Ombudsmanul European, P. Nikiforos Diamandouros, a evidenţiat că 72% dintre cetăţenii europeni nu se simt bine informaţi cu privire la Carta Drepturilor Fundamentale. Aceasta este una dintre primele concluzii ale unui sondaj cu privire la drepturile cetăţenilor „, care a fost comandat de către Ombudsman şi Parlamentul European. De asemenea, sondajul arată că 13% din cetăţeni nu au auzit niciodată de Cartă.
Ombudsmanul a prezentat aceste cifre la un eveniment intitulat „Este Tratatul de la Lisabona operaţional pentru cetăţeni ?”, organizat la Bruxelles. La eveniment au vorbit preşedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy, Viviane Reding, vice-preşedinte al Comisiei Europene, şi Diana Wallis, Vice-preşedinte al Parlamentului European.
Tratatul de la Lisabona şi Carta Drepturilor Fundamentale au fost introduse cu scopul de a aduce mai aproape de cetăţeni Uniunea Europeană. Acestea prevăd un dialog crescut între societatea civilă şi Uniunea Europeană, de a promova implic…
Ombudsmanul European, P. Nikiforos Diamandouros, a evidenţiat că 72% dintre cetăţenii europeni nu se simt bine informaţi cu privire la Carta Drepturilor Fundamentale. Aceasta este una dintre primele concluzii ale unui sondaj cu privire la drepturile cetăţenilor „, care a fost comandat de către Ombudsman şi Parlamentul European. De asemenea, sondajul arată că 13% din cetăţeni nu au auzit niciodată de Cartă.
Ombudsmanul a prezentat aceste cifre la un eveniment intitulat „Este Tratatul de la Lisabona operaţional pentru cetăţeni ?”, organizat la Bruxelles. La eveniment au vorbit preşedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy, Viviane Reding, vice-preşedinte al Comisiei Europene, şi Diana Wallis, Vice-preşedinte al Parlamentului European.
Tratatul de la Lisabona şi Carta Drepturilor Fundamentale au fost introduse cu scopul de a aduce mai aproape de cetăţeni Uniunea Europeană. Acestea prevăd un dialog crescut între societatea civilă şi Uniunea Europeană, de a promova implicarea cetăţenilor în luarea deciziilor UE, de exemplu, prin in termediul „Iniţiativei cetăţenilor europeni „.
Rezultatele complete ale sondajului Ombudsmanului vor fi prezentate în cursul acestui an.
Ombudsmanul European investighează plângerile privind administrarea defectuoasă în cadrul instituţiilor şi organismelor UE. Orice cetăţean al UE, rezident, sau o întreprindere sau asociaţie dintr-un stat membru, poate depune o plângere la Ombudsman. Ombudsmanul oferă o modalitate rapidă, flexibilă şi liberă de soluţionare a problemelor cu administraţia UE.
Pentru mai multe informaţii accesaţi:
http://www.ombudsman.europa.eu
Sursa:CE
