PNL a organizat o conferință de presă la Constanța, unde a prezentat strategia pentru a dezvolta infrastructura de transport din Dobrogea. Evenimentul a avut ca scop evidențierea soluțiilor propuse pentru modernizarea rețelelor rutiere, feroviare și portuare din regiune, prin intermediul „Strategiei Naționale pentru Transport și Infrastructură 2020-2030”
„Infrastructura de transport este coloana vertebrală a economiei. Aceasta este esențială pentru mobilitatea cetățenilor și mărfurilor”, a spus deputatul Marian Crușoveanu, subliniind rolul crucial pe care regiunea Dobrogei îl joacă prin accesul la Marea Neagră și Dunăre.
Proiecte majore pentru infrastructura de transport din Dobrogea
În cadrul conferinței, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a detaliat planurile incluse în Strategia Națională pentru Transport și Infrastructură. Acesta a evidențiat faptul că, din 2020, PNL a adoptat o abordare mai aplicată în privința infrastructurii de transport din România.
„Pentru prima dată, România a depășit pragul de 100% absorbție a fondurilor europene pe infrastructura rutieră”, a spus Scrioșteanu, referindu-se la fondurile europene din ciclul financiar 2014-2020. „Am reușit o rată de absorbție de 130% pentru infrastructura rutieră”, a continuat el.
În Dobrogea, proiectele prioritare includ:
– Alternativa Techirghiol, un proiect în valoare de peste 900 de milioane de euro, care va decongestiona traficul rutier de pe DN39, mai ales în sezonul estival. Proiectul se află în faza de licitație și urmează să intre în execuție anul viitor.
– Decongestionarea traficului din sudul litoralului, prin realizarea unei subtraversări la Eforie Nord. „Aceasta este prima subtraversare licitată pentru sudul litoralului, care va facilita traficul spre stațiunile din zonă”, a explicat deputatul.
– Portul Constanța este un alt punct esențial al strategiei. Directorul Florin Goidea a menționat investiții în valoare de 600 de milioane de lei în infrastructura portuară și proiecte de modernizare de 450 de milioane de euro. „Portul Constanța, Canalul Dunăre-Marea Neagră și Dunărea sunt priorități majore pentru PNL”, a declarat Goidea. „Acestea reprezintă autostrada verde a României”, a adăugat el.
Proiectele feroviare și portuare: priorități pentru Dobrogea
Portul Constanța și Canalul Dunăre-Marea Neagră sunt două obiective strategice pentru dezvoltarea regională. „Aceste infrastructuri vor susține dezvoltarea economică a întregii țări, nu doar a Dobrogei”, a spus Goidea. „Prin investițiile în aceste zone, România poate deveni un hub important pentru transportul mărfurilor din și spre Europa Centrală și de Est”, a adăugat el.
În plus, Goidea a subliniat importanța modernizării infrastructurii feroviare, inclusiv reabilitarea liniilor din zona Constanței și Mangalia. „Ne aflăm în licitație pentru modernizarea stațiilor Costinești și Mangalia”, a menționat acesta.
Drumuri expres și conexiuni strategice pentru Tulcea și Galați
Deputatul de Tulcea, George Șișcu, a pus accentul pe necesitatea drumurilor expres pentru a conecta mai bine județul cu restul țării. „Dorința noastră majoră este să vedem începutul lucrărilor la drumurile expres Brăila-Tulcea și Tulcea-Constanța”, a spus Șișcu. „Aceste drumuri sunt esențiale pentru a valorifica podul de la Brăila și pentru a fluidiza traficul din Moldova, Basarabia și Ucraina”, a explicat el.
În județul Galați, senatorul George Scarlat a evidențiat proiectele de infrastructură rutieră esențiale pentru regiune. „Cea mai importantă investiție finalizată recent este centura ocolitoare a municipiului Tecuci”, a spus Scarlat. „Galațiul trebuie conectat la rețelele naționale, iar drumul expres Brăila-Focșani este un pas important în această direcție”, a subliniat senatorul.
Dunărea – Autostrada verde a României
Un punct important al discuțiilor a fost potențialul Dunării ca autostradă verde pentru România. „Dunărea este cea mai importantă autostradă a noastră”, a spus Florin Goidea. „Complexul Dunăre-Marea Neagră și portul Constanța pot asigura dezvoltarea economică a zonei și a României în general”, a adăugat el.
Investițiile în infrastructura navală sunt la un nivel record, cu proiecte în valoare de peste 2,2 miliarde de lei pentru reabilitarea malurilor și dezvoltarea canalelor navigabile. „Avem șansa de a valorifica acest potențial strategic pe termen lung”, a subliniat Goidea.
Obiectivele viitoare ale PNL: 1250 km de autostradă și drumuri expres
La nivel național, PNL își asumă un obiectiv ambițios: finalizarea a 1250 de kilometri de autostradă și drumuri expres până în 2028. „Până în 2031, toate județele României vor avea autostradă sau drum expres”, a promis Irinel Scrioșteanu. „Vom conecta toate orașele reședință de județ la rețelele majore de transport”, a adăugat acesta.
Aceste planuri includ și dezvoltarea de noi noduri rutiere care vor conecta zonele economice importante ale țării la infrastructura majoră de transport.
Parteneriatele locale – cheia succesului
Un alt punct esențial al strategiei PNL este colaborarea cu autoritățile locale pentru implementarea proiectelor mici și medii de infrastructură. „Avem peste 110 parteneriate semnate cu autorități locale pentru proiecte de infrastructură”, a spus Scrioșteanu. „Aceste parteneriate permit companiei de drumuri să se concentreze pe proiectele majore ale României”, a explicat el.
Un exemplu notabil este colaborarea pentru realizarea centurii ocolitoare a municipiului Mangalia, un proiect care va contribui la decongestionarea traficului din sudul litoralului. „Acest proiect face parte dintr-un plan mai amplu de conectare a sudului litoralului cu rețelele naționale”, a adăugat Scrioșteanu.
Investiții în resurse locale și forță de muncă românească
Un alt obiectiv important al strategiei PNL este stimularea utilizării resurselor locale în construcția de infrastructură și atragerea românilor care lucrează în străinătate pe șantierele din România. „Vrem să stimulăm firmele de construcții și transport să angajeze români reveniți în țară”, a spus Scrioșteanu. „Avem mulți români care lucrează în domeniul construcțiilor și vrem să-i readucem acasă pentru a construi autostrăzile României”, a explicat acesta.
Totodată, PNL își propune să dubleze utilizarea resurselor din România în construcția autostrăzilor și căilor ferate până în 2028. „Folosirea materiilor prime locale este o prioritate pentru noi”, a subliniat Scrioșteanu.
M.R.R.
