Fără categorie

Dezbatere publica privind metodologia de clasificare a plangerilor consumatorilor europeni

 pana la data de 03/10/2008.

Initiativa Comisiei vine ca urmare a necesitatii de a fundamenta reglementarile si politicile pe o si mai buna intelegere a efectelor resimtite de consumatori in piata interna. Astfel, Analiza Pietei Interne recomanda dezvoltarea unei sectiuni destinate consumatorilor in care sa fie inregistrate plangerile acestora, masurarea performantelor pietei in raport cu asteptarile consumatorilor si sa arate care piete au esuat in termenii efectelor economice si sociale. Obiectivul final este acela de a se asigura ca cetatenii beneficiaza cu adevarat de avantajele pietei unice.

La nivel european nu exista o metodologie unitara pentru colectarea plangerilor consumatorilor, ceea ce face dificila clasificarea si raportarea acestora, precum si compararea datelor stranse din statele membre.

In opinia Comisiei Europene, o metodologie unitara va facilita identificarea problemelor, a sectoarelor cu cele mai mari dificultati precum si stabilirea orientarilor viitoare in…

 pana la data de 03/10/2008.

Initiativa Comisiei vine ca urmare a necesitatii de a fundamenta reglementarile si politicile pe o si mai buna intelegere a efectelor resimtite de consumatori in piata interna. Astfel, Analiza Pietei Interne recomanda dezvoltarea unei sectiuni destinate consumatorilor in care sa fie inregistrate plangerile acestora, masurarea performantelor pietei in raport cu asteptarile consumatorilor si sa arate care piete au esuat in termenii efectelor economice si sociale. Obiectivul final este acela de a se asigura ca cetatenii beneficiaza cu adevarat de avantajele pietei unice.

La nivel european nu exista o metodologie unitara pentru colectarea plangerilor consumatorilor, ceea ce face dificila clasificarea si raportarea acestora, precum si compararea datelor stranse din statele membre.

In opinia Comisiei Europene, o metodologie unitara va facilita identificarea problemelor, a sectoarelor cu cele mai mari dificultati precum si stabilirea orientarilor viitoare in politica de protectie a consumatorilor la nivel european.

Astfel, Comisia urmeaza sa dezvolte o metodoologie unitara la nivelul UE pentru clasificarea plangerilor consumatorilor si sa stabileasca un format unitar si o frecventa de raportare a acestor plangeri pe o platforma prestabilita. O metodologie unitara de colectare a datelor ar putea cuprinde numarul de plangeri, numarul de solicitari, sectoarele relevante vizate de plangerile adresate, tipul de produse, natura plangerii (livrare intarziata, etichetare incorecta, furnizare la suprapret, bunuri cu defecte etc.), mediul de transzactionare (fata in fata, internet, vanzare prin telefon etc.), modalitati de plata, caracteristici ale petentilor (de ex, grupurile vulnerabile socio-economic), tipuri de incalcari ale legislatiei, periodicitatea de evaluare a plangerilor.

Unitatile de strangere a plangerilor consumatorilor pot adopta voluntar aceasta noua metodologie sau pot utiliza metodologia disponibila, dar asigurandu-se ca datele raportate pot fi procesate similar celorlalte.

Piata unica reprezinta unul din succesele concrete ale Uniunii Europene. Pentru consumatori, ea creeaza beneficii prin diversificarea ofertei si reducerea preturilor, protejandu-i prin standarde in materie de siguranta alimentara si siguranta a produselor, drepturi semnificative privind protectia vietii private si garantii solide impotriva practicilor comerciale si concurentiale neloiale.

Compartimentul de Comunicare si Relatii Publice
DEPARTAMENTUL PENTRU AFACERI EUROPENE
Telefon: 021.308.5.318
E-mail:

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top