Fără categorie

Autorităţile naţionale, obligate să interzică înmatricularea şi vânzarea microbuzelor noi care nu respectă normele tehnice necesare pentru protecţia pietonilor

Autorităţile naţionale sunt obligate, începând cu data de 24 februarie, potrivit unei prevederi a Regulamentului 78/2009, să interzică înmatricularea şi vânzarea microbuzelor noi care nu respectă normele tehnice necesare pentru protecţia pietonilor.

Potrivit articolului 9 al Regulamentului nr. 78/2009 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte protecţia pietonilor şi a altor utilizatori vulnerabili ai drumurilor,  începând cu 24 februarie 2011, din motive legate de protecţia pietonilor, autorităţile naţionale nu vor mai considera valabile certificatele de conformitate pentru microbuzele noi.

Astfel, potrivit Regulamentului menţionat, autorităţile statelor membre ale UE vor interzice înmatricularea, vânzarea sau introducerea în circulaţie a microbuzelor noi care nu respectă condiţiile de natură tehnică stabilite prin acest regulament, respectiv testul ABS şi testul pentru funcţionarea sistemului de asistenţă la frânare.

Regulamentul stipulează că a…

Autorităţile naţionale sunt obligate, începând cu data de 24 februarie, potrivit unei prevederi a Regulamentului 78/2009, să interzică înmatricularea şi vânzarea microbuzelor noi care nu respectă normele tehnice necesare pentru protecţia pietonilor.

Potrivit articolului 9 al Regulamentului nr. 78/2009 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte protecţia pietonilor şi a altor utilizatori vulnerabili ai drumurilor,  începând cu 24 februarie 2011, din motive legate de protecţia pietonilor, autorităţile naţionale nu vor mai considera valabile certificatele de conformitate pentru microbuzele noi.

Astfel, potrivit Regulamentului menţionat, autorităţile statelor membre ale UE vor interzice înmatricularea, vânzarea sau introducerea în circulaţie a microbuzelor noi care nu respectă condiţiile de natură tehnică stabilite prin acest regulament, respectiv testul ABS şi testul pentru funcţionarea sistemului de asistenţă la frânare.

Regulamentul stipulează că această prevedere se aplică autovehiculelor noi de categoria M1, proiectate şi construite pentru transportul pasagerilor, care au cel mult opt locuri pe scaune, în afara scaunului conducătorului auto, precum şi cele de categoria N1 (destinate transportului de mărfuri) derivate din categoria M1 şi a căror masă maximă nu depăşeşte 2,5 tone.

Mai multe detalii privind prevederile din Regulamentul nr. 78/2009, găsiţi aici.

 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top