Comisia Europeană a publicat luni, 28 martie, Foaia de parcurs Spaţiul Unic European al Transporturilor – Către un sistem de transporturi competitiv şi eficient din punctul de vedere al utilizării resurselor, care conturează strategia Transporturi 2050, planul UE pentru creşterea mobilităţii şi a economiei, dar şi pentru reducerea emisiilor.
Strategia Transporturi 2050 este prezentată de Comisie (COM) sub forma unei Cărţi albe şi vizează crearea unui Spaţiu unic european al transporturilor, care să fie mai competitiv, precum şi a unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport, în vederea creşterii mobilităţii.
Cartea Albă este însoţită de foaia de parcurs Către unSpaţiu Unic European al Transporturilor, în care COM propune un număr de 40 de iniţiative concrete pentru aplicarea strategiei în toate domeniile acestui sector – transport rutier, aerian, maritim, transportul pe căile navigabile interioare etc.
Potrivit…
Comisia Europeană a publicat luni, 28 martie, Foaia de parcurs Spaţiul Unic European al Transporturilor – Către un sistem de transporturi competitiv şi eficient din punctul de vedere al utilizării resurselor, care conturează strategia Transporturi 2050, planul UE pentru creşterea mobilităţii şi a economiei, dar şi pentru reducerea emisiilor.
Strategia Transporturi 2050 este prezentată de Comisie (COM) sub forma unei Cărţi albe şi vizează crearea unui Spaţiu unic european al transporturilor, care să fie mai competitiv, precum şi a unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport, în vederea creşterii mobilităţii.
Cartea Albă este însoţită de foaia de parcurs Către unSpaţiu Unic European al Transporturilor, în care COM propune un număr de 40 de iniţiative concrete pentru aplicarea strategiei în toate domeniile acestui sector – transport rutier, aerian, maritim, transportul pe căile navigabile interioare etc.
Potrivit Comisiei, propunerile lansate în domeniul transportului vor reduce semnificativ dependenţa Europei de petrolul de import şi vor permite scăderea emisiilor de CO2, generate de acest sector, cu 60% până în 2050.
COM mai propune şi alte obiective generale, care să fie atinse până în 2050, precum: eliminarea din circulaţia urbană a automobilelor alimentate cu combustibil convenţional, reducerea cu minimum 40% a emisiilor din sectorul transporturilor maritim, utilizarea unei cote de 40% carburanţi durabili cu emisii scăzute de CO2 în sectorul aviaţiei sau transferul a 50% din transportul interurban de persoane şi mărfuri pe distanţă medie dinspre transportul rutier către transportul feroviar şi maritim/fluvial.
Potrivit documentului lansat de Comisia Europeană, transporturile reprezintă un sector fundamental pentru economia şi societatea europeană, iar mobilitatea este vitală pentru creşterea economică şi pentru crearea de locuri de muncă.
Sectorul transporturilor asigură aproximativ 10 milioane de locuri de muncă şi reprezintă în jur de 5% din produsul intern brut al UE. Eficacitatea sistemelor de transport este foarte importantă pentru competitivitatea întreprinderilor europene în cadrul economiei mondiale, iar calitatea serviciilor de transport exercită un impact major asupra calităţii vieţii cetăţenilor.
Mai multe detalii privind strategia lansată de Comisia Europeană găsiţi aici.
Departamentul pentru Afaceri Europene
