Menu

Portul Constanţa

Proiectul „PERISCOP” a ajuns la final

Tigitrans investeşte în oameni

Proiectul cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional de Dezoltare a Resurselor Umane, aplicat în cadrul societăţii SC Tigitrans SA Constanţa, a fost finalizat. Tigitrans (TGT) s-a înfiinţat în 1994 ca o societate pe acţiuni cu capital 100% privat, fiind specializată iniţial în recrutarea şi plasarea de echipaje de marinari şi ofiţeri de marină, îmbarcarea personalului pe vase sub pavilion străin, cu respectarea standardului ISO 9001/2006 şi având “Certificat de conformitate” emis de Germanische Lloyds. În present, societatea şi-a diversificat activitatea prin formarea unui departament de montaj mecanic. Pentru a putea desfăşura activitatea de montaj, Tigitrans a fost certificată de către TŰV Austria. Societatea are personal specializat şi calificat în domeniul proiectării şi montajului mecanic, precum şi consultanţă în domeniul montajului mecanic.

Citeşte mai departe ...

Portul Constanţa şi porturile din Turkmenistan au încheiat un protocol de cooperare

La Bucureşti, în prezenţa preşedintelui României, Traian Băsescu, şi a preşedintelui Turkmenistanului, Gurbangulî Berdîmuhamedov, precum şi a reprezentanţilor guvernului, a ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Daniela Boagiu, directorul general al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa, Aurelian Andrei Popa, şi preşedintele Serviciului de Stat al Transporturilor Maritime şi Fluviale din Turkmenistan, Meylis Mutdicov, au semnat un protocol de cooperare între portul Constanţa şi porturile turkmene.  Protocolul prevede încurajarea dezvoltării traficului de mărfuri între cele două ţări, promovarea şi dezvoltarea cooperării în domeniului transportului naval şi a infrastructurii portuare, precum şi stabilirea de relaţii comerciale concrete de către ambele părţi. Se sprijină astfel şi schimbul de experienţă în domeniul planificării strategice a dezvoltării portuare.

Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Transportul multimodal – viitorul cărăuşiei pe mare, dar şi al ... APMC

Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” S.A. Constanţa a organizat, în perioada 19-20 mai 2011, la Hotelul Ibis din Constanţa, seminarul transnaţional  pentru promovarea transportului multimodal, din cadrul proiectului WATERMODE, proiect iniţiat de Autoritatea Portului Veneţia, CN APM SA având calitatea de partener de proiect începând cu data de 17 noiembrie 2008.
Proiectul Watermode (Transnational Network for the Promotion of the Water-Ground Multimodal Transport) se realizează în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră în  Sud - Estul Europei, cu finanţare din partea Fondului European de Dezvoltare Regională, a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei şi din fonduri proprii.

Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

A.P.M. Constanţa - cu un ochi la mare şi altul la Dunăre

Pe 14 aprilie 2011, la Krems, în Austria, a avut loc cea de-a şasea ediţie a evenimentului „Ziua Portului Constanţa”. Delegaţi ai companiilor austriece de transport şi logistică, ai asociaţiilor profesionale, au venit la întâlnirea cu reprezentanţii portului Constanţa, cu scopul de a dezvolta relaţiile de afaceri dintre cele două ţări. În acest an, evenimentul a captat şi interesul oamenilor de afaceri importanţi din ţările vecine Austriei. De exemplu, circa 30 de firme germane au fost reprezentate la Krems.

Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Energia neconvenţională, prioritate pentru APC

Încă din anul 2006, când am fost „adoptaţi” de Uniunea Europeană, România are o ţintă clar fixată în domeniul energiei neconvenţionale. În consonanţă cu tendinţa din Occident, ţara noastră trebuie să recupereze rămânerea în urmă, şi din punctul de vedere al ponderii acestui tip de energie (solară, eoliană, geotermală, valuri şi maree, biogaz etc) introdusă în sistemul naţional de distribuţie. În Portul Constanţa, preocupările pentru valorificarea potenţialului energetic, altul decât cel clasic, bazat pe surse nepoluante şi neconsumatoare de materii prime din ce în ce mai  scumpe (combustibili), au fost, nota bene, chiar anterioare evenimentului din 2006.

Un articol de Paul PÂRVU
                Ştefan Doru COPOŢ

Citeşte mai departe ...

Zona Liberă Agigea – la mâna ministrului Anca Boagiu

Cazul „Ferry-boat”: Răspuns ratat din partea Ministerului Transporturilor

Campania de presă demarată de ziarul DEZVĂLUIRI, privind situaţia SC TMC “CFR Ferry-Boat” SA, a generat, în sfârşit!, un răspuns de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Deşi am cerut o relaţionare competentă şi punctuală din partea doamnei ministru Anca Boagiu sau a consilierului, ori şefului de departament însărcinat cu transporturile feroviare şi/sau navale, impresia noastră este că întrebările redacţiei au fost expediate către... cel vizat şi, în primul rând, criticat: conducerea actuală a societăţii. Aceasta ar putea fi explicaţia faptului că ni s-a răspuns cu totul şi cu totul pe lângă subiect. De fapt nu ni s-a răspuns nouă, ziariştilor, ci receptorilor noştri, adică exact cei care ne-au semnalat cazul şi ne-au cerut ajutorul: personalul navigant în special.

Un articol de Paul PÂRVU
               Ştefan Doru COPOŢ

Citeşte mai departe ...

Ferryboat-urile Eforie şi Mangalia defectează spre necunoscut

Ce a “produs” superspionul comunist Caraman, distrug supercapitaliştii de azi

Pentru prima oară în presa postdecembristă, deconspirarea trecutului flotei româneşti scoate la iveală adevăruri şocante despre un caz de spionaj din “Epoca de Aur”. Cele două nave surori de tip ferry-boat, Eforie şi Mangalia, au fost construite la dorinţa expresă a lui Nicolae Ceauşescu. Acesta fusese informat, de către consilierii săi “speciali”, că acest model de transport naval, Ro-Ro şi Ro-Ferry, este din ce în ce mai la modă, fiind mult mai avantajos din punct de vedere economic-comercial şi, ca urmare, înlocuieşte din ce în ce mai consistent transportul efectuat cu vrachierele clasice. Se întâmpla la sfârşitul anilor ’70. Dar argumentul principal al “specialilor” a fost de ordin... strategic-militar.
Navele de acest tip, construite şi exploatate de ţările capitaliste, erau incluse în structura de urgenţă, în caz de necesitate, a NATO. Ele urmau să suplinească deficitul de nave militare transportoare de trupe şi armament greu.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ
                    Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Statul a prăpădit 11 milioane de dolari pe o navă fantomă

Combinaţia Petromin-Voest Alpine, o afacere păguboasă pentru România

Pe lângă activele Petromin care constau în complexul de vacanţă din staţiunea Saturn, cu 114 locuri de cazare, 15 spaţii comerciale în cartierul Faleză Nord şi un sediu impozant în incinta Portului Constanţa, compania mai deţine încă două nave de tip bulk-carrier, cunoscute sub numele de Kavo Maleas şi Kavo Matapas. La aceste două nave de mare tonaj se mai adugă şi o navă de tip împingător fluvial Pluton.  
Istoria acestor ultime două nave ale companiei Petromin este destul de încâlcită, soarta lor fiind decisă de directorii rulaţi de-a lungul timpului la conducerea companiei. O tentativă de revigorare a activităţii Petromin prin colaborarea cu grupul austriac Voest Alpine, care s-a oferit să repare şi să exploateze cele două nave surori, pare să fie sortită eşecului. Motivul este că numai una din nave mai navigă, iar cealaltă este condamnată să fie tăiată la fier vechi.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ

Citeşte mai departe ...

Scufundarea navei Medy, un mister de 1,5 milioane de euro

Declaraţiile unor martori oculari vor cântări greu în procesul privind recuperarea sumei pentru asigurarea mărfii

Au trecut peste două luni de zile de la evenimentul maritim provocat de scufundarea cargoului sub pavilion turcesc Medy. Misterul scufundării navei, dispariţia dubioasă a celor doi scafandri, ce au intrat fără autorizare în interiorul epavei, scandalul tacit provocat de asiguratorii navei şi ai mărfii, intervenţia autorităţilor turce în treburile Autorităţii Navale Române, rămân, cel puţin deocamdată, enigma vizavi de care toată lumea aşteaptă lămuriri.
Jurnaliştii DEZVĂLUIRI au discutat cu mai mulţi martori oculari care au fost de faţă la momentul plecării navei Medy de la cheul danei 117 din Portul Constanţa Sud-Agigea. Doi dintre martori au descris, în scris, momentul plecării navei de la cheu, toţi cei chestionaţi declarând că nava a plecat în acea noapte cu o înclinare de peste 30 de grade într-un bord. Acest lucru a condus de fapt la scufundarea ulterioară a cargoului.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ

Citeşte mai departe ...

Ferryboat-urile Mangalia şi Eforie sunt scoase la mezat

TMC CFR Ferryboat executat silit de Fisc pentru datorii de 1,9 milioane de RON

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Constanţa (DGFP) a instituit sechestru asiguratoriu pe bunurile mobile şi imobile ale SC TMC CFR Ferryboat SA pentru o datorie către bugetul de stat consolidat în valoare de 1,9 milioane de RON. Din averea societăţii puse sub sechestru fac parte cele două nave de tip Ro/Ro, “Mangalia” şi “Eforie”, precum şi dana specializată în ambarcarea-debarcarea vehicolelor aflată în Portul Constanţa-Sud Agigea-Zona Liberă.
Navele “Mangalia” şi “Eforie” au fost în proprietatea statului român până în anul 2008, societatea cu capital de stat CFR Marfă fiind armatorul acestora. Din anul 2008 CFR Marfă a cedat cele două nave unei societăţi comerciale pe acţiuni denumite SC TMC CFR Ferryboat SA. La această societate, 100% din acţiuni sunt deţinute tot de CFR Marfă.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București 

Politica de confidențialitate