Fără categorie

Demiterea presedintelui Romaniei de catre parlament, pentru esecul neintegrarii in spatiul Shengen

scroll

 

scroll

FacebookTwitterE-mail

 

Demiterea presedintelui Romaniei de catre parlament, pentru esecul neintegrarii in spatiul Shengen

24/09/2011

Categorie: Politica.

Destinatar: Parlamentul Romaniei

Băsescu, despre aderarea la Schengen:
UN ESEC .MI-L ASUM EU , SUNT SEFUL STATULUI.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, în această seară la B1, că amânarea deciziei de aderare a României la Schengen pina la calendele grecesti este un eşec pe care şi-l asumă personal.
“E un eşec şi trebuie asumat ca atare.Mi-l asum eu, sunt şeful statului “, a spus preşedintele, precizând că nu este cazul să caute vinovaţi acum. Mai ales că, a adăugat el, “diplomaţia are limitele ei”. “Nu poţi să-i pui finlandezului că ţiganii nu sunt în centrul Helsinki şi cerşesc. În Olanda lucrurile sunt mai complicate. Noi am ştiut această poziţie de la instalarea acestui guvern suţinut de un partid extremist”, a spus Băsescu.
Şeful …

 

scroll

FacebookTwitterE-mail

 

Demiterea presedintelui Romaniei de catre parlament, pentru esecul neintegrarii in spatiul Shengen

24/09/2011

Categorie: Politica.

Destinatar: Parlamentul Romaniei

Băsescu, despre aderarea la Schengen:
UN ESEC .MI-L ASUM EU , SUNT SEFUL STATULUI.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, în această seară la B1, că amânarea deciziei de aderare a României la Schengen pina la calendele grecesti este un eşec pe care şi-l asumă personal.
“E un eşec şi trebuie asumat ca atare.Mi-l asum eu, sunt şeful statului “, a spus preşedintele, precizând că nu este cazul să caute vinovaţi acum. Mai ales că, a adăugat el, “diplomaţia are limitele ei”. “Nu poţi să-i pui finlandezului că ţiganii nu sunt în centrul Helsinki şi cerşesc. În Olanda lucrurile sunt mai complicate. Noi am ştiut această poziţie de la instalarea acestui guvern suţinut de un partid extremist”, a spus Băsescu.
Şeful statului a adăugat că Olanda şi Finlanda au avut “un comportament neeuropean” faţă de România. Cât priveşte strategia pentru Consiliul European din octombrie, Băsescu a spus că, deocamdată aceasta nu e pusă la punct, însă ţara noastră vrea un calendar precis.
“Cu certitudine trebuie făcută o remaniere” .Preşedintele a atras atenţia că există “un risc major pentru recesiune” în 2012, insistând pe nevoia ca guvernul să se orienteze către înfiinţarea de locuri de muncă, cum ar fi în minerit, acel minerit de care este indragostit si pe care i-a adus la Bucuresti cu mina lui cind era Iliescu presedinte . “Marea problemă unde trebuie să investeşti. În minerit trebuie doar să redeschizi. Eventual trebuie sprijinite companiile prin Eximbank şi la anul să ne găsească cu câteva mii de locuri de muncă”, a spus şeful statului care isi aroga atributiuni inexistente si ilegale in raport cu CONSTITUTIA. Băsescu a precizat că, dacă guvernul nu face asta nu poate decât să le spună “măi, oameni plecaţi”.
Băsescu a spus că românii vor să-şi aleagă preşedintele-jucator-dictator , nu sef de stat mafiot şi nu vor un şef de stat pe viaţă mai ales că următorul ar fi unul dintre copiii săi. “Dacă doamne fereşte iese unul cu dizabilităţi”, a comentat Băsescu, referindu-se la cum este fiicasa EBA.
DEMITEREA! ALO PARLAMENTUL SE AUDE ?
Orice functionar al statului roman , care greseste si nu isi realizeaza obiectivele profesionale este destituit imediat. Asa s-a facut in multe ministere inclusiv in M.A.I. DE CE NU SI BASESCU PENTRU NEREALIZAREA ANGAJAMENTELOR INTERNATIONALE ALE ROMANIEI SA NU FIE ¨DEMIS¨pentru nerealizarea obiectivelor diplomatice de integrare in spatiul SHENGEN ? Sau el este singura exceptie a statului roman mafiot ?Care poate gresi oricat ca nu da socoteala decat in fata Marii Adunari Nationale ? Atunci sa dea socoteala in fata plutonului de executie la Targoviste!. Asta era atributiunea inscrisa in Constitutie pentru presedintele tarii si nu cum ii pace sa fie sef al statului -si nu sa faca loby pentru Rosia Montana.
ROMANIA REPETENTA
Tara noastra se regaseste de mai multi ani pe ultimele locuri in topurile mondiale privind infrastructura, politicile guvernamentale, fiscalitatea, agricultura si piata muncii. Din 139 de state analizate intr-un raport asupra competitivitatii globale, Romania se regaseste pe pozitii mai joase de 130 la cinci indicatori esentiali. Suntem penultimii din UE .In ordine, primele cinci au fost: , accesul la finantare si coruptia, insuficienta portanta a infrastructurii, nivelul taxelor, ineficienta birocratiei guvernamentale, instabilitatea politica. In Raportul Competitivitatii Globale, Romania ocupa locul 77, in scadere cu zece pozitii fata de pozitia ocupata anul trecut. Un singur stat din Uniunea Europeana sta mai rau decat noi: Grecia. Dar si acum, ca si in anii trecuti, nivelul taxelor si ineficienta birocratica sunt considerate cele mai mari pietre de moara pentru competitivitatea Romaniei.
CAPITOLUL II
Preşedintele României
ROLUL PRESEDINTELUI ROMANIEI ARTICOLUL 80
(1) Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării.
(2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.
Alegerea Preşedintelui ARTICOLUL 81
(1) Preşedintele României este ales prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat.
(2) Este declarat ales candidatul care a întrunit, în primul tur de scrutin, majoritatea de voturi ale alegătorilor înscrişi în listele electorale.
(3) În cazul în care nici unul dintre candidaţi nu a întrunit această majoritate, se organizează al doilea tur de scrutin, între primii doi candidaţi stabiliţi în ordinea numărului de voturi obţinute în primul tur. Este declarat ales candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi.
(4) Nici o persoană nu poate îndeplini funcţia de Preşedinte al României decât pentru cel mult două mandate. Acestea pot fi şi succesive.
Validarea mandatului şi depunerea jurământului ARTICOLUL 82
(1) Rezultatul alegerilor pentru funcţia de Preşedinte al României este validat de Curtea Constituţională.
(2) Candidatul a cărui alegere a fost validată depune în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în şedinţă comună, următorul jurământ: “Jur să-mi dăruiesc toată puterea şi priceperea pentru propăşirea spirituală şi materială a poporului român, să respect Constituţia şi legile ţării, să apăr democraţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, suveranitatea, independenţa, unitatea şi integritatea teritorială a României. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!”.
Durata mandatului ARTICOLUL 83
(1) Mandatul Preşedintelui României este de 5 ani şi se exercită de la data depunerii jurământului.
(2) Preşedintele României îşi exercită mandatul până la depunerea jurământului de Preşedintele nou ales.
(3) Mandatul Preşedintelui României poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă.
Incompatibilităţi şi imunităţi ARTICOLUL 84
(1) În timpul mandatului, Preşedintele României nu poate fi membru al unui partid şi nu poate îndeplini nici o altă funcţie publică sau privată.
(2) Preşedintele României se bucură de imunitate. Prevederile articolului 72 alineatul (1) se aplică în mod corespunzător.
Numirea Guvernului ARTICOLUL 85
(1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.
(2) În caz de remaniere guvernamentală sau de vacanţă a postului, Preşedintele revocă şi numeşte, la propunerea primului-ministru, pe unii membri ai Guvernului.
(3) Dacă prin propunerea de remaniere se schimbă structura sau compoziţia politică a Guvernului, Preşedintele României va putea exercita atribuţia prevăzută la alineatul (2) numai pe baza aprobării Parlamentului, acordată la propunerea primului-ministru.
Consultarea Guvernului ARTICOLUL 86
Preşedintele României poate consulta Guvernul cu privire la probleme urgente şi de importanţă deosebită.
Participarea la şedinţele Guvernului ARTICOLUL 87
(1) Preşedintele României poate lua parte la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme de interes naţional privind politica externă, apărarea ţării, asigurarea ordinii publice şi, la cererea primului-ministru, în alte situaţii.
(2) Preşedintele României prezidează şedinţele Guvernului la care participă.
Mesaje ARTICOLUL 88
Preşedintele României adresează Parlamentului mesaje cu privire la principalele probleme politice ale naţiunii.
Dizolvarea Parlamentului ARTICOLUL 89
(1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.
(2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.
(3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă.
Referendumul ARTICOLUL 90
Preşedintele României, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să-şi exprime, prin referendum, voinţa cu privire la probleme de interes naţional.
ATRIBUTII IN DOMENIUL POLITICII EXTERNE ARTICOLUL 91
(1) Preşedintele încheie tratate internaţionale în numele României, negociate de Guvern, şi le supune spre ratificare Parlamentului, într-un termen rezonabil. Celelalte tratate şi acorduri internaţionale se încheie, se aprobă sau se ratifică potrivit procedurii stabilite prin lege.
(2) Preşedintele, la propunerea Guvernului, acreditează şi recheamă reprezentanţii diplomatici ai României şi aprobă înfiinţarea, desfiinţarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice.
(3) Reprezentanţii diplomatici ai altor state sunt acreditaţi pe lângă Preşedintele României.
Atribuţii în domeniul apărării ARTICOLUL 92
(1) Preşedintele României este comandantul forţelor armate şi îndeplineşte funcţia de preşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
(2) El poate declara, cu aprobarea prealabilă a Parlamentului, mobilizarea parţială sau totală a forţelor armate. Numai în cazuri excepţionale, hotărârea Preşedintelui se supune ulterior aprobării Parlamentului, în cel mult 5 zile de la adoptare.
(3) În caz de agresiune armată îndreptată împotriva ţării, Preşedintele României ia măsuri pentru respingerea agresiunii şi le aduce neîntârziat la cunoştinţă Parlamentului, printr-un mesaj. Dacă Parlamentul nu se află în sesiune, el se convoacă de drept în 24 de ore de la declanşarea agresiunii.
(4) În caz de mobilizare sau de război Parlamentul îşi continuă activitatea pe toată durata acestor stări, iar dacă nu se află în sesiune, se convoacă de drept în 24 de ore de la declararea lor.
Măsuri excepţionale ARTICOLUL 93
(1) Preşedintele României instituie, potrivit legii, starea de asediu sau starea de urgenţă în întreaga ţară ori în unele unităţi administrativ-teritoriale şi solicită Parlamentului încuviinţarea măsurii adoptate, în cel mult 5 zile de la luarea acesteia.
(2) Dacă Parlamentul nu se află în sesiune, el se convoacă de drept în cel mult 48 de ore de la instituirea stării de asediu sau a stării de urgenţă şi funcţionează pe toată durata acestora.
Alte atribuţii ARTICOLUL 94
Preşedintele României îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a) conferă decoraţii şi titluri de onoare;
b) acordă gradele de mareşal, de general şi de amiral;
c) numeşte în funcţii publice, în condiţiile prevăzute de lege;
d) acordă graţierea individuală.
Suspendarea din funcţie ARTICOLUL 95
(1) În cazul săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele României poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.
(2) Propunerea de suspendare din funcţie poate fi iniţiată de cel puţin o treime din numărul deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntârziat, la cunoştinţă Preşedintelui.
(3) Dacă propunerea de suspendare din funcţie este aprobată, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea Preşedintelui.
Punerea sub acuzare ARTICOLUL 96
(1) Camera Deputaţilor şi Senatul, în şedinţă comună, cu votul a cel puţin două treimi din numărul deputaţilor şi senatorilor, pot hotărî punerea sub acuzare a Preşedintelui României pentru înaltă trădare.
(2) Propunerea de punere sub acuzare poate fi iniţiată de majoritatea deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntârziat, la cunoştinţă Preşedintelui României pentru a putea da explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.
(3) De la data punerii sub acuzare şi până la data demiterii Preşedintele este suspendat de drept.
(4) Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Preşedintele este demis de drept la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare.
Actele Preşedintelui ARTICOLUL 100
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Preşedintele României emite decrete care se publică în Monitorul Oficial al României. Nepublicarea atrage inexistenţa decretului.
(2) Decretele emise de Preşedintele României în exercitarea atribuţiilor sale prevăzute în articolul 91 alineatele (1) şi (2), articolul 92 alineatele (2) şi (3), articolul 93 alineatul (1) şi articolul 94 literele a), b) şi d) se contrasemnează de primul-ministru.

FacebookTwitterE-mail

Autor: autorul a ales ca aceasta informatie sa nu fie publica

Politica

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top