singur fir de cale ferată și timpul de parcurgere e foarte mare, dezvoltarea infrastructurii rutiere devine vitală.
Totodată, construirea podului va duce și la dezvoltarea Portului Tulcea, prin creșterea cantității de mărfuri tranzitate.
Pentru comuna Niculițel, principalul beneficiu o să fie faptul că timpul de deplasare al locuitorilor spre Brăila, Galați, Constanța sau nordul României se va scurta. În ceea ce ne privește, adevărata dezvoltare a localității va fi creată o dată cu deschiderea punctului vamal de trecere în Ucraina, de la Isaccea.
Cred că fără implicarea și insistența cu care autoritățile județene au promovat acest proiect, nu s-ar fi realizat contractul, iar meritul este al președintelui Consiliului Județean, Horia Teodorescu, pentru că a înțeles de la început ce beneficii poate aduce. Să nu uităm că mecanismul de finanțare pentru acest proiect este ITI Delta Dunării și tot Horia Teodorescu trebuie apreciat pentru că a luptat ca acest mecanism de finanțare să fie aplicat în județ.
Sperăm ca finanțarea să fie realizată din fonduri UE și să nu apară probleme sau situații neprevăzute de natură tehnică.
Mi-aș dori ca mas media să sprijine în mod constant și susținut realizarea acestei investiții.

Un articol de Mihai Răzvan ROTARU

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top