Menu
Prev Next

Portul Constanţa

Vasile Oțelea (BNS) către Mircea Burlacu (FNSP): „Ai altă culoare a ochilor decât lucrătorii portuari”

Blocul Național Sindical, filiala Constanța alegeri cu scandal pentru funcția de președinte

Marți 10 decembrie a.c. în Sala mică a Casei de Cultură a Sindicatelor din Constanța a avut loc ședința prilejuită de organizarea alegerilor din cadrul Blocului Național Sindical- Filiala Constanța. Invitat, din partea BNS central a fost chiar președintele federației, Dumitru Costin. Președintele filialei constănțene, Vasile Oțelea, și-a încheiat mandatul, urmând ca membrii filialei să aleagă un nou președinte. Adunarea a fost încă de la bun început dominată de o atmosferă tensionată, din cauza divergențelor existente în cadrul federației de mai multă vreme, fapt care a condus la apariția a două tabere. Pe de o parte a fost biroul operativ condus de preşedintele Vasile Oţelea , care se află la sfârșit de mandat, și  sindicatele afiliate cu acte în regulă. De cealaltă parte, s-au aflat sindicatele membre ale BNS, dar care nu s-au înregistrat în cadrul Filialei BNS Constanţa, aşa cum este prevăzut de statutul federației.

Un articol de Ștefan Doru COPOȚ

Citeşte mai departe ...

Aplicarea Convenţiei Maritime 2006 va determina dispariția agențiilor de crewing necompetitive

Doar 15% din totalul firmelor de crewing românești sunt capabile să-și protejeze navigatorii.
Date fiind circumstanțele ultimelor evenimente în care a fost implicați navigatori români, cum ar fi de exemplu cazul navei RM Pioneer, am considerat ce este necesar să aducem în atenția opiniei publice situația reală a firmelor de crewing care selectează personal navigant din rândul marinarilor români.  În prezent în România activează nu mai puțin de 104 firme de crewing, toate fiind autorizate și aflându-se în evidența Autorității Navale Române. Din nefericire, din tot acest număr declarat, numai 15 firme dețin și derulează contracte ferme și sigure cu armatori și companii de navigație din străinătate. Conform declarației lui Adrian Mihălcioiu, reprezentantul ITF (Federația Internațională a Transportatorilor): „75 de procente din totalul contractelor avantajoase și conforme normelor ITF în vigoare aparțin unui număr foarte mic de  firme aflate (numai 15 firme- n.r.) pe lista celor 104 agenții de crewing autorizate de ANR”.

Un articol de Ștefan Doru COPOȚ

Citeşte mai departe ...

Arestul marinarilor români din Malaezia se prelungește

Echipajul românesc de la bordul navei R.M. Pioneer și-a primit salariile dar nu poate fi repatriat.


Situație dificilă la bordul navei R.M. Pioneer. Așa cum s-a arătat în publicația noastră încă din data de 20 noiembrie a.c., nava este reținută din luna august 2013 de autoritățile malaeziene în rada portului Prai. Situația celor cinci marinari români este problematică mai ales că atât armatorul navei cât și agențiile de crewing, prin intermediul cărora au fost ambarcați bord, au reușit să achite salariile restante, dar refuză să procedeze la repatrierea navigatorilor.
Ultimul mesaj recepționat de la bordul navei RM Pioneer a ajuns la cunoștința noastră în urmă cu două zile. Situația actuală arată că navigatorii români au reușit să angajeze un avocat cu sprijinul Ambasadei Române de la Kuala Lumpur- Malaezia, care urmează să-i ajute să fie repatriați.

Un articol de Ștefan Doru COPOȚ

Citeşte mai departe ...

ENEL blochează investițiile CN ACN

Reprezentanţii Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) Constanţa au anunţat vineri 6 decembrie a.c., că au în derulare două proiecte importante finanţate cu fonduri europene. După analiza activității CN ACN, directorul Daniel Georgescu(foto) a detaliat aspecte legate de proiectul „Modernizarea sistemului de gospodărire calitativă a apei din canalele navigabile, prin montarea de staţii automate de monitorizare a calităţii apei”. Ce nu s-a știut până acum este faptul că de ani de zile populația Constanței, din anumite cartiere, consuma apă direct din Canalul Dunăre- Marea Neagră, fără ca această apă să îndeplinească normele sanitare. În consecință CN ACN a luat măsura de a soluționa această problemă, proiectul urmând a fi finalizat abia în prima parte a anului viitor. Proiectul este blocat deocamdată din lipsa unui aviz din partea celor de la ENEL care tergiversează inexplicabil soluționarea acestei probleme.

Un articol de Ștefan KOSTOFF

Citeşte mai departe ...

Situație disperată pentru cinci navigatori români abandonați de armator în apele Malaeziei

Firmele obscure de crewing fac victime în rândul marinarilor.

În cursul zilei de 20 noiembrie a.c., pe adresa redacției DEZVĂLUIRI a sosit un mesaj de urgență înaintat de patru navigatori români (al cinci-lea este chiar comandantul navei dar care nu dorit să  semneze mesajul). Aceștia se află într-o situație dificilă la bordul navei R.M. Pioneer, navă reținută de autoritățile malaeziene în rada portului Prai din Malezia din cauza unui litigiu comercial între armatorul navei și proprietarul mărfii transportate de aceasta. Nava este reținută din luna august 2013, situația celor patru marinari fiind problematică mai ales că atât armatorul navei cât și agențiile de crewing, prin intermediul cărora au fost plasați la bordul navei, refuză să procedeze la plata salariilor restante și să aplice cererile de repatriere ale navigatorilor.
În acest caz, Ministerul Afacerilor Externe a fost deja informat de situația în cauză, Sindicatul Liber al Navigatorilor a luat la rândul sau act de acest aspect, declarându-ne în cursul zilei de 20 noiembrie că vor asigura consultanță echipajului aflat în dificultate.

Un articol de Ștefan Doru COPOȚ

Citeşte mai departe ...

Structura de rezistență a navei Flaminia este compromisă- ieșirea în mare deschisă poate conduce la o catastrofă navală

De ce fug marinarii de la bordul navei Flaminia?

Cu toate că nava Flaminia a primit toate avizele necesare plecării din Portul Constanța, acest lucru pare a fi împiedicat chiar de membrii de echipaj aflați la bord. Cunoscând situația reală a navei, mai mulți membrii de echipaj au solicitat să fie debarcați de la bord. Cum armatorul navei a refuzat debarcarea lor, șapte marinari filipinezi au fugit efectiv de la bordul navei. Se pare că integritatea fizică a corpului navei a fost grav afectată de incendiul produs la bordul ei în urmă cu mai de un an. În consecință, în cazul unui voiaj pe mare, din cauza acțiunii valurilor corpul navei ar ceda în dreptul magaziilor afectate de incendiu, fapt care ar conduce inevitabil la scufundarea navei. În acest context viața marinarilor de la bordul ei este pusă clar în pericol. Ziarul DEZVĂLUIRI a intrat în posesia unor fotografii exclusive de la bordul acestei nave, fotografii efectuate în timpul operațiunilor de tăiere și scoatere din magazii a unei parți din resturile containerelor avariate de incendiu, a mărfii calcinate. În fotografii se vede clar cum temperaturile uriașe ale flăcărilor  din timpul incendiului au topit efectiv structurile metalice ale navei.

Un articol de Ștefan KOSTOFF

Citeşte mai departe ...

Mii de angajați ai societăților portuare și-au pierdut 30% din venitul lunar

Patronatele din Portul Constanța o caută cu lumânarea

Ministerul Muncii a dat o puternică lovitură lucrătorilor portuari. La solicitarea Organizației Patronale „Operatorul Portuar” , ministerul amintit a reușit „performanța” să revizuiască și să respingă avizele privind încadrarea în condiții speciale de muncă a angajaților din cadrul a zece societăți comerciale care își desfășoară activitatea în incinta Portului Constanța. În acest context, toți acești angajați portuari își vor pierde nu mai puțin de 30% din venitul lunar. În baza HG nr.1284/ 2011, privind stabilirea procedurii de reevaluare a locurilor de muncă în condiții speciale, nu mai puțin de 3500 de lucrători portuari beneficiau până luna trecută de 25% în plus la salariul de încadrare, normă de hrană adecvată condițiilor speciale de muncă, antidot,  zile suplimentare la concediul de odihnă. Totodată, măsura luată de Ministerul Muncii implică și mărirea vârstei de pensionare a acestor oameni, aceștia ieșind acum la pensie nu la vârsta de 52 de ani ci la 65 de ani și cu pensii mult mai mici deoarece s-a redus și contribuția CAS.

Un articol de Ștefan Doru COPOȚ

 

Citeşte mai departe ...

Interese mari din Ministerul Transporturilor ascund adevărul despre soarta deșeurilor de la bordul vaporului „bombă” din Portul Constanța

Au fost acordate cu mare repeziciune și totală discreție toate avizele, cu ordin expres de la București, pentru arderea la Constanța a deșeurilor de pe nava Flaminia

Fără să ţină cont de sănătatea locuitorilor constănţeni şi interesate doar de obţinerea unor câştiguri de zeci, dacă nu de sute de milioane de euro, autorităţile române au emis avizele necesare pentru descărcarea deşeurilor periculoase de pe MSC Flaminia. Zeci de mii de tone de substanţe chimice cu risc maxim de explozie sunt descărcate de pe cargoul din dana UMEX şi arse într-o locaţie din judeţul Constanţa, ţinută la secret de către instituţiile implicate. Angajaţii firmei Daewoo Mangalia, împreună cu muncitori de la UMEX lucrează de zor la eliberarea de pe navă a containelor: acestea sunt descărcate, spălate, tăiate şi cântărite, pentru ca fierul vechi să fie vândut ulterior firmei Tomini Trading. Această societate se ocupă la rândul său cu redimensionarea fierului vechi şi comercializarea acestuia la diverşi parteneri.

Un articol de Cristian CEALERA

Ștefan Doru COPOȚ

 

Citeşte mai departe ...

Cazul navei Flaminia poate induce oricând starea de alertă biologică la Constanța

Mii de tone de deșeuri organice vor otrăvi orașul și marea, autoritățile nu găsesc un cod CAEN pentru a le distruge!

În urmă cu aproximativ 3 săptămâni, ziarul Dezvăluiri a scris despre modul iresponsabil în care autoritățile operează în cazul navei Flaminia, trimițând muncitori la bord, fără a le asigura echipamente necesare împotriva deșeurilor periculoase. În acel moment, cu toții am crezut că mai rău de atât nu se poate! Ne-am înșelat, pentru că șarada în acest caz a căpătat noi dimensiuni. De două săptămâni, la bordul navei au fost descoperite și mii de tone de carne alterată, aflate în containere frigorifice scoase din uz de aproape un an de zile. Mirosul pestilențial pune în pericol nu doar sănătatea muncitorilor care urcă la bord, ci sănătatea unui întreg oraș. La jumătatea lunii iunie s-a luat decizia de a nu se mai opera deloc pe MSC Flaminia, așteptându-se („într-o zi -două ne apucăm de treabă” s-a zis în acel moment) avizele necesare pentru scoaterea deșeurilor alimentare și distrugerea lor. Iată însă că a venit luna iulie și „mortăciunile” de la bordul navei germane nu au fost mișcate nici măcar un centimetru. Motivul este unul șocant: în Portul Constanța nu există nicio societate care să poată opera astfel de deșeuri, iar autoritățile de profil nu se grăbesc să elibereze astfel de avize.

Un articol de Mihai CORNEA

 

Citeşte mai departe ...

Liderul Sindicatului DECIROM a câștigat procesul cu FNSP

Instanța a decis: interzicerea candidaturii lui Silviu Stanciu la alegerile generale ale FNSP a fost ilegală

Tribunalul Constanța a judecat în ședința din 10 iunie 2013 dosarul cu numărul 2433/118/2013, în care părți erau Sindicatul Liber DECIROM din Portul Constanța, prin Silviu Stanciu ca reprezentant și în calitate de lider și Federația Națională a Sindicatelor Portuare.  Dosarul a avut ca obiect judecarea unei plângerii formulate de liderul Sindicatului DECIROM împotriva FNSP . La baza plângerii s-a aflat o încălcare flagrantă a dreptului constituțional de a alege și a fi ales, liderul Sindicatului Liber DECIROM, Silviu Stanciu, fiind în postura în care i s-a refuzat categoric candidatura la o funcție de conducere a FNSP cu ocazia Congresului Ordinar al federației care a fost organizat la Sinaia la jumătatea lunii aprilie a acestui an.

Un articol de Ștefan KOSTOFF

 

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București 

Politica de confidențialitate