Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucureşti
Tel. Centrală: 4056200;4056300
Relaţii cu publicul
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucureşti
Tel. Centrală: 4056200;4056300
Relaţii cu publicul
Comunicate de presă Versiunea tipăribilă
Conferinţa finală a proiectului Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I
13.10.2011
Ministerul Educaţiei a găzduit joi, 13.10.2011, conferinţa finală a proiectului Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I.Program integrat pentru creşterea accesului la educaţie şi a nivelului educaţional al copiilor din comunităţi defavorizate, cu precădere romi. Proiectul a fost implementat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în parteneriat cu Fundaţia Ruhama din Oradea.
Secretarul de Stat în Ministerul Educaţiei, doamna Oana Badea, a declarat: „Proiectul a dovedit un lucru simplu: banii europeni trebuie să producă efecte asupra beneficiarilor direcţi, copii, părinţi, cadre didactice Legea Educ…
Secretarul de Stat în Ministerul Educaţiei, doamna Oana Badea, a declarat: „Proiectul a dovedit un lucru simplu: banii europeni trebuie să producă efecte asupra beneficiarilor direcţi, copii, părinţi, cadre didactice Legea Educ…
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucureşti
Tel. Centrală: 4056200;4056300
Relaţii cu publicul
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010168, Bucureşti
Tel. Centrală: 4056200;4056300
Relaţii cu publicul
Comunicate de presă Versiunea tipăribilă
Conferinţa finală a proiectului Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I
13.10.2011
Ministerul Educaţiei a găzduit joi, 13.10.2011, conferinţa finală a proiectului Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I.Program integrat pentru creşterea accesului la educaţie şi a nivelului educaţional al copiilor din comunităţi defavorizate, cu precădere romi. Proiectul a fost implementat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în parteneriat cu Fundaţia Ruhama din Oradea.
Secretarul de Stat în Ministerul Educaţiei, doamna Oana Badea, a declarat: „Proiectul a dovedit un lucru simplu: banii europeni trebuie să producă efecte asupra beneficiarilor direcţi, copii, părinţi, cadre didactice Legea Educaţiei Naţionale aduce, în acest context, propriile soluţii prin introducerea clasei pregătitoare. Aceasta rezolvă problema pe care grădiniţele estivale au preluat-o cu succes în cadrul acestui proiect, aceea a egalizării startului în clasa I. Ministerul Educaţiei ştie că instituirea clasei pregătitoare este premisa unui start egal pentru toţi copii din România, indiferent că aparţin, sau nu, unui grup defavorizat. Din 2012, copiii de 6 ani vor beneficia de introducerea acestei măsuri”.
Proiectul strategic Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I a avut un buget de 18.500.000 lei, fonduri structurale, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.2 „Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”. Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii în rândul copiilor cu vârste între 5-8 ani, din 420 de comunităţi dezavantajate din toată ţara, cu pondere ridicată de romi.
În urma activităţilor proiectului, peste 8.400 de copii din mediul rural, cu risc de părăsire timpurie a şcolii, au participat, în vara anului 2010, la activităţile celor 423 grădiniţe de vară. În anul şcolar 2010-2011, aproximativ 6.400 de copii dintre toţi cei care au urmat grădiniţa de vară au participat, pe perioada clasei I, în programul ,,Şcoala după şcoală”. O componentă importantă a proiectului a reprezentat-o şi implicarea părinţilor în educaţia copiilor. Astfel, peste 10.000 de părinţi sau tutori au beneficiat de informare şi consiliere, din care 5.000 au fost implicaţi în programul „Şcoala părinţilor”.
Secretarul de Stat în Ministerul Educaţiei, doamna Oana Badea, a declarat: „Proiectul a dovedit un lucru simplu: banii europeni trebuie să producă efecte asupra beneficiarilor direcţi, copii, părinţi, cadre didactice Legea Educaţiei Naţionale aduce, în acest context, propriile soluţii prin introducerea clasei pregătitoare. Aceasta rezolvă problema pe care grădiniţele estivale au preluat-o cu succes în cadrul acestui proiect, aceea a egalizării startului în clasa I. Ministerul Educaţiei ştie că instituirea clasei pregătitoare este premisa unui start egal pentru toţi copii din România, indiferent că aparţin, sau nu, unui grup defavorizat. Din 2012, copiii de 6 ani vor beneficia de introducerea acestei măsuri”.
Proiectul strategic Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I a avut un buget de 18.500.000 lei, fonduri structurale, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.2 „Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”. Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii în rândul copiilor cu vârste între 5-8 ani, din 420 de comunităţi dezavantajate din toată ţara, cu pondere ridicată de romi.
În urma activităţilor proiectului, peste 8.400 de copii din mediul rural, cu risc de părăsire timpurie a şcolii, au participat, în vara anului 2010, la activităţile celor 423 grădiniţe de vară. În anul şcolar 2010-2011, aproximativ 6.400 de copii dintre toţi cei care au urmat grădiniţa de vară au participat, pe perioada clasei I, în programul ,,Şcoala după şcoală”. O componentă importantă a proiectului a reprezentat-o şi implicarea părinţilor în educaţia copiilor. Astfel, peste 10.000 de părinţi sau tutori au beneficiat de informare şi consiliere, din care 5.000 au fost implicaţi în programul „Şcoala părinţilor”.
BIROUL DE PRESĂ
- DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE pentru achiziţia publică de „Servicii hoteliere (cazare)”,„Servicii de restaurant si de inchiriere sala de conferinte”, ”Servicii de transport aerian international si local” „Furnizare materiale informative si de promovare” – ID: 53132
- Răspuns la solicitarea de clarificări în cadrul proiectului „Metode inovative în formarea personalului didactic pentru dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor”, ID 4713
- PROIECT – Hotărâre de Guvern privind aprobarea Metodologiei pentru identificarea, evaluarea şi recunoaşterea rezultatelor învăţării dobândite în contexte nonformale şi informale
- Răspuns – solicitare clarificări pentru achiziția de „servicii hoteliere şi de restaurant” din cadrul proiectului „Rețeaua Autorităților Competente pentru Calificările Profesionale din România (IMI PQ NET România)”, ID 53132
- ORDIN nr. 5348/07.09.2011 privind aprobarea Programelor de Limbă și civilizație franceză și a Programelor de Discipline non lingvistice pentru elevii secțiilor bilingve francofone incluse în proiectul bilateral franco-român „De la învățământul bilingv către filierele universitare francofone”
- Calendarul de desfășurare a activităților de perfecționare prin definitivare, gradul didactic II și gradul didactic I, pentru anul școlar 2011-2012 (conform OMECTS 5720/20.10.2009 privind Metodologia formării continue a personalului din învățământul preuniversitar)
- DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE pentru achiziţia de servicii hoteliere şi de restaurant, PROIECT „Metode inovative în formarea personalului didactic pentru dezvoltarea abilităților de viață ale elevilor”, ID 4713
- Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului anunță scoaterea la concurs a unui post contractual, temporar vacant, de expert I în cadrul Direcției Modernizarea Patrimoniului, Informatizare și Investiții
- Ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului nr. 5.527/2011 privind aprobarea componenţei nominale a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare şi a conducerii grupurilor de lucru permanente ale acestuia
- Ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului nr. 5.514/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare
