Menu

Clientii Raiffeisen-captivi în bancomate

Timp de trei zile consecutiv nu mai putin de 86 de clienti ai Raiffeisen Bank, au ramas fara cardurile bancare, acestea fiind „înghitite” efectiv de bancomatul aflat în incinta agentiei Histria din zona cartierului CET din Constanta. În pofida faptului ca s-au efectuat nenumarate apeluri telefonice la sediul central al bancii Raiffeisen din Constanta în vederea deblocarii situatiei create, nimeni nu a luat absolut nici o masura. În consecinta toate cele 86 de victime au fost nevoite sa-si petreaca sfârsitul de saptamâna fara bani lichizi în buzunare, fara benzina în rezervoarele masinilor, fara a-si putea face cumparaturile de weekend, fara a-si putea hrani familiile. Si asta din cauza indolentei fara masura de care dau dovada functionarii acestei banci, chipurile de renume.

Un articol de Ștefan DORU COPOT
Evenimentul s-a petrecut în dupa-amiaza zilei de vineri 12 octombrie a.c. si a tinut-o asa pâna luni 15 octombrie a.c. ora 09.00, moment la care functionarii agentiei Histria s-au prezentat la serviciu. În mod normal, înca de la primul anunt telefonic prin care primul „tepuit” anunta faptul ca bancomatul respectiv i-a retinut cardul, cineva responsabil trebuia macar sa avertizeze restul clientilor de faptul ca „masinaria” dubioasa este defecta, macar printr-un afis sau printr-un mesaj postat pe display-ul bancomatului. Singura reactie a bancii Raiffeisen la numeroasele apeluri date de clienti a fost aceea de a-i informa ca îsi vor putea recupera cardurile abia luni 15 octombrie, ora 09.00. Si atât. În rest vocea de la capatul firului nu s-a lasat deloc sensibilizata de vocile revoltate ale clientilor care încercau sa obtina un raspuns si o reactie competenta a celora care le administreaza banii si conturile.

Coada la circul Raiffeisen

Luni 15 octombrie la ora 09.00 a.m., nu mai putin de 40 de persoane asteptau deschiderea agentiei Histria din cartierul CET. În incinta agentiei, doua domnisoare functionare bine îmbracate, machiate si coafate, îsi dadeau una peste mâinile celeilalte, neprididind sa caute într-un maldar de carduri recuperate din maruntaiele bancomatului buclucas. Clientii veniti sa-si recupereze cardurile au început sa puna întrebari si sa ia la rost personalul agentiei. La un moment dat situatia se cam încinsese, câtiva clienti punând problema unor despagubiri pe perioada în care au ramas în imposibilitatea de a întra în posesia lichiditatilor. Cum era si de asteptat, reactia functionarelor agentiei bancare a fost pe masura, acestea sarind ca arse aruncând vina pe cei care administreaza bancomatele. Oamenii care stateau la coada au replicat la rândul lor destul de dur protestând fata de atitudinea reprobabila a functionarelor. Într-un moment de respiro, reporterul Dezvaluiri aflat la fata locului le-a întrebat pe cele doua functionare despre cine cred ele ca trebuie sa-si asume responsabilitatea acestui incident legat de bancomatul defect. Una din functionare a spus la un moment dat : “nu suntem noi de vina, aia de la Grup Tufan sunt de vina, ei se ocupa de falimentarea bancomatelor(....) ei ar fi trebuit sa intervina si sa repare bancomatul chiar de vineri sau sâmbata „. Nelamurit de expresia folosita de functionara , „falimentarea bancomatelor”, reporterul Dezvaluiri a întrebat din nou crezând ca nu a înteles corect formula folosita de functionara. Aceasta a repetat din nou aceleasi cuvinte. În consecinta se pare ca avem de aface chiar cu o firma de falimentare a bancomatelor, fapt confirmat chiar de evenimentul în sine. Dar, în mod normal, chiar daca altcineva s-ar ocupa de administrarea bancomatelor, tot banca Raiffeisen trebuie sa ia primele masuri pentru protectia clientilor, si nu sa arunce pisica în curtea vecinului de bussines.

Oficialii se ascund dupa degete

La sediul central al bancii Reiffeisen reporterii Dezvaluri au fost îndrumati catre secretariat. Aici, secretara, care nu a vrut sa-si decline identitatea, a folosit ca pretext faptul ca problema în cauza tine doar de departamentul de Public Relations de la Bucuresti. Aceasta a marturisit doar faptul ca responsabil de bancomate este o firma, dar nici vorba de numele adevarat al acesteia, ca mai apoi, folosind un ton deloc prietenesc, a repetat ca nici macar sediul “oficial” Reiffeisen din Constanta nu are obligatia sa dea vreo declaratie presei. În concluzie, pentru problemele de orice natura legate de banca Reiffeisen, presa trebuie sa apeleze la departamentul de PR din Bucuresti, chiar daca de aceleasi informatii dispune si sediul central Reiffeisen din Constanta. S-a încercat contactarea acestora, însa, la auzul problemei despre care urma sa se discute, nimeni nu mai era, brusc, disponibil si toata lumea se pregatea sa plece acasa. Reporterii Dezvaluiri au fost redirectionati catre sediul de relatii cu publicul, din Pipera, despre care persoana care a raspuns la PR a marturisit urmatoarele: “Ei (biroul de relatii publice din Pipera, n.red) sunt mai în masura decât noi sa va vorbeasca despre aceasta situatie”. La sediul din Pipera a raspuns o voce feminina care parea total în afara celor relatate de jurnalisti si care, dupa cum era de asteptat, i-a îndrumat catre o alta destinatie, de data aceasta un robot telefonic, care prelua nemultumirile, sesizarile si plângerile clientilor Reiffeisen. Pesemne, ca redactorii Dezvaluiri au fost confundati cu niste clienti nemultumiti si probabil ca numarul lor este atât de mare în ultima vreme, încât, automat, fara a mai asculta cum se prezinta cei care suna, secretarele de la relatii publice îndruma pe toata lumea catre robotul responsabil cu preluarea plângerilor.
Ultima modificareMarți, 03 Decembrie 2013 11:36
Mai multe din această categorie: « RAIFFEISEN ÎNȘALĂ PENSIONARII !

Adaugă comentariu

Dezvaluiri.ro, administratorul site-ului şi autorii articolelor nu îşi asumă responsabilitatea pentru comentarii. Aceasta aparţine în exclusivitate persoanelor care le scriu.

Codul de securitate
Actualizează

înapoi la partea de sus

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București 

Politica de confidențialitate