Fără categorie

Un prahovean alearga dupa banii din contul Raiffeisen Bank

Tepuit la bancomat

De mai bine de doua saptamani, Marius Parvan incearca sa intre in posesia a doua milioane de lei vechi pe care bancomatul la care a apelat nu i-a eliberat. El alearga acum intre Raiffeisen Bank si MKB Romexterra Bank pentru a-si recupera banii, care au disparut totusi din cont. Potrivit Oficiului pentru Protectia Consumatorului Prahova, bancile ocupa primul loc in topul reclamatiilor cetatenilor, nemultumiti de comisioanele percepute la limita legii.

Ciprian PAP. Articol preluat din MONITORUL DE PRAHOVA

 

„M-am trezit fara bani in cont”

Marius Parvan a incercat, in data de 20 iulie, sa scoata 200 de lei de la un bancomat din comuna Blejoi apartinand MKB Romexterra Bank. Dupa parcurgerea etapelor de retragere a banilor au aparut problemele: cardul sotiei sale, Cristina Parvan, nu mai iesea din bancomat, chitanta nu s-a eliberat, iar banii s-au lasat asteptati, desi pe monitorul bancomatului tranzactia figura ca fiind realizata. „Am vrut sa ma duc la un gratar cu sotia si prietenii si nu aveam bani la mine. M-am dus la primul bancomat intalnit in cale si am vrut sa scot 200 de lei. N-am tinut cont ca era de la Romexterra Bank si nu de la Raiffeisen, banca emitenta. Am tastat suma pe care o solicitam si am dat OK. N-am primit nici chitanta, nici banii si nici cardul nu mai iesea, cu toate ca scria <>. Am stat vreo 45 de minute si m-am chinuit sa imi scot cardul. Am zis ca o fi bancomatul defect si am plecat. A doua zi, cand am verificat cardul, m-am trezit si fara bani in cont. Lipsea exact suma pe care am incercat sa o scot cu o zi inainte”, ne-a marturisit blejoianul.

„Aveti banii, dar nu ii vedeti!”

Cand a realizat ceea ce s-a intamplat, Marius Parvan s-a dus direct la banca proprietara a bancomatului, MKB Romexterra Bank. Acolo a explicat incidentul, iar angajatii i-au spus ca trebuie sa faca refuz de plata la Raiffeisen. „Cei de la Romexterra mi-au explicat ca nu au nicio vina si ca trebuie sa ma duc la Raiffeisen. Zis si facut. Ajuns la Raiffeisen am discutat cu una dintre angajate si i-am spus ca mi-au disparut banii din cont. Mi-a spus ca ii am, dar ca nu ii vad. Nu-mi venea sa cred ce explicatie mai era si asta! Am facut o sesizare, dupa care mi-au spus ca imi voi primi banii in termen de 30 de zile. Mi s-a parut strigator la cer! Ei imi iau banii in 30 de secunde si eu ii primesc intr-o luna?! Asa ceva nu se poate”, sustine Marius Parvan. Desi i s-a promis ca va fi sunat cand vor intra banii in cont, blejoianul nu a primit niciun telefon de la Raiffeisen Bank. „Au spus ca ma suna, dar degeaba. Vinerea trecuta am fost iar la Raiffeisen. Mi-au spus ca pana marti, cel tarziu, se rezolva. Am fost si marti la ei. Au sunat pe la Bucuresti si au spus ca se rezolva. La o jumatate de ora am fost sunat ca s-a rezolvat, dar nu a fost asa. M-au purtat pe drumuri de m-au innebunit”, ne-a marturisit Marius Parvan. Romexterra Bank raspunde… Contactat telefonic, directorul sucursalei Ploiesti a MKB Romexterra Bank ne-a declarat: „Intrucat cardul este emis de Raiffeisen Bank, ei trebuiau sa se ocupe de cazul respectiv. Dupa ce l-am studiat, am descoperit ca s-a purtat o corespondenta intre banca noastra si Raiffeisen pe aceasta problema. S-a gasit tranzactia si am cerut bancii emitente sa faca demersurile necesare rezolvarii problemei. Raiffeisen trebuia sa returneze banii in contul clientului. Oricum, bancomatul nostru nu avea nicio problema”, ne-a declarat Victoria Banu, directorul Sucursalei Ploiesti a MKB Romexterra Bank.

…Raiffeisen Bank tace

Am incercat sa luam legatura si cu un reprezentant al Raiffeisen Bank pentru un punct de vedere oficial, dar, in ciuda eforturilor noastre, pana in momentul inchiderii editiei, nu am primit niciun raspuns oficial. Totusi, in urma demersurilor ziaristilor de la Monitorul, iata raspunsul primit de la Raiffeisen Bank prin care se arata remedierea situatiei. In 22.07.2008 clienta a sesizat telefonic relatand ca a incercat sa scoata 200 lei de la un ATM Romexterra din Blejoi. Dintr-o eroare a ATM-ului, banii nu au fost eliberati; Romexterra a trimis totusi tranzactiile in decontare, tranzactii ce au debitat contul clientei. Conform regulamentelor VISA, Raiffeisen Bank a initiat refuzuri la plata catre banca Romexterra, termenul de raspuns al acestei banci fiind de 45 de zile calendaristice. Pentru a urgenta rezolvarea situatiei, colegii din Raiffeisen Bank au contactat colegii de la banca Romexterra si s-a solicitat ca in limita posibilitatilor tehnice sa ni se dea un raspuns mai rapid la sesizarea clientei; astfel ca astazi, 7.08.2008 contul clientei a fost alimentat cu contravaloarea tranzactiilor contestate.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top