Vizualizări: 48
Dezbatere: „Respectarea prezumţiei nevinovăţiei în mass-media”
Unele subiecte de discutie:
– prezumţia nevinovăţiei ca garanţie constituţională, dar şi ca normă deontologică jurnalistică;
– interacţiunea dintre jurnalişti şi reprezentanţi ai organelor de drept, jurişti, avocaţi în mediatizarea unor presupuse infracţiuni;
– cazuri de încălcare a principiului prezumţiei nevinovăţiei de către unele instituţii mass-media;
– impactul greşelilor jurnalistice asupra actului justiţiei şi asupra persoanelor anchetate prin prisma asigurării dreptului la un proces ech…
Vizualizări: 48
Dezbatere: „Respectarea prezumţiei nevinovăţiei în mass-media”
Unele subiecte de discutie:
– prezumţia nevinovăţiei ca garanţie constituţională, dar şi ca normă deontologică jurnalistică;
– interacţiunea dintre jurnalişti şi reprezentanţi ai organelor de drept, jurişti, avocaţi în mediatizarea unor presupuse infracţiuni;
– cazuri de încălcare a principiului prezumţiei nevinovăţiei de către unele instituţii mass-media;
– impactul greşelilor jurnalistice asupra actului justiţiei şi asupra persoanelor anchetate prin prisma asigurării dreptului la un proces echitabil etc.
La eveniment sunt invitati jurnalişti, editori, reprezentanţi ai instituţiilor de drept, avocati, ONG-işti, alte persoane interesate.
Secretariatul Consiliului de Presă:
mun. Chişinău, str. Bucureşti 77, tel.: 220996,
[email protected]
www.consiliuldepresa.md
Consiliul de Presă este un mecanism de autoreglementare, creat pentru sporirea responsabilităţii presei din Republica Moldova faţă de public, prin soluţionarea amiabilă a litigiilor dintre mass-media şi cetăţeni, cultivarea culturii dialogului şi respectului reciproc între presă şi consumatorii de media, promovarea jurnalismului de calitate şi a respectării standardelor profesionale şi deontologiei jurnalistice de către instituţiile mass-media. Din componenţa Consiliului de Presă fac parte nouă persoane, selectate în rezultatul unui concurs deschis. Patru membri ai Consiliului reprezintă mediul jurnalistic, iar cinci membri reprezintă consumatorii de produse mass-media.

