Actualitate

Ce spun italienii de la Laguna despre afacerea cu pește din România

Subscrisa S.C. LAGUNA SNC reprezentata prin administrator Marcellino Faccio, având în vedere articolul pe care l-ați semnat și a apărut la data de 18.06.2019, în publicația pe care o conduceți, intitulat „LANȚUL ITALIAN: Cum ajunge peștele STRICAT în hipermarketurile din România”, în care societății noastre i se aduc acuzații grave, nefondate și defăimătoare, care prin conținutul său, influențează grav imaginea societății și, în același timp ne cauzează daune materiale grave, ca urmare a folosiri unor informații false și a expuneri unor imagini care nu pot fi atribuite societății noastre, date de către un anume Cristi” ,singurul importator de peste din Constanta ,

  • vă solicităm să publicați prezentul articol prin care vrem să informăm corect opinia publică, cititorii publicației Dvs., și consumatorii din România , despre situația reală și nedenaturată a societății noastre, pentru a proteja, pe lângă compania pe care o reprezint și buna reputație a lanțurilor comerciale care activează în România.

În primul rând, dorim să publicați poziția noastră față de articolul editat de Dvs., deoarece acest Cristi „ încearcă în mod tendențios să creeze o imagine falsă despre societatea noastră, scopul urmărit fiind acela de a ne înlătura de pe piața din România”, – considerând-ne o societate concurentă.

Dorim să menționam că LAGUNA SNC, este un producător certificat, având toate autorizațiile necesare privind funcționarea și termenele de valabilitate ale produselor noastre, pentru care e nevoie de anumite studii și analize, în urma cărora sunt stabilite nr. de zile cu privire la termenul de valabilitate. Aceste studii sunt disponibile în societatea noastră și le putem pune la dispoziția oricărui organ de control abilitat.

Contrar celor susținute de acesta și publicate de Dvs., potrivit cărora societatea LAGUNA SNC este necunoscută din Italia, va informăm că societatea funcționează din 1998, într-o construcției industrială proprietatea noastră, fiind autorizată în vederea funcționări, de către Ministerul Sănătății, sub numărul de recunoaștere ITF4957-CE, pentru activitatea de depozitare și prelucrare a produselor pescărești” și comercializare (alin. 2 și 3 din circulara nr. 5/1993 a DLVO 531/92).

Începând cu anul 2007, unitatea noastră a fost certificată de IFS LOGISTICS (Standardul internațional pentru alimente) cu cea mai mare cotă de înaltă performanță, garantând menținerea celor mai înalte standarde de prelucrare a peștelui prin utilizarea unor noi ambalaje de unică folosință cu trasabilitate specifică, producție de gheață pentru alimente și o unitate complet utilata cu temperatura controlata.

În acest sens, subliniez că în România doar 4 unități de profil ,sunt certificate conform acestui standard și anume: -DORIPESCO PROD – Hălchiu, MIADMAR HDP – Tulcea, OCEAN FISH – București, PESCADO GRUP – Buhuși, Bacău.

Se constată că nici o societate din Constanta , nu este certificată de IFS LOGISTIC.

Societatea LAGUNA SNC, este cunoscută în Romania, datorită exporturilor efectuate în mod constant începând cu anul 2005, facem trei livrări pe săptămână, respectând timpul de livrare. Produsele noastre pe timpul transportului sunt însoțite de facturi, avize de însoțire a mărfii, declarații de conformitate, diagrame de temperatura pe tot parcursul transportului.

Marfa ajunge în România în cel mult 30 de ore, cu mașini autorizare și igienizate corespunzător, produsele fiind depozitate în cutii noi de polistiren cu gheață, etichetate corespunzător, respectând în tocmai toate directivele sanitar-veterinare.

Menționam că în toate platformele hipermarketurilor unde societatea LAGUNA livrează marfa, există departamente de calitate specializate, cu personal calificat în verificarea calității produselor și a documentelor care însoțesc fiecare transport. Aceste departamente verifică calitatea fiecărui produs livrat de noi , astfel că pestele care ajunge la consumator este corespunzător din punct de vedere calitativ.

Societatea noastră livrează produse la cel mai ridicat standard de calitate -mai exact peste refrigerat, peste filetat și fructe de mare, gama produselor noastre cuprinde peste 50 de produse destinate consumatorilor finali și clienților HORECA.

Societatea noastră exportă peste în: Slovenia, Croația, Serbia, România, Moldova, Ucraina și Rusia.

Pentru transport a colaborat timp de 10 de ani exclusiv cu 35 de transportatori români, care dețin autorizații sanitare și sunt echipați cu sistemul de înregistrare a temperaturii, la care garantează continuitatea muncii și regularitatea plăților.

Începând cu 2012, societatea noastră se numără printre cele 18 companii italiene autorizate să exporte produse din pește din Italia în Rusia, după cum se arată în Rosselkhoznadzor Import-Export. Suntem licențiați de către -Serviciul Federal de Supraveghere Veterinară și Fitosanitară -să exportam produse în Federația Rusă alături de LIPORE MARE S.R.L. IMPREUNA, având cu aceasta o relație de colaborare comercială și documentabilă de mai mulți ani.

Această circumstanță respinge afirmația d-lui Cristi, potrivit căreia „reprezentanții complexului Lepore Mare nu au auzit de Laguna”.

Societatea Laguna SNC achiziționează produse pe bază de pește numai de la societățile ale căror unități sunt recunoscute în temeiul Regulamentului (CE) nr. 853/2004, care funcționează în conformitate cu reglementările HACCP și sunt capabile să asigure trasabilitatea completă a produselor, etichetele aplicate pe ambalaje, care indică, de asemenea, numărul unității de producție sau al navei care a efectuat capturarea.

Este adevărat că LAGUNA cumpără pește din țările UE menționate în articol, dar nu a cumpărat niciodată păstrăvi din Macedonia și Albania, de unde achiziționează numai biban și doradă certificată fără antibiotice, și care nu sunt destinate pieței românești.

Imaginea cu pești alterați, publicată de către Dvs. face obiectul unui reportaj filmat în data de 11.04.2019, în Constanța, imagine care nu are legătura cu societatea Laguna, și care nu dovedește că acel produs este al societății noastre.

Există așadar o mare diferența calitativă între produsele noastre și cele comercializare de către societatea d-lui Cristi.

Activitatea societății condusă de d-nul Cristi nu corespunde standardelor în vigoare, iar etichetele aplicate produselor sale nu conțin toate elementele de identificare corectă a producătorului, a distribuitorului, lotul din care face parte produsul, data pescuiri, data expirării.

În tentativa greoaie de a strica imaginea LAGUNA, d-nul Cristi, va prezentat unele etichete a produselor sale care demonstrează că el lucrează cu nerespectarea legii privind siguranța alimentelor si ca urmare nu este competitiv pe piața din Romania.

Astfel simbolul oval obligatoriu cu numărul de fabrică nu apare pe etichetă, deși susține ca este singurul importator de peste din Constanta , dar acesta nu apare nici măcar în lista oficială a: DIRECȚIA SANITAR VETRINARĂ ȘI SIGURANȚEI ALIMENELOR București (DSVSA) și a Autorității Naționale Sanitar Veterinară și Siguranța Alimentelor București (ANSVSA București), nici în LISTA UNITATILOR DE INDUSTRIE ALIMENTARA / UE 8 Secțiunea – PESTEI SI PRODUSE PESCUIT/Secțiunea 8 -Produse pescărești pentru unitățile aprobate Schimburi intracomunitare.

În ceea ce privește durabilitatea produselor Laguna, este necesar ca producătorii să furnizeze documentația care justifică durata produsului, așa cum este indicat în etichetele originale, însoțit de analize periodice în conformitate cu bunele practici HACCP.

În cazul în care producătorul nu deține documentația, Laguna efectuează analizele necesare pe cheltuiala sa , de către un laborator independent si autorizat expert în igiena produselor alimentare să elaboreze un studiu privind durabilitatea produsului.

Pe baza rezultatelor studiilor obținute, comunicate tuturor clienților săi, Laguna acordă o durată maximă de 10 până la 12 zile, în funcție de produs, cu condiția respectării regulilor de păstrare și conservare, de care Laguna este responsabilă până in momentul livrării către de client.

La sosirea in platformele de destinație, operatorul de transport furnizează date prin imprimarea diagramei de temperatură pe întreaga durată a transportului.

Laguna este disponibilă să furnizeze consumatorului final documentația referitoare la studiile de durabilitate a produselor sale, care nu pot fi reproduse în acest articol din cauza unor probleme legate de spațiu (peste 500 de pagini).

Suntem în măsură să susținem și să dovedim, că în toată perioada în care am furnizat produse din pește, unor societăți din România, nu am avut niciodată situații în care produsele livrate să nu fie corespunzătoare din punct de vedere calitativ, motiv pentru care dând dovadă de multă seriozitate în activitatea noastră, și respectând legislați sanitar-veterinară, ne-am păstrat relațiile contractuale cu partenerii români.

În plus față de acest articol, pentru care îi mulțumim domnului Mihai Răzvan Rotaru pentru ospitalitate, Laguna informează cititorii că, pentru a-și proteja buna reputație, a inițiat deja o acțiune civilă împotriva domnului Cristi pentru defăimare print media, cu cererea de despăgubire pentru pagubele de imagine și materiale suferite.

Mulțumesc pentru atenție.

Marcellino Faccio, reprezentant legal al LAGUNA SNC

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top