Direcția Publică Județeană de Evidență a Persoanelor Constanța reamintește cetățenilor care nu sunt înregistrați în Registrele de Stare Civilă că, începând cu luna octombrie 2016, s-a modificat cadrul legislativ privind înregistrarea nașterii prin procedură administrativă. Astfel, în acest interval de timp, au fost 230 de persoane din județ ce au beneficiat de simplificarea legislației, față de numai 25 de persoane care au fost înregistrate prin procedura judecătorească în aceeași perioadă a anului trecut.
Noile reglementări legislative în materie de stare civilă reduc costurile și timpul în care o persoană este pusă în legalitate cu certificat de naștere și carte de identitate, având astfel asigurat accesul la serviciile medicale, învățământ și la măsurile de protecție socială.
Direcția Publică Județeană de Evidență a Persoanelor Constanța anunță că oricine a luat la cunoștință de nașterea unei persoane poate solicita primarului înregistrarea nașterii acesteia în registrele de stare civilă.
De asemenea, înregistrarea tardivă a nașterii minorilor sau a persoanelor majore se solicită, în scris, primarului localității unde locuiesc ori au domiciliu părinții, sau primarului localității unde s-a produs nașterea.
Mama care nu deține carte de identitate și nici certificat de naștere poate declara nașterea copilului său după parcurgerea unei proceduri specifice la nivelul unității sanitare unde s-a produs nașterea.
Actele necesare înregistrării nașterii sunt:
Certificatul medical constatator al nașterii – emis de unitatea sanitară unde s-a produs nașterea sau de către medicul de familie;
Actele de identitate ale părinţilor;
Certificatul de căsătorie al părinților, după caz.