Comisia Europeană a adoptat astăzi regulamentul „de performanţă”, o etapă esenţială în crearea cerului unic european, care este de aşteptat să îmbunătăţească performanţele serviciilor de navigaţie aeriană şi reducerea costurilor de zboruri în Europa.
La solicitarea Consiliului, Comisia a accelerat punerea în aplicare al celui de al doilea pachet al Cerului Unic European pentru a ajuta sectorul aviaţiei civile, afectat atât de încetinirea creşterii economice globale, cât şi de daunele cauzate ca urmare a norului de cenuşă vulcanică, în aprilie 2010.
Regulamentul adoptat astăzi, cu şaisprezece luni înainte de termenul limită stabilit de către legiuitor, impune reguli de punere în aplicare a normelor privind prestarea de servicii de navigaţie aeriană şi desemnarea organismului de evaluare a performanţelor.
Aceste măsuri oferă baza legală necesară pentru punerea în aplicare a pachetului, începând cu 1 ianuarie 2012. Pachetul are drept scop reducerea costurilor de zbor l…
Comisia Europeană a adoptat astăzi regulamentul „de performanţă”, o etapă esenţială în crearea cerului unic european, care este de aşteptat să îmbunătăţească performanţele serviciilor de navigaţie aeriană şi reducerea costurilor de zboruri în Europa.
La solicitarea Consiliului, Comisia a accelerat punerea în aplicare al celui de al doilea pachet al Cerului Unic European pentru a ajuta sectorul aviaţiei civile, afectat atât de încetinirea creşterii economice globale, cât şi de daunele cauzate ca urmare a norului de cenuşă vulcanică, în aprilie 2010.
Regulamentul adoptat astăzi, cu şaisprezece luni înainte de termenul limită stabilit de către legiuitor, impune reguli de punere în aplicare a normelor privind prestarea de servicii de navigaţie aeriană şi desemnarea organismului de evaluare a performanţelor.
Aceste măsuri oferă baza legală necesară pentru punerea în aplicare a pachetului, începând cu 1 ianuarie 2012. Pachetul are drept scop reducerea costurilor de zbor la jumătate, diminuarea impactului asupra mediului cu 10% şi va îmbunătăţi în continuare recordul de siguranţă al spaţiului aerian european.
Următorul pas important, ce va atins până la sfârşitul anului 2010, va fi desemnarea unui administrator unic pentru reţeaua europeană în ansamblu, care să asigure utilizarea optimă a spaţiului aerian şi să coordoneze alocarea de resurse limitate precum frecvenţe şi coduri.
Pentru mai multe detalii accesaţi urmatorul link .
Sursa:CE