Comisia a publicat astăzi un raport privind schimbarea indirectă a utilizării terenului referitoare la biocombustibili şi biolichide. Raportul recunoaşte că schimbarea indirectă a utilizării terenului poate reduce emisiile de gaze cu efect de seră asociate cu biocombustibilii, dar identifică, de asemenea, o serie de incertitudini asociate cu modelele disponibile. Raportul anunţă faptul că se va efectua o evaluare a impactului, luând în considerare potenţialul de modificări al legislaţiei în vigoare. În plus, Comisia va continua să desfăşoare activitatea în acest domeniu, în scopul de a se asigura că deciziile politice se bazează pe cele mai bune ştiinţe disponibile şi pentru a satisface obligaţiile viitoare de raportare cu privire la această chestiune.
Raportul adoptat astăzi sintetizează activităţile analitice efectuate de Comisie în ultimii doi ani, inclusiv o prezentare a exerciţiilor de consultare, care implică atât specialiştii, cât şi publicul larg.
Comisia se va…
Comisia a publicat astăzi un raport privind schimbarea indirectă a utilizării terenului referitoare la biocombustibili şi biolichide. Raportul recunoaşte că schimbarea indirectă a utilizării terenului poate reduce emisiile de gaze cu efect de seră asociate cu biocombustibilii, dar identifică, de asemenea, o serie de incertitudini asociate cu modelele disponibile. Raportul anunţă faptul că se va efectua o evaluare a impactului, luând în considerare potenţialul de modificări al legislaţiei în vigoare. În plus, Comisia va continua să desfăşoare activitatea în acest domeniu, în scopul de a se asigura că deciziile politice se bazează pe cele mai bune ştiinţe disponibile şi pentru a satisface obligaţiile viitoare de raportare cu privire la această chestiune.
Raportul adoptat astăzi sintetizează activităţile analitice efectuate de Comisie în ultimii doi ani, inclusiv o prezentare a exerciţiilor de consultare, care implică atât specialiştii, cât şi publicul larg.
Comisia se va concentra acum pe efectuarea unei evaluări detaliate a unei liste scurte de abordări politice potenţiale, care va fi prezentat cel târziu în iulie 2011. Acest lucru va fi însoţit de o propunere legislativă de modificare a energiei regenerabile şi a calităţii carburanţilor .
Directiva din 2009 privind energia regenerabilă şi calitatea carburanţilor a stabilit obiectivul de o pondere de 10% a energiei regenerabile în sectorul transporturilor şi o reducere de 6% a gazelor cu efect de seră pentru combustibilii utilizaţi în sectorul transporturilor până în 2020.
Sursa:CE
