În fiecare an, 35000 de europeni mor în accidente rutiere şi 1,5 milioane sunt răniţi grav, unii cu consecinte pe tot parcursul vieţii. Pentru a aborda această problemă, deputaţii europeni din cadrul Comitetului pentru transport au cerut, marţi, un plan de acţiune şi o utilizare mai largă a limitelor de viteză la 30 km / h în zonele urbane.
Deputaţii europeni fac apel la limitarea la 30 km / h a vitezei în toate zonele rezidenţiale, pentru a contribui la reducerea numărului de copii sub 14 ani ucişi în accidente rutiere. Ei spun, de asemenea, că elevii trebuie să asiste la ore de siguranţă rutieră, de la cele mai mici vârste.
Deputaţii europeni spun că şoferii ar trebui să fie testaţi aspra vederii la fiecare zece ani, şi la fiecare cinci ani după vârsta de 65 de ani. Substanţele sau medicamentele care afectează capacitatea de a conduce ar trebui să fie identificate sistematic, iar şofatul sub influenţa lor ar trebui interzis.
Deputaţii au favorizat armonizarea …
În fiecare an, 35000 de europeni mor în accidente rutiere şi 1,5 milioane sunt răniţi grav, unii cu consecinte pe tot parcursul vieţii. Pentru a aborda această problemă, deputaţii europeni din cadrul Comitetului pentru transport au cerut, marţi, un plan de acţiune şi o utilizare mai largă a limitelor de viteză la 30 km / h în zonele urbane.
Deputaţii europeni fac apel la limitarea la 30 km / h a vitezei în toate zonele rezidenţiale, pentru a contribui la reducerea numărului de copii sub 14 ani ucişi în accidente rutiere. Ei spun, de asemenea, că elevii trebuie să asiste la ore de siguranţă rutieră, de la cele mai mici vârste.
Deputaţii europeni spun că şoferii ar trebui să fie testaţi aspra vederii la fiecare zece ani, şi la fiecare cinci ani după vârsta de 65 de ani. Substanţele sau medicamentele care afectează capacitatea de a conduce ar trebui să fie identificate sistematic, iar şofatul sub influenţa lor ar trebui interzis.
Deputaţii au favorizat armonizarea codurilor şi a semnelor de circulaţie la nivelul UE pe autostrada, şi au cerut crearea unui coordonator de siguranţă rutieră europeană care urmează să fie numit în cadrul Comisiei până în 2014.
Sursa:PE
