Astăzi, Comisia Europeană a lansat serviciul pentru aviaţie „ Siguranţa vieţii” al EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service) . Sistemul EGNOS permite abordări de precizie şi de navigaţie aeriană mai sigure, şi ajută la reducerea întârzierilor, diversiunilor şi anulărilor de zboruri. În plus, tehnologia permite aeroporturilor să crească capacitatea generală şi să diminueze costurile de operare. EGNOS permite, de asemenea, planificarea unor rute mai scurte, folosirea unui combustibil mai eficient, care va reduce emisiile de CO2. EGNOS este un sistem prin satelit care imbunatateste precizia semnalelor GPS în Europa şi este un precursor al programului Galileo, sistemul de navigare prin satelit la nivel mondial , dezvoltat de către Uniunea Europeană.
GNOS a fost lansat în octombrie 2009, fiind disponibil anterior numai pentru aplicaţii ‘Open Service’ precum navigarea personală şi agricultura de precizie. În urma unui proces de certificare şi verificare, sistemul …
Astăzi, Comisia Europeană a lansat serviciul pentru aviaţie „ Siguranţa vieţii” al EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service) . Sistemul EGNOS permite abordări de precizie şi de navigaţie aeriană mai sigure, şi ajută la reducerea întârzierilor, diversiunilor şi anulărilor de zboruri. În plus, tehnologia permite aeroporturilor să crească capacitatea generală şi să diminueze costurile de operare. EGNOS permite, de asemenea, planificarea unor rute mai scurte, folosirea unui combustibil mai eficient, care va reduce emisiile de CO2. EGNOS este un sistem prin satelit care imbunatateste precizia semnalelor GPS în Europa şi este un precursor al programului Galileo, sistemul de navigare prin satelit la nivel mondial , dezvoltat de către Uniunea Europeană.
GNOS a fost lansat în octombrie 2009, fiind disponibil anterior numai pentru aplicaţii ‘Open Service’ precum navigarea personală şi agricultura de precizie. În urma unui proces de certificare şi verificare, sistemul va fi acum disponibil şi pentru utilizarea în domeniul aviatic. EGNOS este alcătuit din emiţătoare şi receptoare situate la bordul a trei sateliţi geostaţionari şi o reţea terestră interconectată formată din 40 de staţii de poziţionare şi patru centre de control. Aria de acoperire a sistemului EGNOS cuprinde majoritatea ţărilor europene şi urmează a fi extinsă. Serviciile EGNOS prezintă:
- – Creşterea siguranţei aviaţiei: EGNOS permite abordări de precizie care reduc semnificativ riscurile de securitate, în special în condiţii meteorologice nefavorabile.
- – Reducerea costurilor de funcţionare: Semnalul EGNOS este oferit gratuit şi necesită doar un receptor la bordul aeronavei. Nici o infrastructura la sol nu este necesară.
- – Reducerea emisiilor de CO2: EGNOS permite trasarea unor rute de zbor mai eficiente ce au ca rezultat o scădere a emisiilor de carbon.
- – Întârzieri mai puţine, diversiuni şi anulări.
- – Mai puţină polare fonică: rutele de zbor optimizate prin EGNOS au permis avioanelor de a începe coborârea lor mai aproape de pista de aterizare, limitând zgomotul în zona din apropierea aeroporturilor.
Pentru mai multe informaţii accesaţi link-ul următor.
Sursa: CE
