Afaceri Europene

Portul, sub asediul crimei organizate-jurnal de filaj I

Reporterii DEZVALUIRI.RO au descoperit o retea infractionala in Portul Constanta, care se ocupa cu prostitutie, trafic, inselaciune si taximetrie ilegala, in paguba marinarilor straini

Rezultatul mai multor operatiuni de filaj pe urmele "combinatorilor", arata ca legaturile acestora cu autoritatile sunt foarte stranse si dateaza de 15 ani

"Combinatorii" intra in Port si se misca pe unde vor, in ciuda investitiilor facute de statul roman in securitatea frontierelor

Marinarii straini sunt luati direct din dane (asa cum se vede in fotografia de mai sus) si dusi in cluburi de streaptease; unul dintre ele este al unui membru PNL, acolo unde am reusit sa facem fotografii cu infrarosu

MIHAI RAZVAN ROTARU
ADRIAN CARLESCU
DORU COPOT

O ancheta jurnalistica a reporterilor DEZVALUIRI.RO a scos la iveala ilegalitatile care se petrec in Portul Constanta, cu buna stiinta a unor grupuri de interese din cadrul Politiei de Frontiera. Un grup infractional opereaza in Port de 15 ani, fara ca vreo institutie abilitata sa isi dovedeasca interesul pentru lichidarea fenomenului. E vorba de o retea cu relatii in lumea interlopa, ce se ocupa de prostitutie, trafic, inselaciuni si taximetrie ilegala, in paguba marinarilor straini. Infractorii intra in Port fara nici o problema, au acces peste tot, chiar si la bordul navelor, sub protectia unor politisti din cadrul Politiei de Frontiera si ai Politiei Port Constanta, ridiculiznad sistemele de securitate si aruncand in derizoriu toate investitiile facute de statul roman in securizarea frontierelor.

In Port se intra oriunde pentru numai 50-100 mii lei vechi

Ancheta jurnalistica a debutat cu o perioada de prospectare a terenului. Timp de mai multe zile, am urmarit rabdatori toate manevrele pe care combinatorii le faceau in jurul navelor acostate in diverse dane din Portul Constanta. In acelasi timp, am testat modul in care, contra unei spagi de 50, maxim 100 de mii lei vechi, poti intra in orice zona din Port, indiferent de gradul de securizare cu care a fost caracterizata conform normelor ISPS. Singura conditie este sa nu tii banii la vedere. In general, spaga se pune in buletin sau in talonul masinii, acte pe care soferul le plaseaza in mana agentului, in dreptul portierei, pentru a nu intra in raza camerelor de luat vederi. Am urmarit, timp de o luna, mai multe autoturisme care roiau in jurul diferitelor nave, fara ca vreun sofer sa aiba permisul de „libera trecere” emis de Administratia Porturilor Maritime Constanta. Combinatorii au luat in repetate randuri „morti”(asa-i numesc pe marinarii care le cad in plasa) de pe nave si i-au dus in oras la cumparaturi, in baruri si, cel mai adesea, la prostituatele pe care le au in „grija”.

Poteca faradelegilor

Intr-una din operatiunile de documentare, am ajuns in Portul Constanta-Sud Agigea. Aflaseram ca in zona exista un drum laturalnic de acces, bine ales si ferit de ochii indiscreti ai necunoscatorilor. Ei bine, acest drum cunoscut initiatilor sub numele de „Drumul oaselor”, are intrarea la numai 50 de metri distanta de poarta principala de acces in Port, astfel incat sa evite orice control al autoritatilor si agentilor de paza ai Cobra Security. Calea intortocheata, presarata cu pietroaie, gropi, santuri ne-a condus in danele 129-132, unde erau acostate navele „Olimpic Mentor”, „Denislan”, „Seabee”. Langa nave am gasit autoturismele combinatorilor: CT 96 BCR- Bundache Nicolae, CT -95-GBI-Mingea Gheorghe, CT 78-AGD- Iancu Daniel, CT-06-HMU- Odica Robert Daniel, zis Basarab, CT-17- RRS –Farcas Lucian, CT-71-NEO- Costache Gabriel, CT-06-TJX-Maftei Liviu, CT- 98-AUR-Stere Mihai, CT-07-RCP –Ciortan, CT-03-CDC-Arghir Tudorel, CT 01-FBB – Ciocan Marian, CT-99-CVC- Comanescu Claudiu, CT-50-TNV-Gheata, CT-23-LRI- Grigoras Mioara, CT—07-AAB- Cetin si B-16632.


La impartirea prazii

Unii dintre soferi asteptau in masini, iar altii urcasera chiar pe nave, in ciuda interdictiilor pentru persoanele lipsite de autorizatie speciala. In scurt timp, doua masini s-au pus in miscare. Mai intai a plecat Mercedesul cu numarul CT -95-GBI (vezi foto), de la nava Olimpic Mentor, ca nada pentru noi. Masina s-a oprit in dreptul unei alte nave, Seabee, blocandu-ne drumul. Soferul Gheorghe Mingea ne-a obligat astfel sa il depasim dandu-i posibilitatea sa ne priveasca scrutator si ostentativ. In spatele lui, Skoda cu numarul B-16632 incarca repede cativa „morti”, dupa toate aparentele filipinezi, moment surprins de fotoreporterul nostru. Proxenetii ne-au lasat sa iesim primii din zona si au incercat sa ne piarda, folosind soseaua de varianta a localitatii Agigea, pe langa Sanatoriu. Am reusit sa ii ajungem si ne-am angajat intr-o urmarire ca-n filme in care „clientii” nostri pareau dispusi sa incalce toate legile de circulatie pentru a scapa de niste urmaritori incomozi. Cu toate ca se stiau filati, ei nu au renuntat la castigul pe care il intrevedeau pentru seara respectiva. Nu au incercat sa-i debarce pe „morti” in oras, ci s-au dus glont la clubul de noapte Cats, aflat in Satul de Vacanta, in apropierea barierelor de acces in statiunea Mamaia.

La clubul de noapte al unui PNL-ist

Combinatorii le-au coborat pe „victime” si le-au invitat in club, in timp ce ei au ramas pe terasa, la impartirea „prazii”. Am intrat si noi, incercand sa trecem drept turisti amatori de distractii fierbinti. Am trecut de masa la care marinarii se instalasera deja si fusesera luati in primire de trei fete. Ne-am asezat pe o canapea, intr-un colt care ne asigura destula vizibilitate, dar si protectie pentru fotografiile in infrarosu pe care doream sa le facem. „Buna seara, sa stiti ca la noi consumatia minima este de 160 de mii de persoana”, ne-a avertizat o ospatarita cu o fustita de-o palma. Meniul, destul de prohibitiv, 160 de mii o bere, 80 de mii un ceai. Intre timp, „mortii” nostri incepusera sa negocieze cu fetele. Unul dintre ei, probabil seful, se tolanise pe o alta canapea si se bucura din plin de mangaierile unei pustoaice suple careia se straduia sa-i strecoare o bancnota sub chilotei. Nu a durat mult si ne-am trezit cu trei fete la masa. Si-au facut loc intre noi si a inceput dialogul. De unde suntem, daca stam mult in Constanta si daca am mai fost la clubul lor. Nici nu se legase bine discutia si ospatarita a reaparut intrebandu-ne daca dorim sa le luam fetelor ceva de baut: „Ele beau de obicei whisky cu lamaie. La noi costa 630 de mii”. Una dintre dansatoarele la bara care se asezasera langa noi incerca sa traga profitul de partea ei: „Nu vrem noi neaparat sa bem, dar asa e protocolul. Asa se procedeaza la noi”. Intre timp, „mortii”, care nu se intelelsesera la pret, iesisera din club. S-au mai plimbat ceva timp prin Satul de Vacanta, admirand parcul de distractii si privind lung dupa femeile frumoase. Disparuse si Skoda, caci soferul isi facuse treaba. In schimb, in fata clubului era parcata masina unui alt combinator, Daniel Iancu, un Cielor visiniu cu numarul CT-78-AGD, pe care l-am si fotografiat. Pe la ora 23, la club a aparut si George Mingea, cu Mercedesul cu numarul CT -95-GBI, cu „marfa” proaspata. Ulterior am aflat ca localul de streaptease ii apartine unui membru PNL. De cand partidul din care face parte a ajuns la putere, patronul stabilimentului se lauda peste tot ca se simte la adapost si chiar viseaza sa puna bazele unui serviciu de taximetrie pentru Port, pentru a-i putea cara mai usor pe marinarii straini la clubul sau.

Va urma.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top