Menu

Portul Constanţa

Policlinica -veterinara- CFR pirateaza navigatorii

Fiecare noua îmbarcare a marinarului se transforma într-una de doua ori mai agasanta, pe de-o parte prin perioada lunga de timp în care îi vor lipsi cei dragi si pe de alta parte, prin rabdarea care îi este pusa serios la încercare pe parcursul vizitei medicale. Desfasurarea acestui control are loc în mod obligatoriu o data la doi ani, dar oficialii Autoritatii Navale Române (ANR) vorbesc deja de o posibila prelungire a valabilitatii, pâna la cinci ani. De ce aceasta dorinta a ANR si de ce vizita medicala este privita asemenea unui demers stresant si obositor? Poate ca îmbulzeala, conditiile mizere de la fata locului, superficialitatea medicilor si comportamentul acestora cu marinarii, care pare sa lase de dorit, sunt doar câteva linii în schita trista a navigatorului pe picior de plecare.

Un articol de ANDREEA PAVEL
Citeşte mai departe ...

Migratia pilotajului- manevra a cartelului mafiei din Galati si Constanta

De câtiva ani, în porturile maritime Constanta, Midia, Mangalia etc, au aparut într-o liniste desavârsita, o multime de utilaje de genul pilotinelor si remorcherelor fluviale. Toate acestea provin din zona porturilor Dunarii de Jos, în special Galati sau Braila. Cum au venit si ce anume cauta aceste utilaje împreuna cu membrii lor de echipaj în zona maritima? Este o întrebare la care multa lume încearca sa-i gaseasca raspunsul. Si asta în contextul în care, în porturile maritime chiar nu mai era loc de alti operatori ai serviciului de remorcaj sau pilotaj, aceste servicii fiind deja concesionate la un moment dat. Iar de utilaje de genul remorcherelor sau pilotinelor nici nu s-a pus vreodata problema ca ar exista vreun deficit în porturile maritime, ba chiar din contra. Daca pâna acum aceasta migratie, de la Dunare la Marea Neagra, atât a utilajelor cât si a echipajelor acestora sub umbrela unor firme private, nu a avut vreo explicatie mai clara, iata ca abia de acum înainte problema în sine se pare ca va fi elucidata. Pâna la acest moment nimeni nu credea ca toata aceasta manevra ar fi avut legatura cu mafia traficantilor de tabla si minereu pe filiera Galati-Constanta.

Un articol de Stefan KOSTOFF
Citeşte mai departe ...

Portul Constanta, guvernat de legea pumnului

De ani de zile, lumea portuara traieste parca în epoca feudalismului. Puterea si factorii de decizie apartin unui grup restrâns de indivizi care de-a lungul timpului au ocupat posturi si functii cheie în administratia portului sau în Capitanie. Nimic nu se misca în port fara acordul lor, nimeni nu poate întreprinde nimic fara cunostinta lor prealabila sau fara „binecuvântarea” lor. Chiar daca nu mai sunt, unii dintre ei, în functii oficiale cheie, influenta lor este fara limite iar libertatea lor de miscare, în si peste limitele legii, este la fel, fara limita.  Nume cum ar fi:  Jorj Unciuleanu, fratii Plohod, Alexandru Mezei etc, sunt binecunoscute celor care au zi de zi de aface cu Portul Constanta si cu activitatile economice desfasurate acolo. Dispretul fata de angajatii proprii, în firmele private pe care le administreaza, completeaza imaginea acestora de tartori portuari.

Un articol de Stefan Kostoff
Citeşte mai departe ...

Epurari în cloaca sindicala de la Constanta

Pentru unii, sindicatul nu  mai este ce a fost odata - formula sociala de reprezentare a intereselor omului muncii- ci a devenit ori un instrument de lansare în domeniul afacerilor personale, ori o eficienta rampa de propulsie în lumea politica (vezi Victor Ciorbea, Liviu Luca, etc.). În consecinta, functiile de decizie la nivelul tuturor confederatiilor sindicale din România au devenit în cei saisprezece ani de tranzitie, cele mai dorite si vânate posturi. Lupta perversa pentru ocuparea locurilor din vârful piramidei sindicale a ajuns la niveluri uluitoare, mai ales în ceea ce priveste metodele de manipulare a maselor în folosul unor grupuri de interes restrânse. La Constanta, vechile rivalitati din lumea staff-ului sindical  din cadrul celor doua confederatii mari, CNSRL Fratia si Blocul National Sindical, au culminat cu sacrificarea pe plan sindical a celor care pe de o parte nu-si prea gaseau rostul în functiile detinute, ori care nu au reusit sa cedeze la timp ambitiilor ce alimentau starea de rivalitate si dusmanie cu capii din conducerea sindicatelor.

Un articol de Stefan KOSTOFF
Citeşte mai departe ...

Atac esuat la amiral

Timp de cateva saptamâni a circulat în mediile de presa un raport gen Armaghedon, care în cele aproximativ 24 de pagini ale sale a avut ca scop denigrarea si mai ales împiedicarea viceamiralului Gheorghe Marin de a fi numit în functia de sef al Statului Major General. Dupa toate aparentele si conform rezultatelor obtinute de serviciile de specialitate  raportul respectiv a fost conceput de sustinatori ferventi ai generalului Eugen Badalan si ex-ministrului Teodor Atanasiu. Acestia au încercat sa compromita miscarea presedintelui Basescu de numire în functia suprema din Armata a lui Gheorghe Marin, chiar prin discreditarea acestuia din urma si a mai multor persoane cu grade militare din cadrul Marinei Militare în general dar mai ales din cadrul Academiei Navale „Mircea cel Batrân”, unde o buna perioada de  timp, Gheorghe Marin a fost comandant.
Un articol de Stefan Kostoff
Citeşte mai departe ...

Marinarii români au un nou sindicat; unul virtual

Desuetudinea în care a cazut de multa vreme pseudosindicatul navigatorilor zis si Sindicatul Liber al Navigatorilor, a creat în rândul marinarilor români pe lânga o scârba desavârsita si sentimentul de abandon total în mâinile armatorilor si companiilor straine „cumparatoare” de forta de munca. Despre SLN si oamenii alesi pe viata în functiile de conducere ale acestui sindicat fantoma am mai scris în paginile saptamânalului nostru asa ca de nu mai are rost acum sa revenim asupra acestui subiect. Inedit este fenomenul actual legat de viata celor câteva mii de navigatori români care bat marile si oceanele lumii la bordul flotelor straine. În spiritul renumitului simt de conservare si mai ales de adaptabilitate la orice situatie caracteristic marinarului român, de ceva vreme, navigatorii nostri si-au creat o formula noua de contact si ajutor permanent de breasla, adaptata cu actualele vremuri ale Hi-Tech-ului, acestia identificânu-se în majoritate într-un nou sindicat. Unul virtual. În acest loc virtual, toti naviga în acelasi timp, si pe mare si pe vastul Internet.

Un articol de STEFAN KOSTOFF
Citeşte mai departe ...

Ion Jercan a gaurit Conav J&T cu 1,5 milioane de euro

Zilele de vara ale lui Ion Jercan se scurg tihnite între cafeneaua de lânga mozaic si câteva escale, periodice si punctuale, în Golful Persic. „Sa uzi florile cum trebuie!”, îsi anunta Jercan oamenii de încredere înaintea oricarei plecari. Putina lume stie însa ca, în spatele acestor conventii, se ascund interese puternice, dar mai ales un trecut care trebuie cu totul prezervat. Spre linistea fostului director general al Directiei de Transporturi Navale Maritime, Fluviale si pe Cai Navigabile din guvernarea PSD!
Citeşte mai departe ...

Patronii scafandrilor de la Atriamar Star îsi tepuiesc angajatii

Timp de mai bine de doua luni de  zile,  zeci de angajati ai SRL-ului Atrimar Star din Portul Constanta muncesc gratis pentru bunastarea si ghiftuirea patronatului. Firma respectiva a mai facut subiectul unor investigatii de ale noastre în ceea ce priveste modul în care au decurs operatiunile de ranfluare ale navei Karim 1. Nava Karim 1 s-a scufundat la cheu, din motive cel putin ciudate, rolul de salvator al epavei si de „curator” al banilor din asigurarea navei revenind firmei Atrimar Star.

Un articol de Stefan Kostoff
Citeşte mai departe ...

DAVI Security dreneaza conturile Canalelor Navigabile

Directorul general al CN ADMINISTRATIA CANALELOR NAVIGABILE SA, Valentin Zeicu, a continuat, cel putin într-o privinta, traditia prin care institutia relativ bogata de la Agigea alimenteaza diferitele pusculite de partid. Desi conservator din fire, dar mai ales ca orientare politica, Zeicu a pastrat monopolul firmei de paza DAVI asupra ecluzelor si releelor ACN SA. Conduita fiscala a patronatului DAVI este de-a dreptul penala, daca tinem cont de faptul ca prima firma care a purtat aceste însemne a fost bagata în faliment de fostul maior de jandarmi Victor Daramus, iar cea care a câstigat licitatia la ACN are conturile blocate datorita acelorasi metehne falimentare. Zeicu a închis ochii asupra acestor aspecte, însa - ceea ce este mult mai grav - a tolerat subcontractarea mascata a unui procent de 40% din „afacere” catre firma LA PIOVRA IMPEX SRL (a lui Trita Fanita), desi în acest mod au fost eludate prevederile din caietul de sarcini al licitatiei, precum si anuntul de atribuire a contractului de achizitii publicat în Monitorul Oficial.
Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București și distribuit prin chioșcurile Telegraf și Cuget Liber.

Politica de confidențialitate