Menu

Litoralul românesc (57)

Complexul INSULA, din Neptun, este şi o atracţie autumnală!

În nordul staţiunii Neptun, aproape de joncţiunea cu Olimp, se află unul din brandurile de succes ale zonei: Complexul Restaurant-Hotel Insula. Cochetul spaţiu de cazare şi alimentaţie publică, situat pe malul lacului Neptun-1, este compus dintr-un minihotel şi un restaurant unic pe litoralul românesc, pe o structură parţial lacustră. Hotelul, amenajat în interior cu mult bun gust,  în ton cu tendinţele mondiale în domeniu: stil relaxant, spaţii confortabile, aerisite, senzaţia de comuniune cu natura înconjurătoare, este o investiţie relativ nouă, care a adăugat potenţă turistică deja foarte cunoscutului restaurant, care şi-a dobândit faima în special prin preparatele din peşte şi fructe-de mare. La Insula, turiştii se simt ca într-o microdeltă: nuferi de jur-împrejurul terasei lacustre, verdeaţă peste tot, o mică grădină zoo-ornitologică, cu păuni pe post de vedete. Personalul supercalificat, amabil şi receptiv la toate cererile clienţilor, are un singur scop: satisfacerea dorinţelor culinare şi de relaxare ale acestora. Meniul cuprinde preparate din bucătăria românească şi internaţională, dar cele din peşte (întotdeauna proaspăt!) sunt specialitatea şi renumele casei.

Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

În septembrie, T. H.R.-Marea Neagră SA are sezon... estival, cu minitarife, la aceeaşi calitate a serviciilor turistice!

T.H.R.-Marea Neagră este o societate pe acţiuni, rezultată din fuziunea, prin absorbţie de către SC Eforie SA, a patru mari societăţi de turism de pe litoralul românesc: SC Carmen Silva SA, SC Mioriţa Estival SA, SC Venus SA, SC Saturn SA. Amplul proces de fuziune s-a încheiat la data de 03.06.2004, iar în luna ianuarie a anului 2005 compania nou creată şi-a schimbat denumirea în “Turism, Hoteluri, Restaurante-Marea Neagră”. Principalul obiect de activitate al societăţii îl reprezintă prestările de servicii turistice, unităţile administrate fiind clasificate la 4 stele, 3 stele, 2 stele. Societatea dispune de spaţii de cazare şi alimentaţie publică în cele mai importante staţiuni aflate în Sudul litoralului românesc al Mării Negre, respectiv Eforie Nord, Eforie Sud, Venus, Saturn şi Neptun, însumând peste 12.000 de locuri de cazare.

Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Cel mai mare SPA din sudul litoralului: Cocor, din Neptun-Olimp

Complexul Cocor, manageriat de Nicolae Moroianu, director general SC Cocor Turism SA, de la graniţa staţiunilor Neptun şi Olimp, a beneficiat, începând cu anul 2002, de investiţii masive, cu şase zerouri în coadă. În euro! Rezultatul este acela că fostul hotel Galaţi, cumpărat de lanţul Cocor SA, arată astăzi ca oricare alt complex, de cazare-alimentaţie publică-enterteinment şi tratament, de 4 stele cel puţin, din Europa sau din oricare altă parte a lumii. Pentru a aloca mai mult spaţiu informaţiilor care-l interesează pe potenţialul turist, ne rezumăm la a prezenta date din oferta complexului.


Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

„Dacă sunt trataţi ca parteneri de către autorităţi, investitorii vor readuce turismul autohton în circuitul internaţional!”

Interviu cu Mohammad Murad, noul preşedinte al Federaţiei Naţionale a Patronatelor din Turismul Românesc.

Dezvăluiri: Când, cum şi de ce v-aţi decis să investiţi în turismul românesc, cu aplicaţie pe zona litoralului?
Mohammad Murad: Majoritatea celor care sunt, în acest moment, investitori importanţi (subliniez: importanţi!) în turismul românesc, nu numai în cel de pe litoral, au activat, până prin 1995-96, când am venit şi noi în branşă, în alte zone economice. Noi am început cu alimentaţie publică şi enterteinment (cazinouri), în Bucureşti şi în Constanţa, iar prin 1997-98 a apărut oportunitatea să cumpărăm pachetul majoritar de acţiuni la societatea comercială Perla-Majestic, rezultată prin divizarea SC Mamaia SA. Era vorba de 1420 de spaţii de cazare şi două restaurante, în trei locaţii din Mamaia: Hotelurile-Restaurant Majestic şi Perla, plus Hotelul Select. Erau structuri turistice de două şi trei stele, uzate fizic şi moral. În 1998 am câştigat licitaţia. Am început investiţiile prin recondiţionarea şi refacerea în totalitate a activelor, în 1999. Primul complet modernizat a fost Majestic. A fost, de fapt, primul hotel din Mamaia adus la standaredele vremii! O nouă structură, un nou concept, o nouă abordare! De exemplu, am fost primii care am băgat „bufet suedez”, la mic dejun şi prânz. S-a văzut foarte clar că acest concept a avut mare succes. Cum are şi astăzi!

A consemnat Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Litoralul românesc suferă în “capetele de sezon”

Aglomeraţia din august nu compensează pierderile din mai-iulie!

Hotelierii de pe litoral susţin că actualul sezon estival nu le aduce profituri şi că, în prezent, când staţiunile sunt ocupate la capacitate maximă, ei încearcă să recupereze pierderile înregistrate în prima parte a verii, când numărul turiştilor a fost foarte mic.
"Jumătate de vară am avut o scădere de 40%, pe urmă de 20%. Noi am muncit foarte mult pentru promovare, pentru programele speciale. Este un al treilea an de criză, venim după doi ani care ne-au marcat puternic. Nu vom putea vorbi despre venituri mai mari anul acesta faţă de anul trecut, pentru că noi abia suntem în recuperarea pierderilor pe care le-am avut", a declarat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).


Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Încep reducerile de tarife pe litoralul românesc

Programul de mini-preţuri de vacanţă – “Litoralul pentru toţi”

Asociaţia de Promovare Turistică “Litoral – Delta Dunării”, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR, federaţie naţională a hotelierilor), patronatele hotelierilor de pe litoral şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) au lansat, oficial, programul comun "Mini-preţuri de vacanţă - Litoralul pentru toţi", ediţia de toamnă-2011. Corina Martin(foto, în mijloc), preşedintele ANAT şi al Asociaţiei “Litoral – Delta Dunării”, ne-a declarat, cu această ocazie: “Am reuşit să unificăm programele de promovare “O săptămână la mare” – susţinut, până acum, de FPTR şi “Litoralul pentru toţi” – susţinut de ANAT şi Asociaţia Litoral. Acordul semnat între cele trei entităţi prevede utilizarea în comun a denumirii “Litoralul pentru toţi”, precum şi utilizarea unitară a aceloraşi tarife, în cadrul lui”.
Ediţia de toamnă a programului, care se va derula în perioada 1 septembrie – 15 octombrie, va cuprinde, pentru un sejur standard de 6 nopţi, o ofertă de 6.000 locuri de cazare, în 55 – 60 de unităţi hoteliere, de 1 – 5 stele, de pe întreg litoralul românesc (cu excepţia staţiunii Costineşti).

Un articol de Paul PÂRVU


Citeşte mai departe ...

Litoralul poate fi "reinventat" prin: investiţii, promovare şi infrastructura asigurată de primării

Paul Foleanu, director Neptun-Olimp SA, consilier local PDL şi posibil candidat la Primăria Mangalia:

"Principala cauză a situaţiei în care se află turismul din sudul litoralului este privatizarea din anii 2000, când, societăţi puternice, precum Neptun-Olimp.SA, al căror acţionar era ministerul de resort, au fost privatizate printr-o metodă ineficientă: au fost împărţite în mai multe microsocietăţi, iar acţiunile ministerului au fost vândute, printr-o licitaţie, la Bucureşti, de către fostul ministru Agathon, către nişte aşa-zişi investitori în turism, care, de fapt, nu au fost decât nişte speculanţi imobiliari. Au cumpărat multe active şi au exploatat hotelurile, fără să investească nimic. Sperau să le vândă, repede, la un preţ mai bun, dar pentru că a venit criza, au intrat într-un blocaj. Oferta turistică în nordul Mangaliei este limitată şi, în general, de proastă calitate, pentru că patronii nu investesc aşa cum ar trebui. Dezavantajele mai sunt reprezentate şi de faptul că sezonul estival este foarte scurt şi se restrânge la o lună şi jumătate maxim. Nu putem intra în concurenţă cu celalalte opţiuni, din Grecia, chiar şi Bulgaria, pentru că nu avem destule baze materiale, adică hoteluri de 4-5 stele, cu tratament balnear etc, care ar putea să atragă turiştii şi în perioadele un pic mai reci, atunci când nu se poate face plajă."

A consemnat Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

La Popasul Pescarilor, din Olimp, peştele soseşte în farfurie direct de la talianul din faţa Cherhanalei!

Cherhanaua Popasul Pescarilor este situată pe plaja dintre comuna 23 August şi staţiunea Olimp. De la şoseaua de variantă spre Olimp, se face un drum la stânga, de aproximativ un kilometru, mărginit de mare şi de calea ferată, la dreapta, şi de lacul Tatlageac, la stânga.
„Popasul Pescarilor” este una din puţinele cherhanale din sudul litoralului unde peştele este servit proaspăt, fiind pescuit în zorii zilei, din mare. Pentru necesităţile restaurantului, patronul Vasile Briceag a angajat şi o echipă de pescari, plus că are şi un vas special echipat pentru pescuitul calcanilor. El verifică personal tot ce iese din bucătăria restaurantului, ceea ce explică în mare măsură calitatea bucatelor.

Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Complexul Insula din Neptun - un rai lacustru

În nordul staţiunii Neptun, aproape de joncţiunea cu prelungirea Olimp, se află unul din brandurile de succes ale zonei: Complexul Restaurant-Minihotel Insula. Cochetul spaţiu de cazare, pe malul lacului, de fapt un minihotel amenajat în ton cu tendinţele mondiale în domeniu: abundenţă de lemn nobil, stil minimalist, spaţii generoase, aerisite, senzaţia de comuniune cu natura înconjurătoare, este o investiţie relativ nouă, care a adăugat potenţă turistică deja foarte cunoscutului restaurant lacustru. Managerul şi patronul Complexului Insula, Marin Dumitru („Marinică”, pentru toţi turiştii care i-au trecut pragul restaurantului, devenindu-i, fără nici o excepţie, prieteni şi clienţi fideli), ne-a spus că singurul său secret, în a realiza performanţă în administrarea unui activ cu destinaţie turistică, este conştientizarea faptului că pe client îl câştigi greu, dar îl poţi pierde foarte uşor, chiar şi printr-un „amănunt”, care l-ar putea deranja.



Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...

Complexul Phoenicia, din nordul staţiunii Mamaia, singurul club all-inclusive autentic de pe Litoralul românesc

La Complexul turistic „all inclusive” Phoenicia, din exteriorul staţiunii Mamaia, înainte de Hanul Piraţilor, spre Năvodari, s-a desfăşurat o conferinţă de presă, organizată de Asociaţia Litoral-Delta Dunării, care grupează câteva dintre cele mai importante organizaţii profesionale şi patronale din turism, plus administraţiile locale de pe litoralul românesc şi din Deltă. Organizatorii, Corina Martin-preşedinte şi Nicolae Bucovală-vicepreşedinte, din partea Asociaţiei, ca şi gazda evenimentului, Mohammad Murad, membru-partener al Asociaţiei Litoral-Delta Dunării, membru al Asociaţiei  Patronale Mamaia, ales de curând şi preşedinte al Federaţiei Naţionale al Patronatelor din Turismul Românesc (foto, de la stânga la dreapta), au prezentat situaţia “la zi” a ocupării litoralului, accentuând faptul că s-a atins “vârful de sarcină” în weekendul 6-7 august, când n-au mai existat, practic, spaţii de cazare disponibile în nici una din staţiunile din sud sau nord.

Un articol de Paul PÂRVU

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București și distribuit prin chioșcurile Telegraf și Cuget Liber.

Politica de confidențialitate