UE trebuie să promoveze utilizarea aşa numitelor „alcolocks” (dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz) pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale. Acestea sunt prevederile unei rezoluţii adoptate de către Parlamentul European marţi, 27 Septembrie.
Parlamentul solicită elaborarea în regim de urgenţă a unui nou plan de acţiune pentru siguranţa rutieră şi recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulaţie, a testelor de inspecţie tehnică şi a limitelor admise de alcool prezent în sânge.
Obiectivul pe termen lung avut în vedere pentru redactarea rezoluţiei de către raportorul Dieter-Lebrecht Koch (Partidul Popular European, Germania) este reducerea la 0 a numărului de decese cauzate de accidentele rutiere. Pentru intervalul 2010-2020 rezoluţia își propune reduc…
UE trebuie să promoveze utilizarea aşa numitelor „alcolocks” (dispozitive care detectează şoferii care au consumat alcool şi blochează pornirea autovehiculului în acest caz) pentru autovehiculele de transport de mărfuri sau de pasageri şi să impună pe întregul teritoriu o limită maximă de viteză de 30 km/h în zonele rezidenţiale. Acestea sunt prevederile unei rezoluţii adoptate de către Parlamentul European marţi, 27 Septembrie.
Parlamentul solicită elaborarea în regim de urgenţă a unui nou plan de acţiune pentru siguranţa rutieră şi recomandă armonizarea reglementărilor privind traficul rutier, a semnelor de circulaţie, a testelor de inspecţie tehnică şi a limitelor admise de alcool prezent în sânge.
Obiectivul pe termen lung avut în vedere pentru redactarea rezoluţiei de către raportorul Dieter-Lebrecht Koch (Partidul Popular European, Germania) este reducerea la 0 a numărului de decese cauzate de accidentele rutiere. Pentru intervalul 2010-2020 rezoluţia își propune reducerea la jumătate a deceselor, cu 40% a răniţilor grav şi cu 60% a deceselor în rândul copiilor.
Deputații europeni solicită Comisiei Europene numirea unui coordonator pentru siguranță rutieră care să sprijine eforturile statelor membre în vederea aplicării planului de acțiune.
„Alegerea și evaluarea măsurilor necesare trebuie să fie un proces științific, fundamentat pe date de calitate, definiții și statistici comparabile între ele” a precizat dl. Koch în cadrul dezbaterilor, adăugând că „ne așteptăm la o analiză armonizată a cauzelor accidentelor și rănirilor și la un schimb de informații la nivelul întregii Uniuni Europene, care să respecte standardele înalte de protecție a datelor cu caracter personal”
Sursa:PE
