Fără categorie

AM SEMNAT UN TRATAT CARE TREBUIE RESPECTAT!

De la intrarea în vigoare a acestuia, s-au căutat cu fervoare, mai ales de către autorităţile locale, modalităţi de eludare a dispoziţiilor sale, în special în ceea ce priveşte dispoziţiile cu privire la transporturi şi taxare.

În prezent, pe lângă problemele grave cu care se confruntă transportatorii ca urmare a crizei economice şi financiare, a creşterii nejustificate a preţurilor la carburant şi a instabilităţii legislative, de mai bine de doi ani aceştia se confruntă şi cu veleităţile de legiuitor ale autorităţilor locale.

Primul a fost Consiliul Judeţean Constanţa care, profitând de reglementarea haotică la nivel naţional a taxării utilizării drumurilor a introdus taxa de utilizare a drumurilor judeţene care nu are legătură cu lungimea acestora, nici cu Directiva 1999/62 şi nici cu Ordonanţele 43/1997 şi 15/2002 care ar trebui să reglementeze taxarea utilizării drumurilor la nivel naţional.

Acest grav exemplu nelegal a fost urmat de Consiliul Judeţean Tulcea şi, ulterior, de c…

De la intrarea în vigoare a acestuia, s-au căutat cu fervoare, mai ales de către autorităţile locale, modalităţi de eludare a dispoziţiilor sale, în special în ceea ce priveşte dispoziţiile cu privire la transporturi şi taxare.

În prezent, pe lângă problemele grave cu care se confruntă transportatorii ca urmare a crizei economice şi financiare, a creşterii nejustificate a preţurilor la carburant şi a instabilităţii legislative, de mai bine de doi ani aceştia se confruntă şi cu veleităţile de legiuitor ale autorităţilor locale.

Primul a fost Consiliul Judeţean Constanţa care, profitând de reglementarea haotică la nivel naţional a taxării utilizării drumurilor a introdus taxa de utilizare a drumurilor judeţene care nu are legătură cu lungimea acestora, nici cu Directiva 1999/62 şi nici cu Ordonanţele 43/1997 şi 15/2002 care ar trebui să reglementeze taxarea utilizării drumurilor la nivel naţional.

Acest grav exemplu nelegal a fost urmat de Consiliul Judeţean Tulcea şi, ulterior, de consiliile locale din Cluj, Timişoara şi Consiliul Judeţean Giurgiu.

Acţiunile promovate de consiliile locale de la Timişoara şi Cluj au fost suspendate, fie pe calea instanţei, fie printr-o corectă reanalizare a situaţiei ilegale generate.

Consiliul Judeţean Giurgiu, prin nerespectarea flagrantă a dispoziţiilor anexei VII la Tratatul de aderare, a interzis abuziv accesul direct la punctul de frontieră Giurgiu – pe DN5 (E70/E85), parte a reţelei transeuropene de transport – traficul de peste 7,5 tone fiind deviat pe un drum secundar (DJ507) iar transportatorii fiind amendaţi cu 25.000 – 35.000 lei pentru o aşa zisă depăşire a masei maxime admise pe axă şi totale.

Autorităţile locale trebuie să înţeleagă faptul că Tratatul de aderare, Directivele, Regulamentele şi Deciziile Uniunii Europene au aplicabilitate la întreg teritoriul naţional şi sunt obligatorii nu doar pentru autorităţile centrale ci, în egală măsură, şi pentru autorităţile locale.

În acest context, reamintim Consiliului Judeţean Giurgiu prevederile Tratatului de aderare cu privire la DN5:

Începând de la data aderării nu mai poate fi impusă nici o restricţie privind utilizarea de către vehiculele care respectă cerinţele Directivei 96/53/CE a principalelor rute de tranzit prevăzute la anexa 5 la Acordul privind transporturile încheiat între CE şi România (1) şi în anexa I la Decizia nr. 1692/96/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 iulie 1996 privind liniile directoare pentru dezvoltarea reţelei de transport transeuropene, principale rute care sunt enumerate mai jos:

…..

10. Bucureşti Giurgiu (drumul E 70/E 85)…

Ca urmare a acestei situaţii grave, prin sancţionarea abuzivă şi nelegală a transportatorilor pentru utilizarea rutei ocolitoare impuse de autorităţile locale din Giurgiu ca variantă pentru DN5:

1.    nu se respectă angajamentul României de eliminare a restricţiilor de trafic pe DN 5 – şi implicit pe variantele ocolitoare impuse de autorităţile române la acesta – pentru vehiculele care respectă limitele de masă prevăzute în anexa la Directiva 96/53 (11,5 tone/axa simplă motoare) asumat prin Tratatul de aderare anexa VII punctul 6 alineatul (2),2.    se interzice traficul vehiculelor cu mase conforme cu anexa la Directiva 96/53 pe ruta menţionată,3.    se aduce atingere liberei circulaţii a mărfurilor între două state membre (România şi Bulgaria),se aduce o gravă atingere regulilor de concurenţă, transportatorii români fiind taxaţi discriminatoriu faţă de transportatorii străini, prin aplicarea unor amenzi nelegale împovărătoare (până la 35.000 lei).

Cerem autorităţilor locale din judeţul Giurgiu să reintre în legalitate şi să respecte dispoziţiile Tratatului de aderare.

Solicităm Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministerului Administraţiei şi Internelor să dispună de urgenţă măsurile necesare pentru reglementarea legală a acestor situaţii şi pentru informarea autorităţilor locale cu privire la obligativitatea respectării de către acestea a legislaţiei europene.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top