Comisia Europeană a adoptat un regulament care prevede exceptarea de la cadrul juridic aplicabil domeniului antitrust la nivelul pieţei interne a Uniunii Europene a anumitor categorii de acorduri încheiate între producători şi distribuitori. Aceste acorduri vizează comercializarea de produse şi servicii.
Regulamentul şi liniile directoare care îl însoţesc iau în considerare evoluţiile din ultimii zece ani în ceea ce priveşte internetul ca forţă motrice pentru creşterea vânzărilor la distanţă şi dezvoltarea comerţului transfrontalier, două forme de comerţ pe care executivul comunitar doreşte să le promoveze, întrucât ele conferă consumatorilor o plajă mai largă de opţiuni şi sporesc concurenţa.
Întreprinderile vor avea în continuare libertatea să aleagă modul de distribuţie a produselor, dar va trebui să respecte două condiţii: acordurile pe care le încheie să nu conţină restricţii în materie de stabilire a preţurilor, iar producătorul, la fel ca şi distribuitorul, să nu deţ…
Comisia Europeană a adoptat un regulament care prevede exceptarea de la cadrul juridic aplicabil domeniului antitrust la nivelul pieţei interne a Uniunii Europene a anumitor categorii de acorduri încheiate între producători şi distribuitori. Aceste acorduri vizează comercializarea de produse şi servicii.
Regulamentul şi liniile directoare care îl însoţesc iau în considerare evoluţiile din ultimii zece ani în ceea ce priveşte internetul ca forţă motrice pentru creşterea vânzărilor la distanţă şi dezvoltarea comerţului transfrontalier, două forme de comerţ pe care executivul comunitar doreşte să le promoveze, întrucât ele conferă consumatorilor o plajă mai largă de opţiuni şi sporesc concurenţa.
Întreprinderile vor avea în continuare libertatea să aleagă modul de distribuţie a produselor, dar va trebui să respecte două condiţii: acordurile pe care le încheie să nu conţină restricţii în materie de stabilire a preţurilor, iar producătorul, la fel ca şi distribuitorul, să nu deţină o cotă de piaţă mai mare de 30%. Distribuitorii agreaţi îşi pot comercializa pe internet produsele şi serviciile fără restricţii în ceea ce priveşte cantitatea, amplasarea clienţilor sau stabilirea preţurilor.
Această modificare este în avantajul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) – indiferent dacă ele sunt producători sau comercianţi cu amănuntul – care altfel ar risca să fie excluse de pe piaţa de distribuţie.
Noile prevederi oferă comercianţilor temei clar şi stimulente în vederea dezvoltării activităţii online, încurajându-se astfel crearea de noi canale de distribuţie. Producătorii îşi pot alege distribuitorii în funcţie de standardele de calitate în materie de prezentare a produselor, indiferent dacă operează online sau offline.
Noile norme vor intra în vigoare în luna iunie 2010 şi vor fi valabile până în 2022, cu o perioadă de tranziţie de un an.
Textul noului regulament este disponibil aici :
