Fără categorie

Comisia Europeană a stabilit emisiile istorice pentru aviaţie, în contextul includerii acestui domeniu în EU ETS

Comisia Europeană a stabilit luni, 7 martie, valoarea de referinţă a emisiilor istorice generate de sectorul aviatic, pe baza căreia a fost calculat numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră aferente acestui sector pentru anul 2012.

            În încercarea de îndeplinire a angajamentelor asumate prin Protocolul de la Kyoto, Uniunea Europeană (UE) a introdus, începând cu 2005, schema europeană de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (EU ETS).

            EU ETS are rolul de a încuraja reducerea emisiilor de CO2, prin autorizarea producerii unei cantităţi anuale limitate de dioxid de carbon, corelată cu obligaţia ca emisiile suplimentare să fie acoperite prin achiziţia de certificate de emisii – un certificat pentru fiecare tonă de CO2 produsă.

            Decizia Comisiei (COM) vine în contextul pregătirii implementării includerii activităţilor de aviaţie în schema europeană de comercializare a certificatelor de emisii de ga…

Comisia Europeană a stabilit luni, 7 martie, valoarea de referinţă a emisiilor istorice generate de sectorul aviatic, pe baza căreia a fost calculat numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră aferente acestui sector pentru anul 2012.

            În încercarea de îndeplinire a angajamentelor asumate prin Protocolul de la Kyoto, Uniunea Europeană (UE) a introdus, începând cu 2005, schema europeană de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră (EU ETS).

            EU ETS are rolul de a încuraja reducerea emisiilor de CO2, prin autorizarea producerii unei cantităţi anuale limitate de dioxid de carbon, corelată cu obligaţia ca emisiile suplimentare să fie acoperite prin achiziţia de certificate de emisii – un certificat pentru fiecare tonă de CO2 produsă.

            Decizia Comisiei (COM) vine în contextul pregătirii implementării includerii activităţilor de aviaţie în schema europeană de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, începând cu 1 ianuarie 2012.

            Astfel, Comisia Europeană a stabilit că emisiile istorice generate de sectorul aviatic reprezintă 219.476.343 tone de CO2. Cifra stabilită de COM reprezintă media emisiilor anuale din intervalul 2004-2006, generate pentru toate zborurile acoperite de EU ETS, realizate de pe teritoriul UE.

            Pe baza valorii de referinţă a emisiilor istorice generate de sectorul aviatic, numărul certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră care vor fi emise în 2012 acoperă 212.892.052 tone de CO2, urmând ca, din 2013, să fie emise anual certificate echivalente cu 208.502.525 tone de CO2.

            Uniunea Europeană şi-a asumat, prin Protocolul de la Kyoto, angajamentul de a reduce, în perioada 2008-2012, emisiile de gaze cu efect de seră (GES) cu 8% faţă de anul de referinţă 1990 (280 milioane tone CO2 echivalent).

            România a semnat Protocolul de la Kyoto în 1999, pe care l-a ratificat în  ianuarie 2001 prin Legea nr.3/2001. Protocolul a intrat în vigoare, la nivel internaţional, la 16 februarie 2005. Valoarea angajamentului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră adoptat de România este de 8% faţă de anul de bază 1989 (280 milioane tone CO2 echivalent).

            Începând cu 1 ianuarie 2012, sub incidenţa schemei de comercializare va intra şi sectorul aviatic. Certificatele din aviaţie (EUAA – EU aviation allowances) includ şi zborurile efectuate de operatori aerieni din ţări non-UE care aterizează sau decolează de pe un aeroport aflat pe teritoriul Uniunii şi sunt valabile doar în interiorul sectorului aviatic.

            România, în calitate de stat membru al UE, a realizat, prin Hotărârea Guvernului nr. 780/2006, transpunerea în legislaţia naţională a Directivei 2003/87/CE cu modificările ulterioare, care stabileşte cadrul general privind schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, în cadrul Comunităţii şi a dezvoltat legislaţia subsecventă care asigură implementarea cerinţelor Directivei EU ETS.

            Mai multe detalii privind Decizia Comisiei găsiţi aici.

 

Departamentul pentru Afaceri Europene

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top