Fără categorie

Din 30 septembrie, in cinematografele din Romania

Din 30 septembrie, in cinematografele din Romania

Din 30 septembrie, in cinematografele din Romania

Bucuresti, 27 septembrie 2011

Ingenua Kirsten Dunst a inlocuit-o pe furtunoasa Penelope Cruz in apocalipticul MELANCHOLIA
27 septembrie 2011, Bucuresti

Lucrurile se echilibrau intr-o oarecare masura pentru Lars von Trier atunci cand – imediat dupa momentul incomod de la Cannes 2011, cand regizorul soca lumea cinefila cu cateva remarci stangace despre nazism – Kirsten Dunst, protagonista din Melancholia, castiga premiul pentru cea mai buna actrita in cadrul celei de-a 64-a editii a festivalului. Ca si cum era nevoie de inca o confirmare a geniului unui regizor care nu a facut niciodata filme pentru a distra pe cineva ci, mai curand, pentru a-si incomoda audienta.

De fiecare data cand oamenii ma intreaba despre Cannes, am un moment in care ma intreb: stai putin,…

Din 30 septembrie, in cinematografele din Romania

Bucuresti, 27 septembrie 2011

Ingenua Kirsten Dunst a inlocuit-o pe furtunoasa Penelope Cruz in apocalipticul MELANCHOLIA
27 septembrie 2011, Bucuresti

Lucrurile se echilibrau intr-o oarecare masura pentru Lars von Trier atunci cand – imediat dupa momentul incomod de la Cannes 2011, cand regizorul soca lumea cinefila cu cateva remarci stangace despre nazism – Kirsten Dunst, protagonista din Melancholia, castiga premiul pentru cea mai buna actrita in cadrul celei de-a 64-a editii a festivalului. Ca si cum era nevoie de inca o confirmare a geniului unui regizor care nu a facut niciodata filme pentru a distra pe cineva ci, mai curand, pentru a-si incomoda audienta.

De fiecare data cand oamenii ma intreaba despre Cannes, am un moment in care ma intreb: stai putin, care parte?, spune actrita cu umor in deschiderea unui interviu acordat site-ului american de film indieWIRE. In Melancholia, Kirsten Dunst interpreteaza rolul lui Justine, o fire melancolica si depresiva ce observa in noaptea nuntii ei cum o noua planeta planeaza apocaliptic pe cer, deasupra unei receptii ultra-fastuoase ce trebuia sa aduca un sens vietii sale pustii. Nimic prea exagerat pentru stilul imprevizibil al lui Trier, care marturiseste ca personajul principal feminin din ultimul sau film este direct inspirat din propriile depresii si temeri.

Succesul lui Dunst la Cannes pune in perspectiva o alta poveste legata de productia filmului lui Trier. Primele stiri despre nasterea proiectului anuntau participarea actritei spaniole Penelope Cruz in rolul principal al filmului. Asa cum obisnuieste Trier, ale carui filme plaseaza aproape exclusiv personaje feminine in centrul povestii, Justine a fost creata pe masura actritei ce avea sa o interpreteze. Se spune chiar ca ideea initiala a filmului a aparut in urma unor discutii pe care Trier le-a purtat cu actrita spaniola. Penelope ii marturisise regizorului ca fusese foarte impresionata de piesa Maids a dramaturgului francez Jean Genet, in care doua servitoare isi omoara stapana. Trier a preluat duo-ul servitoarelor, le-a transformat in surori si apoi, pastrand notele cenusii ale povestii, a adaugat ingredientele propriei sale viziuni apocaliptice despre lume, creand intr-un final o reflexie extrem de sugestiva asupra sfirsitului. Proiectul lui Trier reprezenta o promisiune si pentru cariera lui Penelope Cruz, careia ii lipsea din palmares un film art house de dimensiunea proiectului Melancholia.

In mod neasteptat insa, inainte ca filmul sa intre in productie, Cruz isi anunta retragerea din proiect datorita neconcordantei cu programul sau de filmare pentru o superproductie destinata unui public mult mai larg decat orice film realizat vreodata de Trier. Facand o turnura destul de abrupta, Trier o alegea pe Kirsten Dunst ca inlocuitoarea lui Cruz, dupa ce doi prieteni regizori ai sau Paul Thomas Anderson si Susanne Bier i-au sugerat-o pe actrita din Marie Antoinette (2006, regia Sofia Coppola) si Spider-Man (2002, regia Sam Reimi). Cateva zile mai tarziu, Trier ii spunea simplu lui Kirsten: Vreau ca tu sa joci in acest film, la care actrita raspundea afirmativ aproape in aceeasi rasuflare.

Mai tarziu, regizorul danez, in jurul caruia au existat multe controverse in legatura cu felul in care isi trateaza actritele pe platoul de filmare (se spune ca Bjrk a jurat sa se lase de actorie dupa Dancer in the Dark) marturisea cu entuziasm despre evolutia lui Kirsten Dunst: Cred ca este o actrita data
naibii. Este mult mai nuantata decat am crezut si are avantajul de a fi avut o depresie. Toate persoanele sensibile au. M-a ajutat foarte mult. In primul rand, s-a fotografiat in timpul depresiei, asa ca am putut vedea cum arata atunci. Era prezenta si zambitoare, dar cu o privire total absenta. Si putea face asta foarte bine.

In interviuri, Dunst este intrebata daca este adevarat mitul conform caruia Trier isi terorizeaza protagonistele pe platoul de filmare. Actrita contracareaza cu entuziasm acest fals portret al regizorului danez spunand ca Lars este mai degraba timid si foarte deschis la a-si descoperi vulnerabilitatea pentru ca actorii sa poata empatiza cu el. Cat despre lucrul la rol in sine, Kirsten Dunst afirma ca filmarile la Melancholia au reprezentat in principiu cea mai buna scoala de actorie la care ar fi putut sa participe vreodata.

Cu trofeul Cannes pentru cea mai buna actrita in buzunar, Kirsten Dunst te poate face sa te intrebi cum ar fi aratat filmul lui Trier daca Penelope Cruz ar fi interpretat rolul lui Justine. In definitiv, cele doua actrite au tipologii radical opuse. Cu greu ne-o putem imagina pe Cruz cufundata in mod ireversibil intr-o depresie finala. Dar cu Lars von Trier la carma, cine stie cat de original ar fi aratat lururile?
__________________________

Melancholia, cel mai recent film al lui Lars von Trier, drama SF-apocaliptica lansata primavara aceasta la Cannes intr-un context mai mult decat controversat, va rula in cinematografele din Romania din 30 septembrie. In rolurile principale, Kirsten Dunst (Marie Antoinette, Spider-Man, The Virgin Suicides, Interview with the Vampire), Charlotte Gainsbourg (Antichrist, 21 grams, The Tree) si Kiefer Sutherland (serialul tv 24; A Few Good Men, Stand By Me).

Cinematografele in care lungmetrajul va rula in prima saptamana (30 septembrie 6 octombrie) sunt Hollywood Multiplex, cinema Studio, Cinema City Cotroceni, Cinema City Sun Plaza, Grand Cinema Digital, Light Cinema, din Bucuresti, si Cinema City din Cluj. In saptamanile urmatoare, Melancholia va ajunge in toata țara.

Lars von Trier este deopotriva cunoscut ca fiind unul dintre intemeietorii curentului avangardist Dogme 95, cat si ca unul dintre cei mai originali si controversati realizatori europeni de filme art house, printre care The Orchid Gardener (1977), Images of Liberation (1982), The Idiots (1998), Dancer in the Dark (2000), D-Day (2001), The Five Obstructions (2003), Dogville (2003), Manderlay (2005) si Antichrist (2009). Este detinatorul catorva premii internationale de prestigiu, printre care Palme dOr pentru Dancer In The Dark (2000), Marele Premiu al Juriului pentru Breaking The Waves (1996) si Premiul pentru Cea mai buna actrița pentru interpretarea lui Charlotte Gainsbourg din Antichrist, toate acordate de Festivalul International de Film de la Cannes.

Melancholia este produs de Zentropa Entertainments, al carei co-fondator e von Trier (zentropa.dk) si distribuit international de danezii de la Trustnordisk (trustnordisk.com). Scenariul ii apartine lui Lars von Trier, iar director de imagine este Manuel Alberto Claro. In Romania, cea mai recenta productie a lui Lars von Trier este adusa de Independenta Film.

facebook.com/Melancholia in Romania
melancholiathemovie.com

anca romanescu

anca romanescu | pr | 0751 224 222 | 0727 731 552 |
[email protected]

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top