Fără categorie

Implementarea Dir. nr. 2006/123/CE privind serviciile in cadrul Pietei Interne

Marti, 7 octombrie 2008, a avut loc, la Palatul Parlamentului, Sala Nicolae Balcescu, o reuniune organizata de Departamentul pentru Afaceri Europene, cu participarea a peste 130 de reprezentanti ai autoritatilor publice centrale, competente pe domeniile ce intra in sfera de aplicare a Directivei Servicii, precum si ai organizatiilor profesionale.

Reuniunea a avut ca scop realizarea unor dezbateri pe marginea obligatiilor autoritatilor competente cu privire la raportarea prin intermediul platformei IPM a conditiilor mentinute in urma evaluarii conform directivei, precum si cu privire la obligatiile de cooperare administrativa prin intermediul platformei IMI (Internal Market Information System).

Departamentul pentru Afaceri Europene, in calitate de coordonator national al procesului de transpunere a Directivei Servicii, a realizat o serie de prezentari, avand ca subiect cele doua platforme electronice, precum si aplicatii practice, pornind de la exemple concrete furnizate de autoritati in…

Marti, 7 octombrie 2008, a avut loc, la Palatul Parlamentului, Sala Nicolae Balcescu, o reuniune organizata de Departamentul pentru Afaceri Europene, cu participarea a peste 130 de reprezentanti ai autoritatilor publice centrale, competente pe domeniile ce intra in sfera de aplicare a Directivei Servicii, precum si ai organizatiilor profesionale.

Reuniunea a avut ca scop realizarea unor dezbateri pe marginea obligatiilor autoritatilor competente cu privire la raportarea prin intermediul platformei IPM a conditiilor mentinute in urma evaluarii conform directivei, precum si cu privire la obligatiile de cooperare administrativa prin intermediul platformei IMI (Internal Market Information System).

Departamentul pentru Afaceri Europene, in calitate de coordonator national al procesului de transpunere a Directivei Servicii, a realizat o serie de prezentari, avand ca subiect cele doua platforme electronice, precum si aplicatii practice, pornind de la exemple concrete furnizate de autoritati in cadrul exercitiului de scanare a legislatiei.

Autoritatile competente vor trebui sa isi desemneze in cel mai scurt timp persoanele responsabile pentru raportarea rezultatelor procesului de identificare, evaluare si amendare a legislatiei privind activitatile de servicii pentru care se aplica Directiva Servicii. Dupa transmiterea de catre Comisie a numelor de utilizatori si a parolelor aferente, Departamentul pentru Afaceri Europene va sprijini efortul de pregatire a personalului pentru utilizarea corecta a platformei IPM.

Unul dintre subiectele de maxim interes in cadrul reuniunii a fost cooperarea administrativa si, pe termen scurt, participarea la pilotul IMI pentru Directiva Servicii, care urmeaza a fi demarat la inceputul anului 2009. Proiectul pilot va viza o parte dintre serviciile care intra in sfera de aplicabilitate a directivei, respectiv serviciile din domeniul constructiilor, inclusiv serviciile arhitectilor, agentii imobiliare, agentii de turism, tur-operatori si ghizi turistici, veterinari, servicii de catering. Autoritatile competente, inclusiv organizatiile profesionale, cu competenta in aceste domenii, vor fi inregistrate pentru proiectul pilot in perioada ianuarie – februarie 2009, urmand ca exercitiul de cooperare administrativa prin intermediul IMI sa fie demarat in martie 2009.

Reprezentantii autoritatilor competente au ridicat probleme si au pus intrebari legate de obligatiile concrete ale autoritatilor competente, de masurile care pot fi luate in raport cu prestatorii stabiliti in alte state membre, au exemplificat situatii in care anumite conditii trebuie impuse solicitand clarificari cu privire la compatibilitatea acestora cu prevederile directivei, modalitati de redresare, mijloacele pe care le vor avea pentru recunoasterea documentelor emise in alte state membre si prezentate in limbile nationale ale acestora.

Reuniunea a constituit si un prim pas in stabilirea unei legaturi directe si permanente cu reprezentantii autoritatilor competente care vor fi direct implicati in implementarea directivei, urmand ca acest dialog sa fie continuat prin grija Departamentului pentru Afaceri Europene, astfel incat deciziile luate in cele patru grupuri de lucru interministeriale sa fie cat mai informate si bazate pe realitatea concreta cu care se confrunta autoritatile in relatie directa cu prestatorii de servicii, atat in procesul de autorizare, cat si in exercitarea atributiilor de supraveghere si control.
 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top