Menu
Prev Next

Promoţiile-capcană de la Carrefour Constanţa Recomandat

Hipermarketul a fost amendat, la sesizarea ziarului nostru

“Campionii preţurilor mici” pot deveni foarte uşor campioni ai ţepelor mici. Acest lucru a fost demonstrat de hipermarketul Carrefour luna trecută, când reporterii ziarului nostru i-au prins pe franco-români cu o promoţie-capcană. Sesizaţi de cititori asupra faptului că, nu de puţine ori, preţul de raft nu corespunde cu cel de pe bonul fiscal, am făcut o vizită la hipermarketul de pe Bulevardul Tomis. Dintre neregulile pe care le-am constatat, cea mai flagrantă a fost cea privind promoţiile de tip 1+1. Conform acestora, la achiziţionarea celui de-al doilea produs, cumpărătorul primea o reducere de 25-50%. În realitate, însă, reducerea era aplicată numai dacă cele două produse erau identice, lucru care nu era menţionat pe eticheta promoţiei. Anunţaţi de acest fapt, angajaţii Carrefour au avut o reacţie nervoasă. Mult mai înţelegători au fost inspectorii OPC Constanţa care, la sesizarea noatră, au amendat hipermarketul pentru practică comercială incorectă.

Un articol de Răzvan PETRE

Întâmplarea aceasta nu este una singurală. În goana de a acapara o cotă cât mai mare de piaţă, dar şi în totală lipsă de inspiraţie în domeniul reclamelor, toate supermarketurile şi hipermarleturile din Constanţa se laudă că au preţurile cele mai mici şi promoţiile cele mai avantajoase. În realitate, însă, costurile sunt adesea la paritate cu magazinele de cartier, comercianţii bazându-se pe faptul că nu stă nimeni să facă comparaţii. Revenind la Carrefour, este notorie promoţia acestora, prin care se angajează să returneze cumpărătorilor de 4, 5 sau chiar 10 ori diferenţa de preţ, dacă găsesc în altă parte acelaşi produs, la un cost mai mic. Pentru cine a avut curiozitatea să consulte regulamentul acestei promoţii, acesta are zeci de pagini şi zeci de condiţii restrictive, care fac aproape imposibilă acordarea recompensei promise. În trecut, am primit pe adresa redacţiei sesizările cititorilor care, în loc de recompensă, au primit nervi, scandal şi acuzaţii că încearcă să fraudeze hipermarketul.

Socoteala de la raft şi socoteala de la casă

Sesizaţi de cititori asupra neregulilor de la Carrefour, am făcut o vizită la hipermarket, achiziţionând mai multe produse aflate la diferite promoţii. Ne-am notat preţul afişat la raft, apoi l-am comparat cu cel de pe bon. Din circa douăzeci de produse, trei aveau diferenţe. Era vorba de două produse la promoţia 1+1, facturate cu preţ întreg, respectiv un produs cu preţ redus, dar la care reducerea exista doar pe eticheta de la raft, nu şi în casa de marcat. În cazul produselor de la promoţia 1+1, acestea erau făcute de acelaşi producător, sub aceeaşi marcă, aveau acelaşi preţ, aceeaşi cantitate, aceeaşi etichetă, dar... difera aroma.

Nervi şi sictir

Am sesizat această neregulă lucrătorului de la casă, care, ocupat deja cu alt client, ne-a răspuns, cu dispreţ, că e treaba noastră şi că ar fi trebuit să ştim condiţiile promoţiei. Pentru mai multe detalii, ne-a trimis la casa principală, care funcţionează şi ca Birou Relaţii Clienţi. Aici am fost din nou certaţi pentru că nu ştiam că produsele de la promoţia 1+1 ar trebui să fie identice şi că “se ştie că aşa e la toate promoţiile astea!”. După ce i-am adus angajatului Carrefour eticheta promoţiei, pe care nu scria nimic de produse identice (chiar dimpotrivă!) şi i-am pus în vedere faptul că este vorba de o practică nelegală, tonul acestuia s-a schimbat. De ochii noştri, a fost chemat un lucrător de la raionul în cauză. Când i s-a spus că eticheta promoţiei este „greşită”, omul de pe raion (care nu ne observase) a făcut întâi o faţă lungă, apoi era să pufnească în râs.

Pedeapsa e mama învăţării

Am revenit la centrul comercial Tom două zile mai târziu, pentru a constata dacă schimbările promise se petrecuseră cu adevărat. La Carrefour, totul era “business as usual” – cartoanele cu 1+1 se întorseseră pe raft şi omiteau în continuare să informeze asupra condiţiei esenţiale a promoţiei. Singura excepţie era promoţia unui producător de iaurt, care purta însemnele producătorului (nu cele ale Carrefour) şi pe care era scris clar că trebuie cumpărate două produse identice – cu aceeaşi aromă. Ca dovadă că dacă vrei – poţi!
Cum Carrefour nu prea părea să vrea să eticheteze corect produsele, am sesizat OPC Constanţa. În urma controlului efectuat, OPC ne-a remis explicaţia oficială a hipermarketului – aceea că menţiunea “pentru produse identice” apărea în oferta printată şi în catalogul aferente săptămânii în curs. Cât despre faptul că la raft, sau pe site-ul Carrefour (la secţiunea promoţii) nu se spunea nimic, acestea au fost catalogate ca simple „erori”. În răspunsul OJPC se mai menţiona şi faptul că inspectorii au sancţionat contravenţional Carrefour Constanţa pentru aceste “erori”.

Misterul preţurilor lipsă

Aşa cum spuneam în deschiderea articolului, pe lângă cele două produse de la promoţia 1+1, se mai afla şi un alt produs, al cărui preţ era redus cu 25% doar la raft, nu şi la casă. La insistenţele noastre, a fost chemată o reprezentantă a raionului în cauză, care a constatat eroarea şi a comunicat acest fapt angajatului de la casa principală, nu înainte de a „palma” eticheta şi de a o ascunde în buzunar. Aşa că data viitoare când veţi vedea produse fără preţ, puteţi şti că acolo se afla sursa a cine ştie câte ţepe luate de consumatori, până când unul dintre ei a sesizat “eroarea”.
La întoarcerea la casa principală, ne-a fost luat produsul, eliberându-ni-se în schimb banii şi o factură de retur, pe motiv că angajata de la raion ar fi comunicat că ne dorim acest lucru. Am protestat, moment în care angajata a recunoscut că regula magazinului este ca produsul să poată fi achitat la preţul de la raft, chiar dacă acesta este altul decât cel de la casă. Partea interesantă este că genul acesta de erori par să fie totdeauna în interesul magazinului (preţul de la raft este mai mic decât cel de la casă, achitat de consumator).

 

Adaugă comentariu

Dezvaluiri.ro, administratorul site-ului şi autorii articolelor nu îşi asumă responsabilitatea pentru comentarii. Aceasta aparţine în exclusivitate persoanelor care le scriu.

Codul de securitate
Actualizează

înapoi la partea de sus

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București 

Politica de confidențialitate