Chiar daca patru din cinci respondenti sunt interesati de investitia intr-o afacere in franciza, doar 15% au trecut la materializarea unui proiect in acest sens.
Potrivit studiului Diviziei Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, doua treimi din respondenti apreciaza ca riscul unei investitii intr-o afacere in franciza este unul mediu. Principalul risc este atribuit costurilor (38%), urmat de dezvoltarea limitata a afacerii si de pierderea independentei.
Cei mai multi intreprinzatori chestionati au declarat ca ar investi intr-o afacere in franciza 10.000 de euro. Un sfert dintre respondenti ar investi pana la 30.000 de euro si doar 2,4% dintre acestia ar aloca un capital de peste 100.000 de euro pentru o afacere in franciza. Totodata, orizontul de timp in care intreprinzatorii estimeaza ca ar demara propria afacere in franciza este de 1 – 3 ani (48,6 dintre cei chestionati).
Studiul “Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” pe…
Chiar daca patru din cinci respondenti sunt interesati de investitia intr-o afacere in franciza, doar 15% au trecut la materializarea unui proiect in acest sens.
Potrivit studiului Diviziei Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, doua treimi din respondenti apreciaza ca riscul unei investitii intr-o afacere in franciza este unul mediu. Principalul risc este atribuit costurilor (38%), urmat de dezvoltarea limitata a afacerii si de pierderea independentei.
Cei mai multi intreprinzatori chestionati au declarat ca ar investi intr-o afacere in franciza 10.000 de euro. Un sfert dintre respondenti ar investi pana la 30.000 de euro si doar 2,4% dintre acestia ar aloca un capital de peste 100.000 de euro pentru o afacere in franciza. Totodata, orizontul de timp in care intreprinzatorii estimeaza ca ar demara propria afacere in franciza este de 1 – 3 ani (48,6 dintre cei chestionati).
Studiul “Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” pe scurt:
– Aproape toti intreprinzatorii acorda importanta consultantei primite inainte de demararea unei afaceri;
– Pentru intreprinzatori, cel mai mare avantaj oferit de franciza consta in notorietatea brandului francizat; Alte avantaje – cu ponderi foarte apropiate – ar fi: asistenta primita, gama de produse, servicii si tehnologii oferite, lansarea rapida, forta retelei, publicitatea si logistica;
– Majoritatea respondentilor nu stiu din ce stat provine franciza in care ar vrea sa investeasca; din francizele cunoscute, cele mai multe provin din Statele Unite ale Americii (16,9%);
– Aproape 97% dintre respondenti cunosc cel putin cinci branduri francizate pe piata romaneasca. Din 325 de branduri nominalizate, cea mai mare notorietate o inregistreaza McDonald’s, KFC, Fornetti si Pizza Hut;
– Principala sursa de informare cu privire la francize este internetul, urmat de cartile si revistele de specialitate, precum si cunostinte, colegi si prieteni;
– Pentru intreprinzatorii romani care intentioneaza sa demareze o afacere in franciza in Romania, principalul obstacol este scaderea puterii de cumparare
Studiul „Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” a fost realizat pe un esantion de 894 respondenti din Romania, prin intermediul platformelor online Manager.ro si IdeiDeAfaceri.ro, in perioada 29 august – 16 septembrie 2011, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton. Studiul, comandat de ThinkBig International, a fost prezentat in cadrul World Franchise Days.