Fără categorie

Drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul, în vigoare din 2013

Veriga lipsă a legislaţiei europene privind dreptul pasagerilor a fost votată la Strasbourg marţi, 15 februarie, prin adoptarea unor reglementări care prevăd drepturi consolidate pentru pasagerii care călătoresc cu autobuzul sau autocarul.

După doi ani de negocieri dificile, Parlamentul European şi statele membre au ajuns la un acord cu privire la un regulament care va acoperi toate serviciile normale, naţionale sau transfrontaliere pe distanţe lungi (250 de kilometri sau mai mult), începând din primăvara anului 2013. 

Compensaţii

Pentru acest tip de servicii, noua legislație prevede compensații de până la 50% din prețul biletului, în plus față de rambursarea integrală a tichetului, dacă un operator anulează o călătorie și nu poate astfel să își onoreze contractul de transport.  Această regulă se aplică și în cazul unei întârzieri mai mari de două ore, dacă operatorul nu poate oferi pasagerilor nici o redirecționare sau un alt mijloc de transport pentru continuarea călăt…

Veriga lipsă a legislaţiei europene privind dreptul pasagerilor a fost votată la Strasbourg marţi, 15 februarie, prin adoptarea unor reglementări care prevăd drepturi consolidate pentru pasagerii care călătoresc cu autobuzul sau autocarul.

După doi ani de negocieri dificile, Parlamentul European şi statele membre au ajuns la un acord cu privire la un regulament care va acoperi toate serviciile normale, naţionale sau transfrontaliere pe distanţe lungi (250 de kilometri sau mai mult), începând din primăvara anului 2013. 

Compensaţii

Pentru acest tip de servicii, noua legislație prevede compensații de până la 50% din prețul biletului, în plus față de rambursarea integrală a tichetului, dacă un operator anulează o călătorie și nu poate astfel să își onoreze contractul de transport.  Această regulă se aplică și în cazul unei întârzieri mai mari de două ore, dacă operatorul nu poate oferi pasagerilor nici o redirecționare sau un alt mijloc de transport pentru continuarea călătoriei. Călătorii care, în urma unei anulări sau a unei întârzieri mai lungi de două ore, doresc să renunțe la călătorie, au dreptul la o rambursare integrală a prețului biletului călătoriei.

În cazul unei întârzieri mai mari de 90 de minute, pasagerii au dreptul la gustări, mese sau băuturi răcoritoare. Dacă o călătorie este întreruptă sau are loc un accident care presupune cazarea peste noapte, operatorii sunt obligați să ofere călătorilor cazare la hotel în valoare de până la 80 EUR pe noapte. Totuși, operatorii nu sunt obligați să ofere aceste facilități în cazul unor catastrofe naturale sau a unor condiţii meteorologice foarte dificile care pun în pericol securitatea transportului.

În cazul pierderii sau deteriorării bagajelor, operatorii vor trebui să prevadă o rambursare de minimum 1 200 EUR, precum şi rambursarea unei sume de până la 220 000 EUR (sau mai mult, dacă este prevăzut în legislația națională), în caz de deces sau vătămare în urma unui accident.

Pentru a permite companiilor mai mici să se adapteze noilor exigențe, Parlamentul va acorda statelor membre posibilitatea de a excepta serviciile regulate naţionale sau serviciile speciale, care sunt efectuate în mare parte în afara Uniunii, pentru o perioadă maximă de 4 ani şi care poate fi reînnoită o dată.

Drepturile fundamentale

În schimb, deputații au obținut adoptarea a douăsprezece drepturi fundamentale care se vor aplica tuturor serviciilor regulate, indiferent de distanță. Aceste drepturi privesc în special dreptul călătorilor de a fi informați înainte și pe durata călătoriei, precum și nevoile persoanelor cu handicap și ale celor cu mobilitate redusă. Aceste drepturi asigură un acces nediscriminatoriu la transport și includ dreptul la despăgubire atunci când scaunele cu rotile sau alte echipamente de mobilitate sunt pierdute sau deteriorate. 

Formarea  personalului

Pentru a putea acorda o asistență adecvată pasagerilor cu mobilitate redusă care au solicitat acest lucru cu cel puțin 36 de ore înaintea călătoriei, personalul din autobuz sau autocar trebuie să fie format în acest sens și să dețină competențele definite în anexa regulamentului. Atunci când operatorul nu poate furniza o asistență adecvată, pasagerii cu mobilitate redusă au dreptul de a fi însoțiți, fără costuri suplimentare, de o altă persoană la alegerea sa.   

„Acest acord este important pentru sectoarele transporturilor și turismului, reflectând un echilibru strategic” a declarat Antonio Cancian (PPE, IT) „deoarece protejează IMM-urile dar aduce facilități și persoanelor cu mobilitate redusă”.

Regulamentul a fost adoptat cu 504 de voturi pentru, 63 împotrivă şi 89 de abţineri.

 

Sursa:PE

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top