Inspectorii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Constanţa au amendat la începutul anului hipermarketul Jumbo, pentru “lipsă traducere și/sau instrucțiuni pe produse, cu măsura de a remedia această problemă, iar produsele cu deficiențe de informare sunt oprite de la vânzare până la remediere”, conform unui comunicat al CJPC. În fapt, inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au găsit mai multe produse care nu aveau instrucţiuni de folosire în limba română.
Ca să îşi uşureze munca, managerii de la Jumbo au instalat o imprimantă la ieşirea din magazin, unde clienţii ar fi trebuit să se înghesuie şi să îşi scaneze singuri instucţiunile de folosire pentru unele produse. Asta dacă nu voiau să le traducă singuri din limba greacă.
După şase luni de la acest control, imprimanta cu pricina se află în acelaşi loc, semn că Jumbo a ignorat deciziile CJPC. La solicitarea ziarului Dezvăluiri, inspectorii instituţiei de control au mers din nou la Jumbo şi ne-au confirmat că am avut dreptate.
“În urma controlului efectuat la Jumbo după o reclamație primită, am găsit produse care nu aveau instrucțiuni de folosire în limba română, clienții fiind obligați să folosească o imprimantă aflată la ieșirea din magazin. Menționez că această neregulă a fost observată la o singură categorie de produse. Le-am impus reprezentanților magazinului să respecte la virgulă observațiile noastre, sub sancțiunea opririi temporare a activității, ceea ce nu ar fi însă de dorit, ținând cont de impactul social pe care l-ar avea un astfel de demers și mă refer aici în primul rând la numărul mare de angajați”, a declarat pentru Dezvăluiri şeful CJPC Constanţa, Horia Constantinescu.
