Ministrul Vasile Puscas considera ca a venit momentul ca “universitatile romanesti sa depaseasca rigiditatea clasica si sa abordeze o atitudine mult mai dinamica, prin sustinerea „triunghiului cunoasterii „: educatie, cercetare si inovare, care sporesc competitivitatea intr-o lume a globalizarii.”
Declaratiile ministrului Puscas, vin in contextul desfasurarii conferintei “ Rolul triunghiului cunoasterii in conturarea viitorului Europei”, care a avut loc ieri 1.09.ac, la Gothenburg, la initiativa Presedintiei Suedeze a Uniunii Europene.
Ministrul pentru Afaceri Europene sustine ca in actualul context economic si social, este nevoie de o adevarata Arie de Cercetare Europeana, in care libera miscare a rezultatelor cercetarii si cunoasterii sa fie a “5-a libertate” si, pentru aceasta, este nevoie de o mult mai mare “sustinere a universitatilor si institutelor de cercetare, care sa fie mult mai bine conectate cu sectorul de business.”
“Triunghiul cunoasterii” poate functiona si in Romania doa…
Ministrul Vasile Puscas considera ca a venit momentul ca “universitatile romanesti sa depaseasca rigiditatea clasica si sa abordeze o atitudine mult mai dinamica, prin sustinerea „triunghiului cunoasterii „: educatie, cercetare si inovare, care sporesc competitivitatea intr-o lume a globalizarii.”
Declaratiile ministrului Puscas, vin in contextul desfasurarii conferintei “ Rolul triunghiului cunoasterii in conturarea viitorului Europei”, care a avut loc ieri 1.09.ac, la Gothenburg, la initiativa Presedintiei Suedeze a Uniunii Europene.
Ministrul pentru Afaceri Europene sustine ca in actualul context economic si social, este nevoie de o adevarata Arie de Cercetare Europeana, in care libera miscare a rezultatelor cercetarii si cunoasterii sa fie a “5-a libertate” si, pentru aceasta, este nevoie de o mult mai mare “sustinere a universitatilor si institutelor de cercetare, care sa fie mult mai bine conectate cu sectorul de business.”
“Triunghiul cunoasterii” poate functiona si in Romania doar daca guvernul si societatea , inclusiv comunitatile de afaceri sprijina universitatile, care au o pozitie unica si privilegiata in zona educatiei si in cea a cercetarii, fiind cea mai importanta sursa de cunoastere aplicata. Aceasta ar presupune si o accelerare a restructurarii infrastructuriii cerecetarii stiintifice, bazata pe universitati, in concordanta cu o strategie a cercetarii stiintifice de dimensiune locala si europeana.
Ministrul Vasile Puscas considera ca “in intreaga Uniune Europeana se recunoaste nevoia de reforme structurale si exista state in care reforma universitatilor se desfasoara intens, transformandu-le in adevarate multinationale in domeniul cunoasterii si competitivitatii”.
Pentru a respecta principiile “triunghiului cunoasterii”, universitatile ar trebui sa devina multifunctionale si mult mai dinamice, pentru a interactiona si coopera cat mai bine cu interesul economic si social al Statelor Membre si al Uniunii Europene. “In acest sens ar trebui incurajat rolul mobilitatii studentilor si al recunoasterii mutuale a curriculei, trainingul pentru doctorat european, profesionalizarea managerilor universitatilor si nevoia unui cod de bune practici pentru cooperare universitara si stiintifica internationala”, a incheiat ministrul Vasile Puscas.
