Menu

Portul Constanţa

Sindicatul Liber al Navigatorilor și-a prezentat bilanțul pentru anul 2015

Cu ocazia serbării de Moș Crăciun, Sindicatul Liber al Navigatorilor a organizat şi anul acesta tradiţionala serbare pentru copiii navigatorilor, membri de sindicat. Cu această ocazie preşedintele SLN, Adrian Mihalcioiu, a prezentat bilanțul activității sindicatului pentru anul care tocmai se încheie.
Conform datelor expuse la nivelul întregii țări există: 21.000 - navigatori în sistemul de siguranță a navigației și 12.000 – personal auxiliar. Din cei 21.000 de navigatori un număr de 14.600 sunt navigatori activi cu contracte de maxim 2 ani. În anul 2015 a existat un deficit de aproximativ 9.000 de ofițeri pe piața internațională.

Citeşte mai departe ...

De ce ţine APMC la secret informațiile despre Podul de la Agigea Port?

Ziarul DEZVĂLUIRI publica, în urmă cu o lună, în exclusivitate, un articol despre Podul de la Agigea Port, stricat înainte de a fi dat în folosință. Între timp, am aflat, pe surse, că afacerea ar face obiectul unui dosar de cercetare la unul din parchetele din Constanța. Conform acestor surse, constructorul ar fi indicat drept vinovat firma care a întocmit proiectul, SC Search Corporation, care nu ar fi efectuat studii complete privind structura solului.
Am întrebat la Administrația Porturilor Maritime Constanța și ni s-a răspuns că beneficiarul lucrării nu are cunoștință despre un dosar de cercetare penală legat de acest subiect.

Citeşte mai departe ...

Pentru a masca examenele măsluite, responsabilii ANR creau grupe speciale pentru candidații cu dare de mână

Încă o grupă de marinari șpăgari și-au luat examenul de brevet la ANR 

În urmă cu aproximativ două săptămâni a avut loc încă o sesiune „specială” de examene la Autoritatea Navală Română. Am spus „specială” pentru că cei examinați fac parte din acea categorie de navigatori care și-au dobândit calitatea de ofițeri exclusiv în urma șpăgilor date celor din cadrul ANR care se ocupă cu examinarea. Șpăgile pentru acordarea brevetului de ofițeri mecanici cât și pentru cei de la punte variază în funcție de gradul pentru care aspiră candidații.

Citeşte mai departe ...

Poluarea masivă din dana PL8 din Portul Constanța Sud Agigea, total ignorată de factorii responsabili

Indolența CN APM Constanța pune în pericol navele și navigația. ANR se face că nu vede! 

În urmă cu câteva zile reporterii publicației DEZVĂLUIRI au fost sesizați de faptul că în zona danei DPLN sau PL8 din Portul Constanța Sud Agigea se află o imensă aglomerare de deșeuri plutitoare care se stabilizase într-un colț al bazinului portuar. Suprafața care era ocupată de acele deșeuri cuprindea aproximativ 500 de metri pătrați de acvatoriu. Imaginile surprinse la fața locului de jurnaliștii noștri spun totul despre „priveliștea” întreținută de cei de la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC).

Un articol de Ștefan Kostoff

 

Citeşte mai departe ...

După mitingurile anti-Mazăre, milionarul Comănescu de la GSP i-a făcut cadou sindicalistului portuar Burlacu o limuzină!

Primarul Constanței îi acuzase pe sindicaliști că „apără interesele milionarilor din port”

În primăvara anului trecut, sindicaliștii din Port au organizat o serie de proteste împotriva transferul a 13% din acţiuni către Consiliul Local Constanța. În timpul mitingurilor de protest, Mircea Burlacu, președinte al Federației Naționale a Sindicatelor Portuare (FNSP), a cerut demisia primarului Radu Mazăre: “Dorim ca Radu Mazăre să plece. Este cauza tuturor nemulţumirilor cetăţenilor Constanţei”.
În replică, primarul Mazăre i-a acuzat pe sindicaliști că sunt plătiți de milionarii din port, care se tem că vor fi nevoiți să plătească tarife sau chirii mai mari pentru infrastructura portuară pe care o utilizează. Mazăre a și nominalizat doi oameni de afaceri care s-ar fi aflat în spatele protestelor, Corneliu Idu și Gabriel Comănescu. Această acuzație readuce în discuție o temă mai veche, aceea a „sindicatelor galbene” din Portul Constanța, care reprezintă mai curând interesele patronatelor decât pe cele ale angajaților.

Un articol de Mihai Răzvan ROTARU

Ștefan KOSTOFF

Citeşte mai departe ...

CERONAV și-a prezentat bilanțul anual

În cadrul unei conferințe de presă organizate vineri 24 octombrie a.c., conducerea Centrului Român de Pregătire și Perfecționare a Personalului din Transporturile Navale (CERONAV) a prezentat bilanțul anual. Conform cifrelor expuse de șefii instituției a rezultat că veniturile instituţiei au crescut semnificativ în comparație cu anul precedent 2013. Bilanțul s-a arătat pozitiv, veniturile totale pe anul 2014 fiind de de 26.661 de lei, în creştere cu 17% faţă de anul 2013 și cu 24% față de bugetul planificat.

Citeşte mai departe ...

CERONAV a legat încă o dată Dunărea de Rin

Olandezii au venit la Constanța pentru a confirma reușita eforturilor CERONAV privind recunoașterea la nivel european a calificărilor profesionale ale marinarilor fluviali români

Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale (Ceronav) și Academia Maritimă Harlingen din Olanda încearcă să promoveze şi să susţină la nivel european implementarea unor standarde comune de pregătire pentru personalul fluvial de-a lungul întregului coridor pan-european Rin - Main - Dunăre, în cadrul proiectelor desfășurate prin Asociația EDINNA .

Citeşte mai departe ...

S-au împlinit patru ani de la scufundarea navei Medy- enigma naufragiului persistă, autoritățile au mușamalizat cazul

În noaptea de 1 septembrie 2010 s-a scufundat în condiții încă neelucidate oficial (cel puțin pentru noi), nava Medy. Subiectul continuă să fie în atenția opiniei publice mai ales pentru faptul că ulterior scufundării ei, la 9 septembrie 2010, doi scafandri au murit în interiorul acestei epave în împrejurări dubioase.

Un articol de Ștefan KOSTOFF

Citeşte mai departe ...

Cargill și TTS se fac de râs în Portul Constanța

Cargill și TTS au inaugurat în 27 august un depozit de cereale din Portul Constanța. Deși evenimentul în sine a fost unul minor (reprezentând dublarea capacității de stocare și transfer a terminalului Canopus Star), organizatorii au urmărit să dea o lovitură de imagine, invitând o serie de personalități – miniștri și alte oficialități, manageri și patroni de companii agricole și chiar și pe miliardarul Ioan Niculae. Din păcate, proasta organizare a transformat exercițiul de imagine al celor de la Cargill într-un fiasco: O bună parte din invitați a trebuit să asiste la conferință în picioare, vizitatorii au fost plimbați prin soare și prin praf și trimiși să facă pipi la WC-uri ecologice, în lipsa unor toalete normale. Până și noul depozit de cereale, lăudat ca fiind de ultimă generație, s-a dovedit a fi o „treabă românească” – realizat pompieristic și de o calitate inferioară celor care se construiau la începutul secolului trecut.

Un articol de Răzvan PETRE, Ștefan KOSTOFF

Citeşte mai departe ...

Mitingurile FNSP- manipulare grosolană a sindicatelor de către patronatele portuare

Primăria versus Portul Constanța – o problemă tratată diferit între sindicatele portuare separate de FNSP.

Dacă în ultima perioadă de timp activitatea portuară a fost tulburată de cei mai vocali lideri ai Federației Naționale de Sindicatelor Portuare, în special de sindicalistul în vogă, pentru moment, Mircea Burlacu, iată că se demonstrează că nu toți portuarii au aceeași părere vizavi de toată această tevatura.

Un articol de Ștefan KOSTOFF

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0788059775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: redactia@dezvaluiri.ro

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București și distribuit prin chioșcurile Telegraf și Cuget Liber.

Politica de confidențialitate