Menu
Prev Next

Potențialul turistic al orașului Cernavodă, poarta de intrare în Dobrogea

Unul dintre principalele obiective pe termen lung ale primarului Liviu Negoiță este implementarea proiectului Esplanada- amenajarea unei faleze prevăzută cu zonă de promenadă pe malul drept al Canalului Dunăre-Marea Neagră, zonă care s-ar finaliza în preajma unui port turistic al orașului Cernavodă. Astfel, potențialul turistic al urbei va fi valorificat la maxim, Cernavodă fiind orașul prin care turiștii din întreaga țara intră pe tărâmul Dobrogei.

Citeşte mai departe ...

Oferta turistică a orașului Măcin: trasee montane, pelerinaje sau degustări de vinuri

Orașul Măcin este situat la confluența Dunării cu Munții Măcinului, la altitudinea medie de 40 m, în vecinătatea Dunării Vechi la Vest și a Munților Măcinului (Culmea Pricopanului) la Est și Nord-Est. Relieful orașului Măcin se compune din trei forme: Munții Măcinului, câmpia marginală și Lunca Dunării. Are acces rutier dinspre Brăila (punctul de trecere cu bacul de la Smârdan), Galați (punctul de trecere cu bacul de la I. C. Brătianu), Tulcea (șoseaua E87) și Constanța. 
Conform izvoarelor istorice, posibila localizare a cetății “Vicinei” era la Măcin, de unde provenea primul mitropolit al Țării Românești (1359), Iachint de Vicina. Unii istorici, cum ar fi Nicolae Iorga și Gheorghe I. Brătianu, afirmă această ipoteză toponimică. Odată cu cucerirea Dobrogei de către Imperiul Otoman, Măcinul devine sediu al unei garnizoane otomane, centru de colectare și tranzit al produselor destinate aprovizionării Constantinopolului.

Citeşte mai departe ...

Primăria Ovidiu a dat 2 miliarde pentru un debarcader interzis bărcilor

Dacă la Caracal s-a răsturnat căruța cu proști, sunt, în schimb, indicii serioase că la Ovidiu s-a răsturnat barca cu proști! Dovada – Primăria din localitate a realizat primul debarcader din lume interzis bărcilor. Lucrarea, denumită pompos „Debarcader al orașului Ovidiu”, care a înghițit o groază de bani atât din fonduri europene cât și din bugetul primăriei Ovidiu, este de fapt o mare farsă. O baracă de lemn aproape putred și două punți plutitoare din lemn de brad la care nu poate acosta nicio barcă din cauza balustradei - iată investiția în care primăria condusă de primarul George Scupra a băgat aproape două miliarde de lei!

Lansată cu pompă în urmă cu doar câteva luni, investiția primăriei este „o capodoperă” - nu a ingineriei civile- ci una care mai de grabă s-ar încadra în regimul ingineriilor financiare.

Un articol de Răzvan PETRE

Ștefan Doru COPOȚ

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0788059775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București și distribuit prin chioșcurile Telegraf și Cuget Liber.

Politica de confidențialitate