Menu

Vrajeala pe cablu vine de la RDS

Conform comunicatului emis de Autoritatea Nationala privind Protectia Consumatorului (ANPC), cele mai multe reclamatii în 2006, la serviciile de Internet, telefonie fixa si cablu vizeaza Romania Data System (RDS)! În ciuda faptului ca, macar moral, reprezentantii RDS ar trebui sa se simta obligati a-si îmbunatati atât calitatea serviciilor, cât si imaginea, acestora pare ca nici nu le pasa de faptul ca, brusc, au devenit principalii furnizori în domeniul serviciilor prestate. Atât actualii clienti ai acestei companii, cât si fostii, ori potentialii se asteptau, conform celor promise de RDS, ca în 2007 sa nu mai existe asemenea probleme, dat fiind faptul ca se anuntau ample investitii, pe masura angajamentelor însusite în fata sutelor de mii de contracte. Totul s-a demonstrat, însa, a fi praf  în ochii clientilor. (foto: banala conexiune prin cablu si modem este raportata de reteaua RDS ca functionând la viteze de fibra optica - 1 Gbps!!!)

Un articol de Andreea PAVEL
Vânatorii de tepari, doborâti de RDS

Unul dintre cei mai mari „tepuiti” de renumita companie RDS – RCS este firma de colectare de creante, Urban si Asociatii, care plateste lunar pentru Internet, cablu si telefonie fixa, zeci de mii de euro. Asta în conditiile în care, diferentele de tarifare dintre o persona fizica si una juridica sunt enorme: o firma ajunge sa plateasca aproximativ 4000-5000 RON lunar, iar o persoana fizica achita doar noua euro. Oamenii de buna credinta fac eforturi pentru a plati sume cu atât mai considerabile, cu cât în schimbul banilor, cei de la RDS garanteaza „latimea” de banda. Conform celor declarate de reprezentantii Urban si Asociatii, latimea de banda nu este deloc garantata pentru ca aceasta fluctueaza uneori si pâna la jumatatea valorilor pentru care acestia platesc. Nemultumitii au instalat la mediaconvertorul celor de la RDS un server de control si acestia au constatat cu stupoare ca graficul prezenta mari variatii. Au urmat apoi reclamatiile telefonice si prin e-mail, la care au primit raspuns abia dupa câteva zile. Urban si Asociatii declara: „Daca  esti începator sau naiv în relatia cu RDS, faci testul de banda, îti iese bine, pentru ca au ei grija sa dea drumul la banda, de te trezesti ca ai si mai mult, si de fapt te scalzi într-un ocean de generozitate al RDS, însa nu îti dai seama ca, desi te fura mereu la banda, continui sa platesti enorm”. La fel ca majoritatea clientilor care doreste o extindere în retea, firma de colectare a creantelor a fost nevoita sa suporte cheltuiala care a ajuns în cele din urma la 10.000 RON, pentru acces la banda de 10 mbs, care ajunge însa, foarte rar, de-abia la 8 mbs.

RDS a cerut time-out si pentru Bursa 

Un alt caz rasunator din categoria celor lasati cu ochii în soare de RDS este însasi Bursa de Valori din Bucuresti (BVB), în cadrul careia, una dintre cele mai importante sedinte bursiere a fost întrerupta si amânata patru ore! Cristina Butnoi, PR specialist la BVB a declarat imediat dupa aceea: “Nu se pune problema ca institutia sa rezilieze contractul cu RDS sau sa îi ceara despagubiri”. Câtiva investitori importanti, enervati la culme de frecventele “accidente” de acest gen, s-au revoltat prin câteva replici usturatoare la adresa RDS. Redam în continuare opiniile câtorva dintre ei: “Daca bursa nu cere despagubiri RDS-ului, e clar ca vorbim despre un contract pe ochi frumosi”, “Nu mai e loc pentru profesionisti din cauza monopolului unor analfabeti în comunicatii”, “Poate si la RDS s-au taiat patru zerouri din viteza”, "O fi ca-n reclama aia cu wireless: la câte cabluri au prin birouri, s-a-mpiedicat unul de ele si a dat o pauza la tot cartierul!”, “Clientii îi fac sa se manifeste asa. RDS are prea multe comenzi, iar calitatea nu mai exista”. Nu în cele din urma, RDS se scuza prin vocea lui Ionut Tarcea, director de marketing RDS - RCS: “Am avut un flood foarte puternic, adica un fel de viitura mare, care a periclitat reteaua si conexiunea catre diversi clienti de-ai nostri, printre care si BVB. A fost vorba despre un atac deliberat, constituit din mai multe pachete de date trimise în retea, care a provocat blocaje temporare în inelul de fibra optica. Dupa câte se pare, atacul a venit de pe teritoriul României”, a spus Ionut Tarcea, director de marketing RCS&RDS. “Ne-am mai confruntat cu aceste probleme tehnice. Asa se întâmpla daca transmisia de la centru la noi se face prin fibra optica si nu prin satelit”, a încheiat acesta.

Clientii sunt distractia la ordinea zilei pentru angajatii RDS

Daca ceea ce s-a întâmplat în cazurile celor de la Urban si Asociatii, sau BVB poate parea revoltator, atunci nu exista posibilitate de clasificare a comportamentului angajatilor RDS fata de clientii obisnuiti. Majoritatea celor nemultumiti blameaza întreruperile frecvente de la accesul Internetului si al telefoniei fixe. Clientii se folosesc de telefonia mobila ca sa sesiseze problema, dar sunt expediati în fata calculatorului (unde îsi amintesc ca nu au conexiune la Internet) sa trimita o sesizare electronica. În cel mai bun caz, când explicatiile sunt furnizate telefonic, replicile cele mai frecvente sunt: „Nu avem cum sa luam legatura cu echipa de pe teren”, „Nu putem sa lucram noaptea pentru ca echipamentele se afla pe un teren proprietate privata si proprietarul nu ne permite accesul noaptea!”. În acest caz a fost si C.I., o abonata RDS de doi ani, în vârsta de 38 de ani, care „beneficiaza” de setul complet RDS: cablu, telefonie fixa, Internet.  Aceasta a marturisit cum a fost luata în batjocura de niste voci sictirite si mereu altele care o sunau de pe numere ascunse si îi împuiau capul cu tot felul de explicatii, care mai de care mai sofisticate. „I-am întrebat de ce ma suna de pe numar ascuns, pentru ca ei ne cer numerele de mobile, dar noi nu putem sa avem un numar de contact stabil, sa cerem explicatii persoanei care ne-a aburit mai devreme! Asa ei spun: „N-ati vorbit cu mine, nu stiu!”. Alta problema pusa în discutie de clienta RDS, este reactivarea abonamentului de telefonie fixa fara ca macar abonatul sa fie anuntat! Explicatiile celor de la birou au fost ca în contract este stipulat faptul ca: dupa 6 luni de încetare a conexiunii, aceasta este reactivata si ca RDS nu e obligat sa anunte. Iar în cazul în care un proprietar detine doua imobile si uita sa plateasca serviciile într-una din locuinte, automat conexiunea este întrerupta în ambele locuri. Aceste clauze si metode bizare de a actiona lasa mult de dorit mai ales în conditiile în care, RDS RCS e foarte renumita în rândul persoanelor fizice, datorita ofertelor atractive, fara a fi prezentate si dezavantajele. Tocmai de aceea, orice persoana fizica ce este client RDS  si are probleme cu acesta, poate sa faca reclamatie la ANPC, ori, în conformitate cu dispozitiile art.16, alin.2, din O.G. nr. 21/1992 republicata, acestia se pot adresa instantei judecatoresti competente.

Adaugă comentariu

Dezvaluiri.ro, administratorul site-ului şi autorii articolelor nu îşi asumă responsabilitatea pentru comentarii. Aceasta aparţine în exclusivitate persoanelor care le scriu.

Codul de securitate
Actualizează

înapoi la partea de sus

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București 

Politica de confidențialitate