Fără categorie

Studiu Rentrop&Straton: Doar 2,4% dintre intreprinzatori ar investi 100.000 de euro in francize

Chiar daca patru din cinci respondenti sunt interesati de investitia intr-o afacere in franciza, doar 15% au trecut la materializarea unui proiect in acest sens.

Potrivit studiului Diviziei Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, doua treimi din respondenti apreciaza ca riscul unei investitii intr-o afacere in franciza este unul mediu. Principalul risc este atribuit costurilor (38%), urmat de dezvoltarea limitata a afacerii si de pierderea independentei.

Cei mai multi intreprinzatori chestionati au declarat ca ar investi intr-o afacere in franciza 10.000 de euro. Un sfert dintre respondenti ar investi pana la 30.000 de euro si doar 2,4% dintre acestia ar aloca un capital de peste 100.000 de euro pentru o afacere in franciza. Totodata, orizontul de timp in care intreprinzatorii estimeaza ca ar demara propria afacere in franciza este de 1 – 3 ani (48,6 dintre cei chestionati).

Studiul “Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” pe…

Chiar daca patru din cinci respondenti sunt interesati de investitia intr-o afacere in franciza, doar 15% au trecut la materializarea unui proiect in acest sens.

Potrivit studiului Diviziei Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, doua treimi din respondenti apreciaza ca riscul unei investitii intr-o afacere in franciza este unul mediu. Principalul risc este atribuit costurilor (38%), urmat de dezvoltarea limitata a afacerii si de pierderea independentei.

Cei mai multi intreprinzatori chestionati au declarat ca ar investi intr-o afacere in franciza 10.000 de euro. Un sfert dintre respondenti ar investi pana la 30.000 de euro si doar 2,4% dintre acestia ar aloca un capital de peste 100.000 de euro pentru o afacere in franciza. Totodata, orizontul de timp in care intreprinzatorii estimeaza ca ar demara propria afacere in franciza este de 1 – 3 ani (48,6 dintre cei chestionati).

Studiul “Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” pe scurt:

– Aproape toti intreprinzatorii acorda importanta consultantei primite inainte de demararea unei afaceri;

– Pentru intreprinzatori, cel mai mare avantaj oferit de franciza consta in notorietatea brandului francizat; Alte avantaje – cu ponderi foarte apropiate – ar fi: asistenta primita, gama de produse, servicii si tehnologii oferite, lansarea rapida, forta retelei, publicitatea si logistica;

– Majoritatea respondentilor nu stiu din ce stat provine franciza in care ar vrea sa investeasca; din francizele cunoscute, cele mai multe provin din Statele Unite ale Americii (16,9%);

– Aproape 97% dintre respondenti cunosc cel putin cinci branduri francizate pe piata romaneasca. Din 325 de branduri nominalizate, cea mai mare notorietate o inregistreaza McDonald’s, KFC, Fornetti si Pizza Hut;

– Principala sursa de informare cu privire la francize este internetul, urmat de cartile si revistele de specialitate, precum si cunostinte, colegi si prieteni;

– Pentru intreprinzatorii romani care intentioneaza sa demareze o afacere in franciza in Romania, principalul obstacol este scaderea puterii de cumparare

Studiul „Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” a fost realizat pe un esantion de 894 respondenti din Romania, prin intermediul platformelor online Manager.ro si IdeiDeAfaceri.ro, in perioada 29 august – 16 septembrie 2011, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton. Studiul, comandat de ThinkBig International, a fost prezentat in cadrul World Franchise Days.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top