Fără categorie

Articol – Eurodeputații cer motociclete mai sigure și mai ecologice

Articol - Eurodeputații cer motociclete mai sigure și mai ecologice

Articol - Eurodeputații cer motociclete mai sigure și mai ecologice Comisia pentru piața internă de la Parlamentul European a votat pe 5 decembrie noi reguli pentru ameliorarea siguranței și performanței ecologice a vehiculelor cu două sau trei roți. Votul asupra textului la care s-au propus trei sute de amendamente a fost urmărit îndeaproape de motocicliști și producători. Raportorul Wim van de Camp (Olanda), de la Grupul Partidului Popular European (Creștin Democrat), ne-a acordat un interviu.

Sursa : © Uniunea Europeană, 2011 – PE

Comisia pentru piața internă de la Parlamentul European a votat pe 5 decembrie noi reguli pentru ameliorarea siguranței și performanței ecologice a vehiculelor cu două sau trei roți. Votul asupra textului la care s-au propus trei sute de amendamente a fost urmărit îndeaproape de motocicliști și producători. Raportorul Wim van de Camp (Olanda), de la Grupul Partidului Popular European (Creștin Democrat), ne-a acordat un interviu.

De ce a devenit obligatoriu pentru motociclete sistemul ABS (sistemul de anti-blocare a roților)?

Comisia Europeană a propus ca acest sistem să fie obligatoriu pentru toate vehiculele care depășesc 125 cm3. Noi am hotărât că trebuie să fie obligatoriu pentru toate vehiculele care au peste 50 cm3.

Așa că acum avem scutere cu motoare ce nu depășesc 50 cm3 (pentru care nu există obligația ABS-ului) și o categorie intermediară de motociclete – 50-125 cm3 (pentru care ABS-ul ar trebui să fie obligatoriu). Propunerea Comisiei de a permite folosirea sistemului CBS (sistem de frânare combinată) în locul ABS-ului a fost respinsă.

Comisia a propus echiparea motocicletelor cu sisteme de diagnosticare la bord (OBD) care vor ajuta motocicliștii și mecanicienii să detecteze problemele vehiculului. Ași susținut acest lucru?

Există diferențe între sistemele de diagnosticare la bord de primă generație (OBD I) și sistemele de diagnosticare mai sofisticate, care cer o tehnologie nouă (OBD II). Prima generație va fi obligatorie pentru toate motocicletele și scuterele, deoarece sistemul este simplu și ușor de adăugat.

Încă dezbatem introducerea OBD II și așteptăm o evaluare din partea Comisiei Europene. În momentul de față există obiecțiuni serioase din partea producătorilor deoarece OBD II implică multe schimbări tehnologice care sunt foarte costisitoare. Ar putea fi introdus după 2020.

Motocicliștii sunt îngrijorați de măsurile împotriva modificărilor neautorizate. Modificarea motocicletelor va fi mai dificilă?

În general, nu. Majoritatea oamenilor modifică motocicletele mari, cu motoare de peste 125 cm3. Bineînțeles, vor exista noi reguli. Vor fi neautorizate modificările care afectează siguranța. Autoritățile naționale vor fi responsabile cu verificarea modificărilor.

Motocicletele vor trebui să respecte și limite mai stricte în ceea ce privește emisiile. Când vor intra în vigoare noile standarde?

În primul rând, trebuie să luăm o decizie privind obligativitatea Euro 3 pentru motorete, deoarece acestea poluează foarte mult în momentul de față. Acest standard va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2016. Vom continua cu motocicletele mai grele, care au deja Euro 3. În 2016 vor avea Euro 4 sau Euro 5, iar după 2020 Euro 6.

Ce așteptări aveți de la negocierile cu Consiliul?

Cred că în general nu vor exista dificultăți. S-ar putea să avem dificultăți cu impunerea ABS-ului la categoria 50-125 cm3. ABS-ul rămâne unul din punctele controversate. Sper, totuși, să ajungem la un acord în prima lectură.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top