Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucureşti
Tel. Centrală: 4056200;4056300
Relaţii cu publicul
MECTS a publicat pe internet modele de teste pentru evaluarea iniţială a elevilor în anul şcolar 2011-2012
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului îşi propune să asigure, începând cu anul şcolar 2011-2012, un instrument de diagnoză pentru orientarea acţiunilor ulterioare ale cadrului didactic prin adecvarea la nevoile reale ale beneficiarului direct al sistemului educaţional – elevul. În acest scop, în unităţile din învăţământul preuniversitar se administrează teste de evaluare iniţială. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a elaborat modele de teste pentru evaluarea iniţială, însoţite de baremele de evaluare şi de notare, precum şi de precizări referitoare la specificul testelor. Modelele…
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucureşti
Tel. Centrală: 4056200;4056300
Relaţii cu publicul
MECTS a publicat pe internet modele de teste pentru evaluarea iniţială a elevilor în anul şcolar 2011-2012
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului îşi propune să asigure, începând cu anul şcolar 2011-2012, un instrument de diagnoză pentru orientarea acţiunilor ulterioare ale cadrului didactic prin adecvarea la nevoile reale ale beneficiarului direct al sistemului educaţional – elevul. În acest scop, în unităţile din învăţământul preuniversitar se administrează teste de evaluare iniţială. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a elaborat modele de teste pentru evaluarea iniţială, însoţite de baremele de evaluare şi de notare, precum şi de precizări referitoare la specificul testelor. Modelele au caracter unitar şi orientativ şi au fost publicate joi, 15 septembrie 2011, pe site-ul http://subiecte.edu.ro/2012/.
Cadrele didactice elaborează şi validează, la nivelul colectivului de catedră/comisie metodică, teste de evaluare iniţială având ca reper modelele postate. Pentru disciplinele/ modulele de pregătire profesională la care există continuitate în planul-cadru, evaluarea iniţială se desfăşoară la începutul semestrului întâi, fiind precedată de două săptămâni de recapitulare. În cazul celorlalte discipline, care se află în primul an de studiu pentru elevi, evaluarea iniţială se poate desfăşura imediat după lecţiile introductive. În acest caz, testul iniţial va fi unul preponderent atitudinal, dar va cuprinde şi itemi prin care se evaluează competenţe formate anterior, dar care vor sprijini realizarea obiectivelor/competenţelor prevăzute în programă.
Rezultatele obţinute în urma evaluării nu se trec în catalog, se comunică elevilor şi părinţilor/reprezentantului legal şi nu se fac publice. Prin administrarea evaluării iniţiale la clasele a II-a – a XII-a/a XIII-a se stabileşte un punct de referinţă în vederea comparării cu rezultatele Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a şi a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum şi cu rezultatele evaluărilor sumative viitoare de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.
BIROUL DE PRESĂ
- Lista provizorie a candidaţilor de origine etnică română din Diaspora, admişi ca bursieri ai statului român la studii universitare de licenţă în învăţământul de stat din România, începând cu anul universitar 2011-2012
- Lista provizorie a candidaţilor de origine etnică română din Republica Moldova, admişi in sesiunea a II-a ca bursieri ai statului român la studii universitare de licenţă în învăţământul de stat din România, începând cu anul universitar 2011-2012
- Anunţ de participare la procedura de achiziţie pentru servicii de cazare şi masă pentru proiectul „Tinerii impotriva violentei”, ID 4568
- PROIECT – Hotărâre de Guvern privind modificarea și completarea HG nr. 1239/1996 privind înființarea, organizarea și funcționarea Federației Sportului Școlar și Universitar
- Modele de teste inițiale pentru ciclul primar, minorități
- PROIECT – Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru 210 obiective de investiţii, grădiniţe cu program normal cu 2 săli de grupă, cuprinse în Proiectul „Reforma educaţiei timpurii în România”, Componentele 1.a, 1.b şi 1.c
- PROIECT – Hotărâre de Guvern pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.76/2005 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, cu modificările şi completările ulterioare și a Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea și funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului
- PROIECT – Hotărâre de Guvern privind asistenţa acordată de către statul român cu titlul gratuit pentru Afganistan, în vederea formării de specialişti în domenii de interes pentru acest stat
- ORDIN nr. 5220/29.08.2011 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2012-2013
- ORDIN nr. 5219/29.08.2011 privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2011-2012